CSRREVIEW #68
50 CSR Review ΘΕΜΑ CSR Review ΘΕΜΑ Νέα έρευνα της Mastercard για τη βιώσιμη ανάπτυξη αποκαλύπτει σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος των κα - ταναλωτών για το περιβάλλον, ως αποτέλεσμα της πανδημίας Covid-19. Περισσότεροι από 2 στους 5 Ευρωπαίους (48%) θεωρούν τη μείωση του περιβαλλοντι - κού αποτυπώματος πιο σημαντική σήμερα από ό,τι την θεωρούσαν πριν από το ξέσπα - σμα της πανδημίας. Παράλληλα, από την έναρξη της πανδημίας και μετά, 7 στους 10 Έλληνες (70%) πιστεύουν ότι η προσπάθεια μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα για την προστασία του περιβάλλοντος είναι πιο σημαντική. Την ίδια στιγμή, το 52% των Ευρωπαίων ερω - τηθέντων αναφέρουν πως έχουν συνειδητοποιήσει περισ - σότερο από ποτέ τον αντίκτυπο των ενεργειών τους στο περιβάλλον, με την Gen Z και τους Millennials (58%) να ηγούνται της κατηγορίας. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την αυξανόμενη τάση των καταναλωτών για πιο οικολο - γικές δαπάνες και συνειδητή κατανάλωση, καθώς και τη διάθεσή τους να προσφέρουν μέσα από τις αγορές τους και τα ανταποδοτικά προγράμματα τραπεζών, σε ουσιαστι - κές δράσεις για τον πλανήτη. Η επιθυμία για πιο συνειδητή κατανάλωση έχει αυξη - θεί την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, μετά την έλευση του Covid-19, παρατηρείται μια ακόμα ταχύτερη αλλαγή στις πεποιθήσεις και στις συμπεριφορές των καταναλωτών, καθώς γίνονται πιο ευσυνείδητοι, με σχεδόν τρεις στους πέντε (58%) να πιστεύουν ότι οι εταιρείες πρέπει να συ - μπεριφέρονται με πιο βιώσιμους και φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους. Η Gen-Z ηγείται και σε αυτή την κα - τηγορία (62%), παρουσιάζοντας τα υψηλότερα ποσοστά. Σε εθνικό επίπεδο, σχεδόν οι μισοί Έλληνες (45%) δηλώνουν ότι θα δώσουν μεγαλύτερη αξία σε εταιρίες που ενεργούν με υπεύθυνο και διαφανή τρόπο, ενώ το 84% των Ελλή - νων θεωρούν σημαντικό οι εταιρείες να συμπεριφέρονται με έναν πιο φιλικό και βιώσιμο προς το περιβάλλον τρόπο. Η μείωση των απορριμμάτων (39%), η αντιμετώπιση της ρύπανσης του πλαστικού από συσκευασίες και προϊόντα (38%) και η μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας και των υδάτινων πόρων (35%), αποτελούν σύμφωνα με τους Ευρωπαίους τις τρεις πιο άμεσες προτεραιότητες στις οποίες πρέπει να εστιάσουν οι επιχειρήσεις, μαζί με την αντιμετώπιση της πανδημίας. Όταν ζητήθηκε από τους Έλληνες να επιλέξουν τις άμε - σες προτεραιότητες των επιχειρήσεων συνδυαστικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας, το 28% κρίνει πως οι επιχειρήσεις πρέπει να επικεντρωθούν στη φροντίδα της ευημερίας των υπαλλήλων τους και μόλις το 11% υπο - στηρίζουν την ανάγκη να εστιάσουν στην παραγωγή πι - στοποιημένων και βιώσιμων προϊόντων. Τέλος, σχεδόν οι μισοί (47%) δήλωσαν ότι οι επιχειρήσεις χρειάζεται να επικεντρωθούν στη μείωση των αποβλήτων, κατά το 2021. Το 70% των Ελλήνων δηλώνουν ότι θα δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο οι ενέργειές τους επηρεά - ζουν το περιβάλλον Καταλύτης για πιο οικολογικές επιλογές COVID-19
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=