MIXX AWARDS 2020 DIGITAL
11/01/21 #1032 11 Με εντυπωσιάζει η εξέλιξη στις συμμετοχές που παρατηρώ σταθερά στα ελληνικά βραβεία adb Ποιο είναι το σχόλιό σας για τις δουλειές που υποβλήθηκαν και βραβεύθηκαν στα IAB Hellas MiXX Awards 2020, καθώς και για την ελληνική αγορά digital marketing όσον αφορά τόσο το δημιουργικό προ- ϊόν όσο και την ωριμότητά της; Είναι εντυπωσιακό να παρατηρεί κανείς τις πραγματικές αλλαγές στις συμμε- τοχές στα IAB Hellas MiXX Awards. Με εντυπωσιάζει η εξέλιξη στις συμμετοχές που παρατηρώ στα περισσότερα από τρία χρόνια που είμαι στην κριτική επιτροπή της διοργάνωσης. Όπως φαίνεται, η χρήση των data και ειδικά η πρακτική της άντλησης insights από big data έχουν ωριμάσει στην ελληνική αγορά και θεωρώ πως αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό. Δυστυχώς, βέβαια, ακόμη συναντάμε συμμετοχές που περιλαμβάνουν στατιστικά στοιχεία που δεν έχουν βάση ή για τα οποία η βασική αιτία είναι κάτι εντελώς διαφορετι- κό. Ειδικά σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας του Covid-19, είναι περίεργο να βλέπεις συμμετοχές που υποστηρίζουν πως ενίσχυσαν τα έσοδα του ecommerce κατά περιθώριο μικρότερο από τη γενική ανάπτυξη που καταγράφει ο συνολικός τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω της συγκυ- ρίας. Επίσης, κάποιες φορές -ειδικά σε 360 ο εκστρατείες επικοινωνίας, όπου έχουν αξιοποιηθεί πολλαπλά κανάλια- υπάρχουν ακόμη συμμετοχές που υποστηρίζουν πως η δική τους δουλειά είναι η μόνη στο πλαίσιο της συνολι- κής εκστρατείας, η οποία δημιούργησε τα αποτελέσματα. Πρόκειται για κάτι πολύ ενδιαφέρον, που δυστυχώς παρατηρούμε σε πολλούς διαγωνισμούς στο χώρο του digital. Όπως όμως σημείωσα, η εξέλιξη των υποψηφιοτήτων στην Ελλάδα σε σχέση με παλαιότερα χρόνια είναι πραγματικά εντυπωσι- ακή και αφήνει πολλές υποσχέσεις για το μέλλον του τομέα της ψηφιακής διαφήμισης στη χώρα. adb Ποιες τάσεις βλέπετε να αναδύονται στην ευρωπαϊκή αγορά digital τα επόμενα χρόνια; Επίσης, πώς θεωρείτε πως θα επηρεάσει η παν- δημία του Covid-19 το χώρο; Ειδικά με τις επικείμενες αλλαγές όσον αφορά τα third party cookies, ανα- μένεται να γνωρίσουμε νέες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες. Αναλυτικότερα, τα first party data και η έξυπνη χρήση τους θα γίνουν όλο και πιο σημαντικά, όπως και η προσέγγιση «privacy by default». Οι διαφοροποιημένοι όροι privacy επίσης θα γίνονται όλο και πιο σημαντικοί. Mε όλες αυτές τις αλλα- γές, το know-how για την αξιοποίηση όλων αυτών των new concepts και τη βελτιστοποίηση των εκστρατειών, θα γίνεται συνεχώς και πιο περίπλοκο, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στην ανάγκη για περισσότερα digital agencies στον τομέα μας. Dr Mahmut Kursun Chairman of the Board IAB Turkey
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=