CSRREVIEW #68
46 CSR Review CSR Review EKΔΗΛΩΣΗ των καταστημάτων της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, προσφέρονται, καθημερινά, σε ιδρύματα και οργανισμούς για τη σίτιση συνανθρώπων μας που βρίσκονται σε ανάγκη, μέσω της συνεργασίας με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό «Μπο - ρούμε» και το «Χαμόγελο Του Παιδιού» . Από το 2012 μέχρι σήμερα, έχουν προσφερθεί 550.000 μερίδες φαγητού, ενώ από το 2016 οι «χαμένες» μερίδες μειώνονται κατά 10.000 ετησίως. Το δεύτερο πάνελ ξεκίνησε με την τοποθέτηση και παρου - σίαση της Νατάσας Χριστοφή, Marketing Manager IKEA Ελ - λάδας, η οποία ανέφερε πως «η φιλοδοξία μας στην ΙΚΕΑ είναι να δημιουργήσουμε μια ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σπατάλη τροφίμων και να εμπνεύσουμε τους ανθρώ - πους να εντάξουν τη μείωσή της στην καθημερινή τους ζωή» . Σύμφωνα με την κ. Χριστοφή, για την ΙΚΕΑ η οικιακή μείωση της σπατάλης τροφίμων εκτείνεται σε 3 πυλώνες: oργάνωση, αποθήκευση, ανακύκλωση/ καλλιέργεια. Η σωστή οργάνωση της παρασκευής του φαγητού, αγορά - ζοντας στοχευμένη ποσότητα τροφίμων και μαγειρεύοντας την ποσότητα που πιστεύουμε πως θα καταναλώσουμε, πε - ριορίζει τη σπατάλη τροφίμων. Η σωστή αποθήκευση των τροφών σε διάφανα δοχεία τροφίμων που σφραγίζουν αε - ροστεγώς, διατηρούν τα τρόφιμα φρέσκα για περισσότερο χρόνο, ενώ σύμφωνα με έρευνα, όταν τα τρόφιμα είναι ορατά στο ψυγείο, είναι λιγότερο πιθανό να σπαταληθούν. Επίσης, όπως ανέφερε η κ. Χριστοφή, ακόμη και τα υπο - λείμματα τροφίμων μπορούν να ανακυκλωθούν, είτε μέσω της κομποστοποίησης είτε ως σπόροι για να καλλιεργηθούν νέα λαχανικά. Η ΙΚΕΑ έχει σχεδιάσει ειδικά συστήματα, τόσο για το διαχωρισμό των τροφίμων προς απόρριψη όσο και για την καλλιέργεια στο σπίτι. Τέλος, η κ. Χριστοφή μοιρά - στηκε το στόχο της ΙΚΕΑ που είναι να μειώσει τη σπατάλη τροφίμων κατά 50% σε όλα τα εστιατόριά της έως το τέλος Σύμφωνα με τον καθηγητή Dr. Secondi, στην έρευνα που διεξήγαγε συμμετείχαν 1.097 καταναλωτές από όλη την Ιτα - λία, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν για τις αγοραστικές τους συνήθειες πριν και κατά τη διάρκεια του lockdown. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, παρατηρήθηκαν: αύξηση του μέσου όρου δαπανών για τρόφιμα από 110 σε 132 ευρώ ανά εβδομάδα, μείωση στη συχνότητα αγοράς τροφίμων από το σούπερ μάρκετ, αύξηση των online αγορών τροφίμων (3 φορές περισσότερο) καθώς και αύξηση της παράδοσης στο σπίτι τροφίμων όπως φρούτα και λαχανικά. Αναφορικά με τη σπατάλη τροφίμων, τόνισε ότι παρατηρήθηκε μείωση στο στάδιο του νοικοκυριού, ειδικά για τα φρούτα, τα λαχανικά και το ψωμί. Οι νέοι ηλικιακά άνθρωποι, στους οποίους παρατηρείται και το μεγαλύτερο ποσοστό σπατάλης τροφί - μων, φάνηκε ότι μπορούν να μειώσουν τις ποσότητες που απορρίπτουν αν έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να