PR Agencies 2020
9 BCS-PR AGENCIES οργάνωσης εκδηλώσεων δεν ανήκουν υποχρεωτικά στον πυρήνα του κλάδου των Δημοσίων Σχέσεων. Έχουν έναν περισσότερο εκτελεστικό, ενίοτε και δημιουργικό ρόλο -ιδιαιτέρως σημαντικά και τα δύο- όμως, τα θέματα στρατηγικής στα οποία εντάσσονται οι εκδηλώσεις, στη λογική του τι, πότε, πού, τα κοινά στα οποία απευθύνονται, τα μηνύματα και η προσαρμογή τους κ.λπ., απαιτούν άλλη προσέγγιση και κατά κανόνα είναι ευθύνη μιας εταιρείας-συνεργάτη του πελάτη, σε θέματα Δημοσίων Σχέσεων. Το digital PR θεωρείτε ότι ευνοήθηκε και αναπτύχθηκε όσο έπρεπε ή υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρόν προς αυτή την κατεύθυνση; Β.Δ.: Η ψηφιακή επικοινωνία Δημοσίων Σχέσεων τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης, απεδείχθη μια εύστοχη επιλογή και εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο στρατηγικής. Ξεκίνησε ως η «φθηνή», η «επιπρόσθετη», «η πειραματική» επιλογή και έφτασε στο σημείο να είναι απόλυτα αναγκαία, αποδεικνύοντας στην πράξη τη χρησιμότητά της. Προφανώς, η τάση αυτή έγινε ακόμη πιο κυρίαρχη στην περίοδο του lockdown και αναμένεται να παραμείνει υψηλής προτεραιότητας όχι μόνον όσο λειτουργούμε σε περιβάλλον Covid-19 αλλά και μετά την πανδημία, όποτε αυτό κι αν συμβεί. Η προσωποποίηση της επικοινωνίας, η δυνατότητα ταύτισης με τα κοινά της κάθε εκστρατείας, την καθιστούν αναντικατάστατο εργαλείο διαχείρισης. Η μελέτη και ανάλυση big data, η στρατηγική content marketing, το story-telling, η ψηφιακή διαφήμιση, οι τεχνικές seo, τα social media, είναι οι ψηφιακές λύσεις που ήρθαν να εξελίξουν τους τρόπους επικοινωνίας, μετάδοσης της αφήγησης, διείσδυσης των μηνυμάτων, της δημιουργίας αμφίδρομης και αξιόπιστης σχέσης με τον καταναλωτή, τον πολίτη, την κοινωνία. Η στρατηγικά ορθή διαχείριση και διεύρυνση του digital PR αποτελεί αναμφισβήτητα συγκριτικό πλεονέκτημα και είναι μονόδρομος για το μέλλον, καθώς παράγει επικοινωνιακή υπεραξία. Ποιες εταιρείες προτιμούν οι πελάτες στην κρίση της πανδημίας; Σημειώθηκε πανικός, έξαρση spec και αλλαγές συνεργατών; Γ.Λ.: Μπορεί να ακουστεί σαν κοινοτοπία, αλλά νομίζω ότι σε περίοδο κρίσης οι πελάτες αναζητούν τις εταιρείες που παράγουν μετρήσιμη προστιθέμενη αξία. Περιμένουν να δουν αμεσότητα αντίδρασης, κατανόηση των νέων δεδομένων, προσαρμοστικότητα και χειροπιαστές λύσεις που απαντούν σε συγκεκριμένα προβλήματα. Και τα προβλήματα όλο αυτό το διάστημα είναι πολλά και πιεστικά. Θα έλεγα επίσης ότι σε μια περίοδο που οι προσωπικές επαφές είναι δύσκολες, μια εταιρεία που έχει εδραιωμένες καλές σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τους εκπροσώπους των media και τους opinion leaders, έχει ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα. Σε ό,τι αφορά τα spec και τις αλλαγές συνεργατών, δεν έχω συγκεκριμένα στοιχεία, αλλά κρίνοντας από τη δική μας εμπειρία, πρέπει να υπάρχει πράγματι μεγάλη κινητικότητα. Εμείς στο διάστημα αυτό πήραμε αρκετές νέες δουλειές, όχι τόσο μέσα από spec, όσο από συστάσεις παλιών και σταθερών πελατών μας. Οι νέοι πελάτες είναι εταιρείες που για πρώτη φορά απευθύνθηκαν σε εταιρεία επικοινωνίας, λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε η πανδημία, αλλά και πελάτες που αισθάνθηκαν ότι οι νέες συνθήκες απαιτούν νέες προσεγγίσεις. Δημιουργεί η πανδημία συνθήκες για τη γέννηση ενός νέου μοντέλου συνεργασίας των εταιρειών PR με διαφημιστικές, media agencies, ΜΜΕ και digital marketing; Β.Δ.: Κάθε κρίση επηρεάζει τον τρόπο σκέψης της αγοράς στο σύνολό της, συνεπώς και του κλάδου μας. Κάποιοι επιλέγουν την εύκολη λύση της συγχώνευσης ή της δημιουργίας «υπεραγοράς» υπηρεσιών στο βωμό των οικονομιών κλίματος, συνθλίβοντας όμως εξειδικεύσεις και συνεπώς ένα μεγάλο και ιδιαίτερα χρήσιμο μέρος του φάσματος υπηρεσιών που διατείνονται ότι προσφέρουν. Στην πράξη, αντί κάποιες εταιρείες να εξελιχθούν, κινδυνεύουν να γίνουν διεκπεραιωτική προέκταση των αναγκών του πελάτη. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν εταιρείες που σχεδιάζουν στρατηγικά δίνοντας τη δέουσα προσοχή στο συνολικό μίγμα υπηρεσιών που πραγματικά χρειάζεται ο πελάτης. Λειτουργούν πρωτίστως ως ένα συμβουλευτικό think tank στρατηγικής δίπλα στον πελάτη και εν συνεχεία ως συνέταιροι υλοποίησης της στρατηγικής. Συνεπώς, δεν είναι τόσο το σχήμα του οργανισμού ή των συνεργαζόμενων από διαφορετικές δομές της επικοινωνίας εταιρειών, αλλά η φιλοσοφία, η προσέγγιση του συνδυασμού υπηρεσιών και εργαλείων. Αναμφισβήτητα, βρισκόμαστε στη διάρκεια δημιουργίας ενός νέου μοντέλου συνεργασίας εταιρειών από διαφορετικούς κλάδους της επικοινωνίας. Τα σχήματα οφείλουν να είναι ευέλικτα και να προσαρμόζονται άμεσα στις προκλήσεις της αγοράς, καθώς η κρίση μάς αναγκάζει να ξεπεράσουμε εαυτούς, να αναζητήσουμε νέα γνώση, νέους δρόμους, νέα φιλοσοφία. Η κρίση μάς καθιστά βιαίως σοφότερους, για να δημιουργήσουμε την επόμενη μέρα.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=