9η Έκδοση CSR Reports

6 Θέμα Ο αριθμός των εκθέσεων υπευθυ- νότητας αυξάνεται, η ΕΚΕ εδραιώνε- ται, αλλά κάποια ζητήματα χρήζουν ακόμη άμεσης αντιμετώπισης. Λίγες είναι οι επιχειρήσεις στη χώρα μας που έχουν εφαρμόσει πρακτικές εταιρικής υπευ- θυνότητας και βιώσιμης ανάπτυξης, με μονα- δική εξαίρεση τις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις. Η Λογοδοσία Αειφορίας όμως δείχνει να γίνεται όλο και πιο δημοφιλής σαν πρακτική. Αυτό προ- κύπτει, μεταξύ άλλων, από την ετήσια έρευνα για το 2018 του Κέντρου Αειφορίας (CSE) για την έκδοση εκθέσεων εταιρικής υπευθυνότη- τας, που πραγματοποιήθηκε με την υποστήρι- ξη του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI) και της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ). Η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της 6ης Ετήσιας Οικονομικής Διάσκεψης της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ) , τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου, και αποτυπώνει την εικόνα στην εγχώρια επιχειρηματική σκηνή. Αυξάνονται οι απολογισμοί Αναλυτικότερα, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2018 δημοσιεύτηκαν περίπου 90 Εκθέσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας, καταγράφοντας σημαντική άνο- δο σε σχέση με τις 45 που είχαν δημοσιευθεί το 2012, γεγονός που αποδεικνύει ότι αρκετές εταιρείες μέσα στην οικονομική κρίση αντιλή- φθηκαν την προστιθέμενη αξία που δημιουργεί για τις ίδιες η συστηματική εφαρμογή πρακτι- κών και στρατηγικής για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Ειδικότερα, οι 90 εταιρείες που μελετήθηκαν και εκδίδουν έκθεση εταιρικής υπευθυνότητας στο σύνολό τους απασχολούν περισσότερους από 170 χιλιάδες εργαζομένους, ενώ ο κύκλος εργασιών τους ξεπερνά το 25% του ΑΕΠ της χώρας. Ωστόσο, η έρευνα επισημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων και της ηγεσίας τους δεν είναι ενεργό στην υιοθέτηση πρακτικών και standards που σχετίζονται με την εταιρική υπευθυνότητα και βιώσιμη ανάπτυξη. Ένα από τα πιο σημαντικά συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι η εταιρική υπευθυνότητα, όταν γίνεται στρατηγικά και στοχοθετημένα, βοηθά τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς να δεσμευ- τούν δημόσια και να δηλώνουν με διαφάνεια τον τρόπο με τον οποίο επιστρέφουν αξία στην κοινωνία μέσα στην οποία δραστηριοποιούνται. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις αυτές έχουν κατά μέσον όρο ένα καλύτερο εργασιακό πε- ριβάλλον, επενδύουν περισσότερο στις τοπικές κοινωνίες, έχουν θετικό περιβαλλοντικό απο- τύπωμα και έχουν πελάτες που τις προτιμούν για τις αξίες τους. Κι ενώ κάποιοι κλάδοι είναι περισσότερο ενερ- γοί στα θέματα Βιώσιμης Ανάπτυξης, όπως για παράδειγμα οι κλάδοι της ενέργειας, των τηλε- πικοινωνιών και της υγείας, κάποιοι άλλοι, πα- ρότι είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για την ελληνική οικονομία, δεν έχουν κινητοποιηθεί ιδιαίτερα. Ο τουριστικός κλάδος, παρόλο που δείχνει να αντιδρά θετικά, δεν έχει υιοθετήσει στην πλει- ονότητά του ολοκληρωμένες στρατηγικές και διεθνή standards, αλλά και ο ναυτιλιακός δεν έχει αντίστοιχα κινητοποιηθεί ιδιαίτερα προς την κατεύθυνση της δημοσιοποίησης στοιχεί- ων μέσω Εκθέσεων Εταιρικής Υπευθυνότητας. Περισσότερες επενδύσεις για ΕΚΕ Σε ανάλογα συμπεράσματα όσον αφορά τη δι- είσδυση της φιλοσοφίας της ΕΚΕ στην ελληνική επιχειρηματική σκηνή κατέληξε και η Διεύθυν- ση Οικονομικών Ερευνών και Κλαδικών Με- λετών της ICAP , που πραγματοποίησε για 8η συνεχή χρονιά δειγματοληπτική έρευνα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ), στο πλαίσιο της ετήσιας εκδοτικής πρωτοβουλίας της ΙCAP “Leading Employers in Greece”. Βασικό συ- μπέρασμα της έρευνας είναι πως επιτείνεται η στρατηγική επένδυση των εταιρειών στην Κοι- νωνική τους Ευθύνη, ενώ τα κυριότερα αποτε- λέσματα που προκύπτουν από την αναφερόμε- νη πρωτογενή έρευνα συνοψίζονται στα εξής: Παρά την αναγνώριση της σημασίας της Εται- ρικής Κοινωνικής Ευθύνης, η πλειονότητα των εταιρειών του δείγματος (51%) θεωρεί ότι ο βαθμός εφαρμογής των πρακτικών ΕΚΕ από Oι Απολογισμοί στην Ελλάδα

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=