CSRREVIEW #68
18 CSR Review ΘΕΜΑ CSR Review ΠΡΑΚΤΙΚΗ Σύμφωνα με την έρευνα της KPMG «To ban or not to ban: the complex challenge posed by plastic and its alternatives», το πλαστικό είναι κυριολεκτικά ενσωματωμένο στην καθημερινή μας ζωή, με την παραγωγή του να έχει αυξηθεί ταχύτερα τα τελευταία 65 χρόνια από οποιοδήποτε άλλο κατασκευασμένο υλικό. Πλαστικό: περισσότερο ζημιογόνο από ωφέλιμο; Η εξαιρετική ανθεκτικότητα, η οποία έχει κάνει το πλαστικό ελ - κυστικό για κατασκευαστές και καταναλωτές, είναι επίσης αυτό το οποίο το καθιστά τόσο επιβλαβές. Καθώς το πλαστικό δεν μπορεί να καταναλωθεί από τα περισσότερα βακτήρια, δεν δι - αλύεται ποτέ πλήρως. Αντ’ αυτού, διασπάται από τον άνεμο, τον ήλιο ή κύματα του ωκεανού, σε ολοένα και μικρότερα μικρο - σκοπικά πλαστικά έως ότου γίνουν αόρατα - και ακόμη όμως είναι τεράστια σε σύγκριση με τα περισσότερα φυσικά μόρια. Έτσι, το πλαστικό στην πραγματικότητα ποτέ δεν διαλύεται εντε - λώς, απλώς διασπάται σε ολοένα μικρότερα μικροπλαστικά. Οι ορατές καταστροφές ενός δυσδιάκριτου υλικού: Τα ορατά και -χειρότερα- αόρατα ζημιογόνα πλαστικά καταστρέ - φουν τεκμηριωμένα το περιβάλλον: • Κάθε χρόνο, τουλάχιστον 8,8 εκατομμύρια τόνοι πλαστικών διαρρέουν στον ωκεανό: αυτό ισοδυναμεί με την απόρριψη του περιεχομένου ενός απορριμματοφόρου στον ωκεανό κάθε λεπτό! • Εάν δεν ληφθούν διορθωτικά μέτρα, ο αριθμός αυτός αναμέ - νεται να αυξηθεί σε δύο φορτηγά ανά λεπτό έως το 2030 και σε τέσσερα ανά λεπτό έως το 2050. • Οι ωκεανοί σήμερα συγκρατούν πάνω από 150 εκατομμύρια τόνους πλαστικών απορριμμάτων. • Καθώς το πλαστικό δεν μπορεί να αποικοδομηθεί πλήρως, αυτό σημαίνει κάθε ένα κομμάτι πλαστικού που φτιάχτηκε ποτέ βρίσκεται ακόμα στο οικοσύστημα σε κάποια μορφή. • Μόνο το 9% όλων των παραγόμενων πλαστικών έχει ανα - κυκλωθεί, ενώ το μεγαλύτερο μέρος βρίσκεται σε χώρους υγειονομικής ταφής ή απορρίπτεται στο φυσικό περιβάλλον. Συμπληρωματικά στα ανωτέρω, πρόσφατη έρευνα του διε - θνούς WWF και του Πανεπιστημίου του Newcastle στην Αυ - στραλία έδειξε ότι οι άνθρωποι καταναλώνουμε ποσότητα πλαστικού που αντιστοιχεί σε μία πιστωτική κάρτα κάθε εβδο - μάδα, ένα ορθογώνιο 4x2 τουβλάκι lego το μήνα και ένα κράνος πυροσβέστη το χρόνο. KPMG στην Ελλάδα: αντιμετωπίζουμε δραστικά τη μείωση του πλαστικού Με βάση τα παραπάνω, η KPMG στην Ελλάδα ανακοινώνει την απόφασή της να καταργήσει τα πλαστικά μίας χρήσης στα γρα - φεία της στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της στρα - τηγικής της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και της συνεχούς εστίασής της στην επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης, την παροχή λύσεων για την κλιματική αλλαγή, προς τους πελάτες της και την κοινωνία. Στόχος της εταιρείας είναι να μειωθεί η κατανάλωση και παραγωγή πλαστικών απορριμμάτων και να απελευθερωθεί από τη χρήση πλαστικού μίας χρήσεως έως το τέλος του 2021. Το μέτρο αυτό έρχεται να συμπληρώσει την πολιτική της εταιρείας στις δράσεις που πραγματοποιεί για την προστασία του περιβάλ - λοντος όπως ο καθαρισμός παραλιών στο πλαίσιο του Παγκό - σμιου Καθαρισμού Ακτών, υπό τη διοργάνωση της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (HELMEPA) , καθώς και διαγωνισμοί επιβράβευσης υπαλλήλων με οικολο - γική συνείδηση. Παράλληλα, η KPMG στην Ελλάδα συμμετέχει στην παγκόσμια πρωτοβουλία Global Climate Response, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα η KPMG παγκοσμίως ανακοί - νωσε την πρόθεσή της να έχει επιτύχει 50% μείωση των άμεσων και έμμεσων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) έως το 2030. Ο Νίκος Βουνισέας, Senior Partner της KPMG στην Ελλάδα, δηλώνει: «H ευθύνη των εται - ρειών απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον αντικατοπτρί - ζεται όλο και πιο συχνά στην κουλτούρα του επιχειρείν, καθι - στώντας όλους εμάς υπεύθυνους για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο αύριο. Ο σκοπός μας ως εταιρεία μάς έχει ως οδηγό να εργα - ζόμαστε με ακεραιότητα και υπεύθυνα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, δημιουργώντας παράλληλα ένα θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία και στις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιού - μαστε. Η απόφασή μας να σταματήσουμε τη χρήση του πλαστικού μίας χρήσεως στα γραφεία μας αποτελεί φυσική συνέπεια και έκφραση της εταιρικής μας υπευθυνότητας απέναντι στην κοι - νωνία και το περιβάλλον». Στόχος η πλήρης κατάργησή τους έως το τέλος του 2021 Τέλος στα πλαστικά μίας χρήσης από τα γραφεία της εταιρείας KPMG
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=