PR Agencies 2020

7 BCS-PR AGENCIES Αποτάθηκε η πολιτεία στον τομέα σας για να διαχειριστεί την κρίση της πανδημίας επικοινωνιακά; Δ.Ρ.: Όχι, δεν υπήρξε κάποια θεσμική επαφή σε κεντρικό επίπεδο. Ο τομέας μας είναι πάντα στη διάθεση της πολιτείας, προκειμένου να συμβάλλει, σε συμβουλευτικό και τεχνικό επίπεδο, στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος από δω και στο εξής - αλλά και οποιουδήποτε ζητήματος, με γνώμονα το κοινό καλό. Υπάρχει κάποια μέτρηση αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών PR στην εποχή Covid-19; M.Σ.: Παραδοσιακά, οι έρευνες εικόνας και ο όγκος της δημοσιότητας ήταν τα εργαλεία που διέθετε ο κλάδος. Στη δημοσιότητα μπορούσαν να γίνουν και ποιοτικές προσεγγίσεις (είδος μέσου και κυκλοφορίες, ανάλυση περιεχομένου κ.λπ.). Εδώ και λίγα χρόνια, με τη στροφή στον ψηφιακό κόσμο και χάρη στην τεχνολογία, έχουμε στη διάθεσή μας εργαλεία και πλατφόρμες με τα οποία μπορεί να μπεις σε μεγαλύτερο βάθος σε ποιοτικά χαρακτηριστικά δημοσιότητας, μιλώντας πάντα για ό,τι δημοσιεύεται στο διαδίκτυο. Μπορείς να ανιχνεύσεις το tonality, τη διείσδυση και την αξιοπιστία των μηνυμάτων, το τι λες εσύ, αλλά και το τι λένε οι άλλοι για σένα, και όλα αυτά με πολλαπλές παραμετροποιήσεις, κάτι που ανεβάζει το κόστος. Πολύ σημαντικό είναι επίσης ότι μπορείς να «μετριέσαι» συγκριτικά με τον ανταγωνισμό με πιο αξιόπιστο ή και εύκολο τρόπο, αν και η ευκολία συνδυάζεται με ακόμα πιο μεγάλα κόστη. Πέρα από τις δυνατότητες διερεύνησης, οι εταιρείες είναι μάλλον απρόθυμες, τουλάχιστον στην Ελλάδα, να καταβάλλουν το επιπλέον κόστος για την τεχνολογία και τις ανθρωποώρες που χρειάζονται για την ανάλυση και το τελικό report. Σε αυτό δεν έχει αλλάξει κάτι στην εποχή της Covid-19, όμως η στροφή των budget προς το digital μπορεί να υποχρεώσει τις εταιρείες να αξιοποιήσουν σε μεγαλύτερο βαθμό τα εργαλεία που προσφέρονται. Πάντως, γενικώς πρέπει να γίνει συνείδηση ότι οι δυνατότητες υπάρχουν και ότι αυτό που πρέπει να μετράμε στο PR δεν είναι πωλήσεις, αλλά εικόνα· δεν είναι επιτυχία, αλλά αποτελέσματα. Ποιες υπηρεσίες είναι πιο hot αυτήν την περίοδο; Βrand management, content creation, social communities, corporate affairs και προβολής στα social media, crisis management; Γ.Λ.: Το crisis management προφανώς γνώρισε έξαρση την περίοδο αυτή, τόσο σε proactive επίπεδο (θεσμοθέτηση διαδικασιών, πρόβλεψη αρνητικών σεναρίων κ.λπ.) όσο και σε reactive, ιδιαίτερα στους κλάδους που επλήγησαν εντονότερα από την κρίση και τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, lockdown κ.λπ. Είναι αυτονόητο επίσης ότι υπήρξε μια στροφή στα social media, ιδιαίτερα κατά το διάστημα που ο κόσμος έμενε σπίτι και συνεπώς έπρεπε να δοθεί έμφαση στο content creation. Θα έλεγα όμως ότι η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν το κομμάτι της εσωτερικής επικοινωνίας, καθώς οι επιχειρήσεις έπρεπε να επικοινωνήσουν με τους ανθρώπους τους άμεσα, πειστικά και αποτελεσματικά, μέσα από νέα κανάλια και σε μια νέα γλώσσα, για να τους εμψυχώσουν, να τους ενθαρρύνουν και να τους προφυλάξουν. Η εικόνα που έχω είναι ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις αντεπεξήλθαν με επιτυχία σε αυτή την πρόκληση, κέρδισαν την εμπιστοσύνη των εργαζομένων και τους έφεραν πιο κοντά τους. Είναι μια μεγάλη κατάκτηση, πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε όλοι. Ποια θεωρείτε ότι είναι γενικά η οικονομική κατάσταση των μελών σας συγκριτικά με τη γενική εικόνα της χώρας και φυσικά σε σχέση με τους ισολογισμούς των εταιρειών επικοινωνίας (διαφημιστικές, media shops); Δ.Ρ.: Είναι πολύ πρώιμη αυτή η συζήτηση. Κατ’ αρχάς, οι οικονομικές επιπτώσεις διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία, ανάλογα με το επιχειρηματικό της μοντέλο. Άλλες στηρίζονται σε μακροχρόνιες συνεργασίες και retainer fees, άλλες εξαρτώνται από τα επικοινωνιακά πλάνα μεγάλων πελατών, με πολλά ad hoc projects. Προφανώς, βραχυπρόθεσμα, οι πρώτες επηρεάζονται λιγότερο από τις δεύτερες, όμως, κατά το κοινώς λεγόμενον, τα νερά είναι αχαρτογράφητα και οι προβλέψεις αβέβαιες. Σε κάθε περίπτωση, όλοι αντιμετωπίζουμε δυσκολίες, όλοι αναθεωρούμε τα business plan μας, όλοι αξιοποιούμε τα εργαλεία που εισήγαγε η πολιτεία για να ενισχύσει τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους. Μιλώντας όμως με συναδέλφους εκτός Ελλάδος που περιγράφουν εξαιρετικά σκληρές καταστάσεις, θεωρώ ότι οι εταιρείες του κλάδου στη χώρα μας έχουν επιδείξει σχετική ανθεκτικότητα. Πώς κρίνετε τη διαχείριση της επικοινωνίας από την πλευρά της κυβέρνησης για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα Υγιεινής; Β.Δ.: Η κυβέρνηση, υπό το βάρος των εξελίξεων μιας πρωτόγνωρης παγκόσμιας κρίσης, επέλεξε

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=