9η Έκδοση CSR Reports

32 Έρευνα Τα νέα δεδομένα όσον αφορά τη Λογοδοσία Αειφορίας Το 2018, το ΠαγκόσμιοΕπιχειρηματικό Συμβούλιο για την Αειφόρο Ανάπτυξη (WBCSD) συνεργά- στηκε με τη Radley Yeldar (εταιρεία συμβούλων) για την έρευνα 158 εταιρειών σχετικά με την προσέγγιση και τις ενέργειές τους όσον αφορά το θέμα της βιώσιμης ανάπτυξης. Η ηλεκτρονική ιστοσελίδα edie.net συγκέντρωσε τα δεδομένα, δημοσιεύοντας σε άρθρο της τα πιο σημαντικά συμπεράσματα. Η έρευνα «Reporting Matters» έθεσε ερωτήσεις σε 158 επιχειρήσεις από 17 διαφορετικούς τομείς σχετικάμε τον τρόπομε τον οποίοδιαχειρίζονται τις εκπομπές άνθρακα, τααπόβλητα, την κατανάλωση νερού και τις κοινωνικές επιπτώσεις. Μετάαπόαρκετές άλλες πρόσφατες αναφορές ότι ένα τεράστιοποσοστό εταιρειώνπουδεσμεύθηκαν να ευθυγραμμίσουν τις ενέργειές τους με τους στό- χους τηςΑειφόρουΑνάπτυξης του ΟΗΕ δεν έχουν ακόμη θέσει μετρήσιμους στόχους σχετικά με το θέμα, η συγκεκριμένη έρευνα «ρίχνει» φως στο πώς και κατά πόσο η επιχειρηματική κοινότητα έχει κάνει βήματα για την εναρμόνισή της με τις «επιταγές» της βιώσιμης ανάπτυξης. Επίσης, καταγράφει τη μετάβαση σε μορφές ανα- φοράς δηλαδή παρακολουθεί την ευελιξία των εταιρειών να συντάσσουν ολοκληρωμένες ανα- φορές βιωσιμότητας που συνδυάζουν περιβαλ- λοντικά, κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα σε ένα έγγραφο. Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τα συμπεράσματα της έρευνας: • Το 89% των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τους SDGs (Sustainable Development Goals) σε εκθέσεις Μετάαπόπρόσφατες έρευνες, αποκαλύφθηκε ότι η επίτευξη και των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυ- ξης θαμπορούσε ναπροσθέσει 12 τρισεκατομμύ- ρια δολάρια στην παγκόσμια οικονομία. Δεκάδες μεγάλες εταιρείες έχουνπροχωρήσει σε ενέργειες, για να χαρτογραφήσουν τις πρωτοβουλίες τους αναφορικάμε τουςSDGs.Μερικές απόαυτές είναι η Tesco , η Unilever , η Coca-Cola και η BT Group. Άλλες εταιρείες που έχουν ευθυγραμμίσει στις μέρες μας τις στρατηγικές βιωσιμότητάς τους με τους SDGs , είναι η Canary Wharf Group, η οποία προσπαθεί να δημιουργήσει την πρώτη συμβατή micro-city, καθώς και οι «γίγαντες» της βιομη- χανίας αλκοολούχων ποτών Pernod Ricard και Diageo . Καθώς η τάση για ευθυγράμμιση με τους SDGs συνεχίζει να επιταχύνεται, διαπιστώθηκε ότι το 89% των ερωτηθέντων στην έρευνα τουWBCSD τούς γνωρίζει και τους συμπεριέλαβεμε κάποιον τρόπο στην τελευταία έκθεσή του για την αειφορία. • Ωστόσο, μόνο το 15% μετρά τη συνεισφορά του στους στόχους ΤοWBCSD κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μόνο το 53% χαρτογράφησε ενεργά τη στρατηγική βιωσι- μότητάς του αναφορικά με τους SDGs που σχετί- ζονται με τον τομέα δραστηριότητάς του. Την ίδια στιγμή, μόλις το 15%μέτρησε τησυμβολή τουστους Παγκόσμιους Στόχους. Αυτό το συμπέρασμα έρ- χεται να επιβεβαιώσει εκπροσώπους οργανισμών όπως ηVodafone, τοBody Shop και ηDNV-GL, οι οποίοι υποστήριξαν σε σχετική συνάντηση στρογ- γυλής τραπέζης ότι η πλειονότητα των εταιρειών εξακολουθεί ναβρίσκεται σεφάση «χαρτογράφη- σης» των δράσεων για τουςSDGs - μεπολλές από αυτές να επικαλύπτουν τους στόχους μευπάρχου- σες στρατηγικές ΕΚΕ λόγω έλλειψης μετρήσεων των επιπτώσεων. • Οι ενοποιημένες εκθέσεις αυξήθηκαν κατά 11% πέρυσι Το πιο θερμό θέμα των ημερών είναι η σύνταξη εκθέσεων για την αειφορία. Εταιρείες και ακαδη- μαϊκοί επιστήμονες συνεχίζουν να διαφωνούν αν οι εκθέσεις βιωσιμότητας θαπρέπει να είναι αυτό- νομες ή να περιλαμβάνονται σε ένα έγγραφο, στο οποίοθασυνδυάζονται περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα. Το περασμένο καλοκαίρι, το International Οι απολογισμοί αλλάζουν Eπιμέλεια Μαρία Γκουρτσιλίδου

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=