PR Agencies 2020
11 BCS-PR AGENCIES Παρά τις αδιαμφισβήτητες -και λογικές λόγω πανδημίας- πιέσεις που γνωρίζει, ο κλάδος του PR στη χώρα μας, δείχνει πως διαθέτει αντοχές. Απαισιοδοξία εκφράζουν διαφημιστές και διαφημιζόμενοι στην ελληνική αγορά στο πιο πρόσφατο 14ο (ΙΔ) κύμα της έρευνας Forecomm_s, (Ιούλιος 2020). Είναι χαρακτηριστικό πως το 1/3 των διαφημιζομένων και το 1/3 των εταιρειών επικοινωνίας, τα στελέχη, εκτιμούν ότι η ανάκαμψη από το πλήγμα της πανδημίας θα αργήσει. Όσον αφορά τους διαφημιζόμενους, με εξαίρεση την προώθηση προϊόντων που μένει σταθερή, η εκτίμηση για όλες τις άλλες ενέργειες marketing που δεν αφορούν το οnline περιβάλλον (offline media, direct marketing, PR και έρευνα αγοράς) είναι αρνητική, κινείται δηλαδή στην κατεύθυνση μείωσης της όποιας επένδυσης. Ειδικά για τις δράσεις Δημοσίων Σχέσεων, το τελευταίο κύμα της έρευνας καταγράφει εκτίμηση υποχώρησης των budget κατά -9%. Αναλυτικότερα, από την πλευρά των διαφημιζόμενων, οι προϋπολογισμοί για PR αναφέρονται ελαφρά πτωτικοί για το α΄ τρίμηνο (-3) και με σημαντικά μεγαλύτερη πτώση για το β΄ τρίμηνο (-15). Από την πλευρά τους, οι διαφημιστές συμφωνούν με τους διαφημιζόμενους όσον αφορά τη σχετική δυναμικότητα των online ενεργειών (media και πλατφόρμες). Αναμένουν όμως μικρότερη πτώση από ό,τι οι πελάτες τους όσον αφορά το direct marketing και τις ενέργειες Δημοσίων Σχέσεων. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση του PR οι σχετικοί προϋπολογισμοί αναφέρονται οριακά ανοδικοί (+1%). H έρευνα Η Forecomm_s οργανώνεται από την ΕΔΕΕ και η συλλογή των πληροφοριών γίνεται από την Abacus SA ανά τρίμηνο, από τον Δεκέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα. Πρόκειται για έρευνα οικονομικού κλίματος που εστιάζει αφενός στις εκτιμήσεις στελεχών μεγάλων διαφημιζομένων, αφετέρου στους προϋπολογισμούς τμημάτων marketing για τις ενέργειες υποστήριξης των προϊόντων τους. Τι προκύπτει από τη FORECOMM_S Πιέσεις αλλά και αντοχές στην ελληνική αγορά
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=