ΣΕΕ DIGITAL MARKETING COMMUNICATIONS
10 Σ Ε Ε D IGITAL M ARKETING C OMMUNICATIONS • Ηλεκτρονικές μικρές αγγελίες (μικρές αγγελίες εταιρειών και όχι ιδιωτών (online ‘public’ classified - i.e. classified ads placed by companies not private individuals) • Πληρωμένη καταχώριση / πληρωμένη αναζήτηση (paid inclusion/paid search) • Διαφημίσεις υπηρεσιών διαδραστικής τηλεόρασης (Interactive TV services advertising) • Διαφημίσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media advertising) • Διαφημίσεις κειμένου (text ads) • Advergames • Εφαρμογές που ανήκουν στους διαφημιζόμενους (marketer owned apps). Ο κατάλογος αυτός δεν είναι εξαντλητικός. Πλήρεις ορισμοί των παραπάνω εννοιών είναι διαθέσιμοι στο Προσάρτημα. Εκτός αυτοδέσμευσης Οι παρακάτω μορφές περιεχομένου δεν αποτελούν διαφημιστική επικοινωνία και είναι, εξ ορισμού, εκτός του πλαισίου αυτοδέσμευσης και του ελέγχου του ΣΕΕ. • Οποιαδήποτε μορφή συντακτικού περιεχομένου (συμπεριλαμβάνονται τα blogs και τα σχόλια των αναγνωστών) • Εταιρικές εκθέσεις/αναφορές • Ανεξάρτητες ιστοσελίδες αξιολόγησης - δηλαδή η ίδια η αξιολόγηση (independent review websites -i.e. the review content itself) • Περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, το οποίο δεν προκαλείται ή επιδοκιμάζεται στη συνέ- χεια από τον διαφημιζόμενο • Περιεχόμενο που είναι αυτό καθεαυτό το προϊόν - π.χ. ένα εικονικό προϊόν (content that constitutes the product itself -e.g. a virtual product). Ψηφιακά Μέσα Ιδιοκτησίας Διαφημιζόμενου Όπως καθορίζεται και στις προηγούμενες ενότητες, όλες οι διαφημιστικές επικοινωνίες, όπως ορίζο- νται από τον ΕΚΔ-Ε, εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του ΣΕΕ. Δεν είναι, ωστόσο, πάντοτε προφανές σε ποιο βαθμό το περιεχόμενο ενός ψηφιακού μέσου που ανήκει στον διαφημιζόμενο συνιστά διαφημι- στική επικοινωνία και ως εκ τούτου εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΣΕΕ. Δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι ένα ψηφιακό μέσο ιδιοκτησίας διαφημιζόμενου συνιστά διαφημιστική επικοινωνία στο σύνολό του. Το εκάστοτε περιεχόμενο θα πρέπει να αξιολογείται, προ- κειμένου να προσδιοριστεί εάν αποτελεί διαφημιστική επικοινωνία ή όχι. Προς το σκοπό αυτό, τα ακόλουθα κριτήρια ορίζουν σε ποιες περιπτώσεις το περιεχόμενο ή μέρος του περιεχομένου ενός ψηφιακού μέσου ιδιοκτησίας διαφημιζόμενου συνιστά διαφημιστική επικοινωνία: • Όταν πρόκειται για ισχυρισμούς (έμμεσους, άμεσους, γραπτούς, εκφωνούμενους και οπτικούς) που αφορούν προϊόντα ή διαφημιζόμενους, εκτός εάν οι ισχυρισμοί αυτοί γίνονται στο πλαίσιο συ- ντακτικού περιεχομένου, ετήσιων εκθέσεων, απολογισμών, προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης ή παρόμοια • Όταν πρόκειται για διαφημιστικές επικοινωνίες και εμπορικές πρακτικές που καλύπτονται από την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (για παράδειγμα, προσφορές τιμών και προσκλήσεις αγοράς)
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=