προετοιμάσουν και να παρασκευάσουν σωστά τα γεύματά τους. Κλείνοντας την παρουσίασή του ο Dr. Secondi τόνισε ότι θα πρέπει να ενταθούν οι καμπάνιες ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των πολιτών, ώστε να παραμείνουμε στο μονοπάτι της μείωσης της σπατάλης καθώς, όπως χαρα - κτηριστικά ανέφερε, «η αλλαγή ξεκινάει από τις δικές μας μικρές ενέργειες». Το πρώτο πάνελ ομιλητών ολοκλήρωσε τις εργασίες του με τον Δημήτρη Σπυρίδη, Food & Beverages In Store Manager ΙΚΕΑ για την Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. Ο κ. Σπυρίδης μοιράστηκε με το κοινό τη δέσμευση της εταιρείας για προ - ϊόντα και υπηρεσίες που εμπνέουν και υποστηρίζουν τους ανθρώπους να κάνουν θετικές αλλαγές στον τρόπο ζωής τους. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ομιλητή, πρώτο βήμα για την επίτευξη του στόχου αυτού ήταν να ξεκινήσει η μέτρηση της σπατάλης τροφίμων στα εστιατόρια IKEA, bistro και το σουηδικό κατάστημα τροφίμων σε όλο τον κόσμο. Όπως παρουσίασε ο Δημήτρης Σπυρίδης, η ΙΚΕΑ χρησι - μοποιεί μια έξυπνη συσκευή όπου ζυγίζει και καταγράφει καθημερινά όλα τα τρόφιμα που καταλήγουν στα απορρίμ - ματα. Με τον τρόπο αυτό, ενημερώνονται αυτόματα όλοι οι εργαζόμενοι των εστιατορίων σχετικά με τις πρώτες ύλες ή τις μερίδες που δεν χρησιμοποιήθηκαν και, με βάση τα στοιχεία αυτά, αναπροσαρμόζουν τον ημερήσιο προγραμμα - τισμό τους. Επιπλέον, με στόχο τη μείωση της σπατάλης τρο - φίμων, στην ΙΚΕΑ χρησιμοποιούνται πρώτες ύλες που είναι κοινές για αρκετές παρασκευές, ενώ γίνεται αξιολόγηση της κίνησης σε ωριαία βάση και καθορίζονται οι μερίδες που θα προετοιμαστούν μέσα στην ημέρα. Παράλληλα, οι συντα - γές των γευμάτων βρίσκονται σε εμφανές σημείο ώστε να φαίνονται τα υλικά και τα στάδια παρασκευής, ενώ όλοι οι εμπλεκόμενοι λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση για τη σωστή χρήση πρώτων υλών, μαγειρικών ελαίων, μαγειρικών σκευών καθώς και τη σωστή θερμοκρασία των συσκευών μαγειρικής, επιτυγχάνοντας λιγότερη σπατάλη τροφίμων και εξοικονόμηση ενέργειας. Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Σπυ - ρίδη, όλα τα γεύματα που δεν διατίθενται στα εστιατόρια TAKE AWAY 3 Σπατάλη τροφίμων: ενημέρωση… ενημέρωση …εκπαίδευση και δράση! 3 Οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται το μέγεθος της σπατάλης τροφίμων 3 Ανάγκη για ευρείες συμμαχίες για την επίτευξη σημαντικών αποτελεσμάτων 3 Δωρίστε τα τρόφιμα που δεν μπορέσατε να καταναλώσετε ή να πουλήσετε (εταιρείες) 3 Υιοθετήστε καινοτόμους πρακτικές για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων 3 Στόχος η διατήρηση της σπατάλης τροφίμων σε χαμηλά επίπεδα και μετά την πανδημία 3 Επαναδιατύπωση της εταιρικής αποστολής… το περιβάλλον σε πρωταγωνιστικό ρόλο 3 Ανάγκη για ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=