ΣΕΕ DIGITAL MARKETING COMMUNICATIONS

9 Ο ΟΔΗΓΟΣ Ορισμοί • Ο όρος «διαφημιστική επικοινωνία» περιλαμβάνει τη διαφήμιση, καθώς και άλλες τεχνικές marketing όπως η προώθηση πωλήσεων, οι χορηγίες και το άμεσο marketing και θα πρέπει να εκλαμβάνεται με την ευρύτερη έννοια ως κάθε μορφή επικοινωνίας που διενεργείται απευθείας από ή για λογαριασμό των διαφημιζόμενων και αποσκοπεί κυρίως στην προώθηση προϊόντων ή στον επηρεασμό της καταναλωτικής συμπεριφοράς. • Ο όρος «διαφήμιση» αναφέρεται σε κάθε μορφή διαφημιστικής επικοινωνίας η οποία μεταδίδεται από μέσα μαζικής ενημέρωσης, συνήθως επί πληρωμή ή άλλη επιστροφή αξίας. • Ο όρος «συντακτικό περιεχόμενο» περιλαμβάνει οποιοδήποτε περιεχόμενο ενημερώνει, εκπαιδεύει και ψυχαγωγεί, υπό την προϋπόθεση ότι πρωταρχικός σκοπός του δεν είναι να διαφημίσει. • Ο όρος «προϊόν» αναφέρεται σε οτιδήποτε αποτελεί αντικείμενο διαφήμισης, συνήθως -αλλά όχι αποκλειστικά- αγαθά και υπηρεσίες. Κατά περίπτωση μπορεί να ερμηνεύεται ευρύτερα και να περιλαμβάνει και διαφημιστικές ιδέες (concept). • Ο όρος «διαφημιζόμενος» (marketer) αναφέρεται σε πρόσωπα ή εταιρείες που δημοσιεύουν ή προωθούν διαφημιστικές επικοινωνίες ή αναθέτουν σε τρίτους τη δημοσίευση ή προώθηση δια- φημιστικών επικοινωνιών για λογαριασμό τους, με σκοπό την προώθηση των προϊόντων τους ή τον επηρεασμό της καταναλωτικής συμπεριφοράς. • Ο όρος «ψηφιακό μέσο ιδιοκτησίας διαφημιζόμενου» (marketer-owned digital property) αναφέ- ρεται σε ένα περιουσιακό στοιχείο που χρησιμοποιείται για διαφημιστική επικοινωνία και ανήκει ή ελέγχεται εξ ολοκλήρου ή στο μεγαλύτερο μέρος του από έναν διαφημιζόμενο (αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ιστοσελίδες, εφαρμογές, advergames κ.ά.). • Ο όρος «μέσα κοινωνικής δικτύωσης» (social media) αναφέρεται σε διαδικτυακές υπηρεσίες ή εικονικούς χώρους που δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω μιας εικονικής/διαδικτυακής κοινότητας, μεταξύ άλλων και μέσω της ανταλλαγής πληροφοριών και περιεχομένων, όπως κείμενα, εικόνες, βίντεο και ηχητικά αρχεία . • Ο όρος «εταιρικές εκθέσεις/αναφορές» περιλαμβάνει εταιρικά μηνύματα δημοσίων σχέσεων σε δελτία Tύπου, καθώς και άλλες δηλώσεις σε μέσα ενημέρωσης, ετήσιες εκθέσεις, δηλώσεις σχετικά με θέματα εταιρικής πολιτικής και άλλα συναφή. Εντός αυτοδέσμευσης Όλες οι ψηφιακές τεχνικές που αναφέρονται παρακάτω εμπίπτουν στον ορισμό της «διαφημιστικής επικοινωνίας» της παραγράφου 1.2 και υπάγονται στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε και στον έλεγχο του ΣΕΕ. Παραδείγματα τεχνικών ψηφιακής διαφήμισης εντός αυτοδέσμευσης είναι: • Διαφημίσεις σε DVD/CDrom • Διαφημίσεις σε εφαρμογές (In-app advertising) • Υπαίθριες ψηφιακές διαφημίσεις (Digital outdoor) • Display ads (κινούμενες, σταθερές) • Διαφημίσεις που έχουν δημιουργηθεί από τον διαφημιζόμενο ή που ο διαφημιζόμενος έχει εγκρίνει το περιεχόμενό τους (marketer-generated or endorsed advertising content) • Διαφημίσεις μέσω MMS /SMS ή διαφημίσεις μέσω κινητής τηλεφωνίας • Διαφημίσεις σε παιχνίδια (online ή offline) (In-game advertising - online or offline)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=