9η Έκδοση CSR Reports

7 Θέμα το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων εξακο- λουθεί να κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα. Το μεγαλύτερο μερίδιο του συνολικού προϋπο- λογισμού των επιχειρήσεων για δράσεις ΕΚΕ κατέχει η κατηγορία Κοινωνία με 36% (έναντι 26% το προηγούμενο έτος). Η πλειονότητα του δείγματος (45%) δήλωσε ότι διαθέτει ξεχωριστή Διεύθυνση/Τμήμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για τη διαχείριση των σχε- τικών δράσεων. Ακολουθεί με 25% η Διοίκηση της Εταιρείας. Το 73% των εταιρειών δαπανά έως 200.000 ευρώ για δράσεις ΕΚΕ σε ετήσια βάση. 1 στις 2 επιχειρήσεις αύξησε τα έξοδα για ενέρ- γειες ΕΚΕ το 2018. Ορισμένες από τις κυριότερες πρακτικές ΕΚΕ που εφαρμόζονται σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό από τις εταιρείες του δείγ- ματος, είναι οι εξής: α) η παροχή δυνατοτήτων εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού (85%), β) η παροχή ίσων ευκαιρι- ών προς όλους τους εργαζομένους (83%) και γ) Δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή/και είδος (79%). Η ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας και η προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επι- πέδου ανθρωπίνου δυναμικού αξιολογήθηκε από το 87% και το 85%, αντίστοιχα, των εταιρει- ών του δείγματος ως «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό όφελος που επιφέρουν οι δράσεις ΕΚΕ. Ακολουθεί η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο με 82%. Η ελλιπής γνώση και κατάρτιση της διοίκη- σης της εταιρείας σε θέματα ΕΚΕ, με ποσο- στό 16%, και το οικονομικό κόστος, με 15%, θεωρούνται οι κυριότεροι ανασταλτικοί πα- ράγοντες υλοποίησης ΕΚΕ από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Το 2018, η καταστροφή στο Μάτι αποτέλεσε αφορμή για την κινητοποίηση ενός μεγάλου αριθμού, κυρίως μεγάλου μεγέθους, κοινω- νικά υπεύθυνων επιχειρήσεων και το συντο- νισμό ενός πλήθους δράσεων και πρωτοβου- λιών ΕΚΕ με κοινό σκοπό την αναζωογόνηση της περιοχής και την ανακούφιση των πλη- γέντων συμπολιτών. Το γεγονός αυτό δείχνει πως οι επιχειρήσεις μέσω της ΕΚΕ μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα και να αναδεί- ξουν αξίες όπως η αλληλεγγύη, ο εθελοντι- σμός, η συνεργασία, με γνώμονα το καλό του κοινωνικού συνόλου. Οι επιχειρήσεις πλέον κατανοούν ότι μια στρατηγική προσέγγιση της ΕΚΕ είναι ολοένα και πιο σημαντική για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητά τους, αλλά και πηγή πολλαπλών οφελών για το κοινωνι- κό σύνολο. Στο πλαίσιο αυτό, κρίσιμα σημεία θεωρούνται η ευαισθητοποίηση της κοινωνί- ας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας, που θα ενθαρρύ- νουν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών ΕΚΕ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=