CSRREVIEW #68

ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Βαγγέλης Παπαλιός ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Λίνα Τσαγκαράκη-Ξένου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Δημήτρης Τσουκαλάς (tsoukalas@direction.gr) ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Λιλή Καρακώστα (karakosta@direction.gr) Πέτρος Αντωνάκης (antonakis@direction.gr ) Χρήστος Λογαράς (logaras@direction.gr ) Γιάννης Κόνσολας (konsolas@direction.gr) BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER Κωνσταντίνος Παπαλιός (kpapalios@direction.gr) CSR BUSINESS UNIT MANAGER Αγάθη Ζορμπά (zorba@direction.gr) ΥΠΕΥΘΥΝH ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Mέμα Κατωπόδη (mkatopodi@direction.gr ) MARKETING EXECUTIVE Μαρία Τσώνου (tsonou@direction.gr ) ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Παναγιώτα Γεωργιάδη (georgiadi@direction.gr ) ΥΠΟΔΟΧΉ ΔΙΑΦHΜΙΣΗΣ Άννα Μηλιάδη (miliadi@direction.gr ) ΦΩΤΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ & COVER STORY IMAGEPRO https://imagepro.team/ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Βασίλης Θυμιανός ART DIRECTOR Χρήστος Κ. Πουλάκης ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ Πηνελόπη Χατζηδημητρίου DIRECTION BUSINESS NETWORK ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ 43, 152 33, ΧΑΛΑΝΔΡΙ TΗΛ: 210 77 12 400, FΑΧ: 210 77 13 343 e-mail: info@direction.gr CSR REVIEW: Διμηνιαίο περιοδικό για την Εταιρική Υπευθυνότητα και την Κυκλική Οικονομία ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 120€ (συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ 6%) Kωδικός: 018402 ISSN: 1791-5708 Οι απόψεις των συντακτών των δημοσιευμάτων δεν αποτελούν αναγκαία και απόψεις του εκδότη και του ιδιοκτήτη του περιοδικού. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή ή μετάδοση όλου ή μέρους του περιοδικού χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη. Contents of this publication may not be reproduced in whole or in part without prior written permission by the publisher. Vangelis Papalios, Publisher. DIRECTION BUSINESS NETWORK 43, M. ASIAS STR., 152 33 HALANDRI, GREECE, ΤEL.: (+30) 210 77 12 400, FAX: (+30) 210 77 13 343 e-mail: info@direction.gr Ρωγμές στο σκοτάδι της κρίσης… Ουδέν κακόν αμιγές καλού, συνηθίζουμε να λέμε, και αυτό ισχύει απόλυτα στο γεγονός πως το 2020, οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου των επιχειρήσεων που καλύπτονται από το σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών (ΣΕΔΕ) της Ε.Ε. μειώθηκαν κατά 13,3% σε σύγκριση με το 2019. Η συνολική αυτή μείωση είναι αποτέλεσμα της μείωσης κατά 11,2% των εκπομπών από σταθερές εγκαταστά- σεις και της εξαιρετικά μεγάλης πτώσης της τάξης του 64,1% που σημείωσαν οι εκπομπές των αεροπορικών μεταφορών. Οι εκπομπές του κλάδου της ηλε- κτρικής ενέργειας κατέγραψαν πτώση 14,9%, η οποία αντικατοπτρίζει τη μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού λόγω της πανδημίας, αλλά και τη μετάβαση της ηλεκτροπαραγωγής από τον άνθρακα στο φυσικό αέριο και την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η σημαντική αυτή μείωση των εκπομπών οφείλεται, φυσικά, σε πολύ μεγάλο βαθμό στην κρίση της πανδημίας του κορονοϊού και τα νέα δεδομένα που δημιούργησε. Παράλληλα, η κρίση της πανδημίας έχει συμβάλει ιδιαίτερα στην αύξηση της ευαισθητοποίησης του κοινού για ζητήματα βιωσιμότητας, προστασίας του πε- ριβάλλοντος και -ειδικά- στήριξης ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Σύμφωνα με την 11η έκθεση της PwC «Global Consumer Insights Survey», προκύπτει ξεκάθαρη υιοθέτηση της βιωσιμότητας και της αίσθησης του καθήκοντος από τους πολίτες. Για παράδειγμα, στα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποι- ήθηκε πριν την πανδημία, το 45% των ερωτηθέντων παγκοσμίως ανέφερε ότι αποφεύγει τη χρήση πλαστικού όποτε είναι δυνατόν, το 43% περιμένει από τις επιχειρήσεις να λογοδοτούν για τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο και το 41% περιμένει από τις εταιρείες λιανικής να καταργήσουν τις πλαστικές σακούλες και συσκευασίες. Ενδιαφέρον έχει επίσης και το γεγονός ότι στην ερώτηση ποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη να ενθαρρύνει βιώσιμες συμπεριφορές, σε ποσοστό 20% απάντησαν «εγώ, ο καταναλωτής», ενώ 15% επέλεξαν την απάντηση «ο παραγωγός ή ο κατασκευαστής». Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν, το 56% των καταναλωτών λαμβάνει πλέον υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώ- σεις των αγορών του. Τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε στα τέλη του 2020, δείχνουν ότι το 56% των καταναλωτών δήλωσε ότι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες επηρέασαν τις αποφάσεις του για αγορές, ενώ το 67% δήλωσε ότι αγόρασε προϊόντα που είναι καλύτερα για το περιβάλλον, ακόμη και αν είναι ακριβότερα. Επιπλέον, το 81% πραγματοποίησε αγορές πιο κοντά στην κατοικία του και στήριξε τοπικές επιχειρήσεις. «Υπάρχει μια ρωγμή σε όλα. Από εκεί είναι που μπαίνει μέσα το φως», έχει γράψει ο Leonard Cohen και ας ελπίσουμε πως θα αποδειχθεί πως ισχύει και σε αυτή την περίπτωση. Έχουμε ανάγκη για φως, αρκετό φως… CSR Review EDITORIAL

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=