PR Agencies 2020
4 Τα μέλη του Τομέα PR της ΕΔΕΕ για την αγορά Δημοσίων Σχέσεων στη μετα-Covid εποχή. Γράφει η Σόνια Χαϊμαντά Σοβαρά τραυματισμένος αλλά σοφότερος, πιο ώριμος και προσαρμοστικός σε ακραίες καταστάσεις εμφανίζεται ο κλάδος του PR στην εποχή του Covid-19. Ακολουθώντας μοιραία το παγκόσμιο ρεύμα μιας -τουλάχιστον αρχικά- «νεκρωμένης» αγοράς, το PR στην Ελλάδα δείχνει να καταφέρνει όχι μόνο να σταθεί όρθιο στον Αρμαγεδδώνα που πλήττει την Επικοινωνία, αλλά και να σταθεί βοηθός σε κρίσιμους κλάδους που δέχθηκαν σφοδρές πιέσεις, χωρίς να κάνει καμία έκπτωση στην ποιότητα και στη συνέπεια των υπηρεσιών που παρέχουν οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων. Αυτό είναι το κεντρικό συμπέρασμα που προκύπτει από μια εκτενή και σε βάθος συζήτηση με τα μέλη του Τομέα του PR, Δημήτρη Ρούλια, Γ.Γ. ΕΔΕΕ και εκπρόσωπο της Ένωσης στην ICCO (διευθύνοντα σύμβουλο Out of the Box), Βασίλη Δασκαλόπουλο, (advisor to BoD, Pitch), Γιώργο Λιμπέρη, (founder και managing director Communications Specialists) και Μάνο Σιφονιό (διευθύνοντα σύμβουλο Reputation Unique). Σύμφωνα με τα μέλη του Τομέα PR της ΕΔΕΕ, το Δ.Σ. της Ένωσης λειτούργησε με ευελιξία και ταχύτητα, «επιλύοντας ζητήματα που προέκυψαν και ανταλλάσσοντας απόψεις και ιδέες σε σχέση με την αντιμετώπιση της κατάστασης». Κοινή είναι η παραδοχή ότι οι εταιρείες PR επέδειξαν γερά αντανακλαστικά και ανταποκρίθηκαν στις νέες αυξημένες ανάγκες υπηρεσιών επικοινωνίας. Τα σκήπτρα στην κρίση της πανδημίας κατέχουν το crisis management -τουλάχιστον στην πρώτη φάση και πολλές φορές σε επίπεδο πρόληψης και σχεδιασμού, όχι αναγκαστικά διαχείρισης- και η εσωτερική επικοινωνία, καθώς το ηθικό των εργαζομένων ήταν κάτι που απασχόλησε τις επιχειρήσεις. Ωστόσο και οι δύο αυτές υπηρεσίες μάλλον απορρόφησαν budget από άλλες, χωρίς να προσθέσουν κάτι παραπάνω στο… ταμείο. Έτσι, ο κλάδος των Δημοσίων Σχέσεων όντως τραυματίστηκε σοβαρά. Το «πάγωμα» ή το «ψαλίδισμα», προϋπολογισμών επηρέασε -σε σημαντικό βαθμό- μισθούς, οικονομικές ρευστότητες, θέσεις εργασίας. Έφερε σε δύσκολη θέση έναν μεγάλο αριθμό εταιρειών που μόλις είχε αρχίσει να αναπνέει οικονομικά ή έστω να βλέπει να προδιαγράφονται καλύτερες ημέρες μετά από μία δεκαετία κρίσης. Ωστόσο, το πιο σημαντικό είναι ότι η αγορά δείχνει ότι μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα και αυτό απαιτεί την εμβάθυνση συνεργασιών και από τις δύο πλευρές, πελάτη και συνεργάτη. Πώς λειτούργησαν τα αντανακλαστικά του τομέα αλλά και της ΕΔΕΕ μετά την έκρηξη της πανδημίας και την περίοδο επιβολής των περιοριστικών μέτρων; Δ.Ρ.: Βρεθήκαμε, όλες οι εταιρείες της Ένωσης και όχι μόνο του τομέα, αντιμέτωποι με συνθήκες χωρίς προηγούμενο. Προσπαθήσαμε να λειτουργήσουμε θέτοντας πάνω απ’ όλα την υγεία των ανθρώπων μας, ενώ παράλληλα κάναμε το παν για να σταθούμε στο πλευρό των πελατών μας, σ’ ένα περιβάλλον εξαιρετικά απρόβλεπτο. Σ’ αυτήν τη συγκυρία, η ΕΔΕΕ, ως κλαδικός φορέας, έθεσε σωστές προτεραιότητες: εστίασε την προσοχή της στη διαρκή, αναλυτική και επεξηγηματική ενημέρωση των μελών της, με ιδιαίτερη έμφαση στις αποφάσεις της πολιτείας, τόσο σε σχέση με τους κανόνες λειτουργίας των επιχειρήσεων αλλά και όσον αφορά στα εργασιακά θέματα και στις διαδικασίες οικονομικής ενίσχυσης. Αυτή η βοήθεια αποδείχτηκε εξαιρετικά χρήσιμη για όλους μας. Η ροή πληροφόρησης ήταν συνεχής και ουσιαστική, ενώ σε περιπτώσεις που μεμονωμένες εταιρείες χρειάστηκαν διευκρινίσεις ή υποστήριξη, η Ένωση ανταποκρίθηκε αποτελεσματικά. Το management και τα στελέχη της ΕΔΕΕ συνδυάζουν γνώση και πείρα, είναι μαθημένοι στα δύσκολα και έκαναν το καλύτερο δυνατό. Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια των πρώτων δύσκολων μηνών, το Δ.Σ. της Ένωσης λειτούργησε με ευελιξία και ταχύτητα, επιλύοντας ζητήματα που προέκυψαν και ανταλλάσσοντας απόψεις και ιδέες σε σχέση με την αντιμετώπιση της κατάστασης. Τομέας Δημοσίων Σχέσεων της ΕΔΕΕ Τραυματισμένος, αλλά σοφότερος και «όρθιος» ο κλάδος PR
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=