ΣΕΕ DIGITAL MARKETING COMMUNICATIONS
6 Σ Ε Ε D IGITAL M ARKETING C OMMUNICATIONS Εισαγωγή Συνοπτική Παρουσίαση Οδηγού Ο Οδηγός Καλής Πρακτικής για το Ψηφιακό Marketing (Digital Marketing Communications - DMC) αρχικά συντάχθηκε από τη European Advertising Standards Alliance (EASA), αναπτύσσεται πάνω στις αρχές του Consolidated Code on Advertising and Marketing Communications Practice, του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου / ICC (ακριβής απόδοση του οποίου είναι ο Ελληνικός Κώδικας Διαφήμισης - Επικοινωνίας - ΕΚΔ-Ε) και είναι το αποτέλεσμα εκτενούς διαβούλευσης διαφημιζόμε- νων, διαφημιστικών εταιρειών, διαφημιστικών μέσων, εθνικών φορέων αυτοδέσμευσης και άλλων σημαντικών παραγόντων της αγοράς, σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Με την έκδοση αυτού του Οδηγού: • Επιβεβαιώνεται εκ νέου η δέσμευση της διαφημιστικής αγοράς να εφαρμόζει αποτελεσματικούς κανόνες αυτορρύθμισης σε όλα τα μέσα και σε αυτά που αφορούν το ψηφιακό marketing • Αναγνωρίζεται η παγκόσμια φύση των ψηφιακών μέσων και η ανάγκη συντονισμένης αντιμετώπισης • Δίνονται σαφείς οδηγίες για το πώς διακρίνεται εάν ένα υπό έλεγχο ψηφιακό περιεχόμενο αποτελεί διαφημιστική επικοινωνία ή όχι • Καταρτίζεται ένας μη εξαντλητικός κατάλογος ψηφιακών διαφημιστικών πρακτικών που υπόκεινται στον έλεγχο των φορέων αυτοδέσμευσης • Επισημαίνονται μορφές ψηφιακού περιεχομένου που σε καμία περίπτωση δεν εμπίπτουν στον έλεγχο των φορέων αυτοδέσμευσης. Η ραγδαία και σταθερή ανάπτυξη του marketing και της επικοινωνίας στα ψηφιακά μέσα (Digital Marketing Communications - DMC) και η ανάγκη να διατηρηθεί η εμπιστοσύνη της αγοράς και των καταναλωτών στο υπάρχον σύστημα αυτοδέσμευσης και για τις διαφημιστικές επικοινωνίες που υλο- ποιούνται στο ψηφιακό περιβάλλον, οδήγησαν τη διαφημιστική αγορά -σε ευρωπαϊκό επίπεδο- στην ομόφωνη απόφαση ότι πρέπει να ισχύουν και να εφαρμόζονται ίσοι όροι ανταγωνισμού σε όλα τα μέσα. Η απόφαση αυτή συνάδει και με την απόφαση του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας πρέπει να εφαρμόζεται χωρίς εξαιρέσεις σε όλες τις μορφές διαφημιστικής επικοινωνίας. Πλαίσιο Αρμοδιότητας Ελέγχου για το Ψηφιακό Marketing (DMC) Οι ψηφιακές διαφημιστικές επικοινωνίες υπόκεινται σε όλες τις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε, όπως ακριβώς ισχύουν και για τις διαφημιστικές επικοινωνίες στα παραδοσιακά μέσα. Ο γενικά αποδεκτός ορισμός του τι συνιστά διαφημιστική επικοινωνία δίνεται στην Εισαγωγή του ΕΚΔ-Ε και έχει ως εξής: «Ο όρος διαφημιστική επικοινωνία περιλαμβάνει τη διαφήμιση, καθώς και άλλες τεχνικές marketing όπως η προώθηση πωλήσεων, οι χορηγίες και το άμεσο marketing και θα πρέπει να εκλαμβάνεται με την ευρύτερη έννοια ως κάθε μορφή επικοινωνίας που διενεργείται απευθείας από ή για λογαριασμό των διαφημιζόμενων και αποσκοπεί κυρίως στην προώθηση προϊόντων ή στον επηρεασμό της καταναλωτικής συμπεριφοράς».
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=