PR Agencies 2021

24 Ποιες είναι οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην ελληνική αγορά Δημοσίων Σχέσεων με την εμφάνιση της υγειονομικής κρίσης; Ποια νέα δεδομένα έχουν δημιουργηθεί; Η υγειονομική κρίση στο ξεκίνημά της υπήρξε ένα ισχυρό σοκ ασυνέχειας. Ανέτρεψε το ρου πραγμάτων και διαδικασιών που θεωρούσαμε αυτονόητα και σταθερά. Για τις δημόσιες σχέσεις, που εργάζονται στη βάση της συνέχειας, που λειτουργούν στο τώρα για να υπηρετήσουν το σήμερα, αλλά και να διαμορφώσουν την επόμενη μέρα, η επιβεβλημένη αυτή ασυνέχεια δοκίμασε αντανακλαστικά και δυνατότητες. Σε γενικό επίπεδο, στη δοκιμασία αυτή η ελληνική αγορά Δημοσίων Σχέσεων υπήρξε ιδιαίτερα προσαρμοστική και αποτελεσματική, κουβαλώντας το ιδιότυπο «πλεονέκτημα» να βρίσκεται στον δέκατο χρόνο αλλεπάλληλων εσωτερικών αναταραχών και εγχώριας αβεβαιότητας. Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμώ πως η αγορά αναγνώρισε εγκαίρως το γεγονός ότι η πανδημία συνεπάγετο την εντονότερη μέχρι τώρα περίπτωση διαρκούς διαχείρισης κρίσεων σε macro και micro επίπεδο, με τις υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων να καθίστανται ιδιαίτερα απαραίτητες, ειδικά σε θέματα οικοδόμησης και διατήρησης σχέσεων με τα επιμέρους κοινά της κάθε εταιρικής οντότητας, σε ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης και ανταπόκρισης στις πρωτεύουσες ανάγκες της κάθε ομάδας, όπως αυτές μεταβάλλονταν βάσει επικαιρότητας. Σε ένα βαθμό, θα έλεγα ότι ήμασταν αφενός «προπονημένοι» για το αδιανόητο, καλά τοποθετημένοι, αφετέρου, στην ενσωμάτωση των δυνατοτήτων της ψηφιακής επικοινωνίας, η οποία αναδείχθηκε σε μονόδρομο επαφής και έκφρασης. Σήμερα, μετρώντας πλέον δεκαοχτώ μήνες Covid-19, είναι κατανοητό πως η πανδημία επιτάχυνε εξελίξεις ήδη δρομολογημένες σε επίπεδο επικοινωνίας και εδραίωσε συνθήκες που ήρθαν για να μείνουν. Για παράδειγμα, πλέον, η διαπραγμάτευση της αλήθειας και η κατανόηση του μηνύματος γίνεται ως επί το πλείστον μέσω κλειστών online peer to peer communication platforms. Στο τέλος της ημέρας, οι «κλειστές» παρέες των Messenger, WhatsApp, Instagram, Signal κοκ, χρωματίζουν τον τρόπο πρόσληψης των μηνυμάτων και αξιολόγησης της στάσης κάθε εταιρείας και brand. Η μαζική επικοινωνία και ειδησεογραφία γίνεται ιδιωτική και απευθείας. Στοιχεία, που αξιολογούνται ως ολοένα και πιο σημαντικά και σε επίπεδο ρόλου και επικοινωνίας των στελεχών προς τους εργαζομένους ή τους καταναλωτές. Η πανδημία ανέδειξε την ανάγκη του thought leadership των υψηλόβαθμων στελεχών μιας επιχείρησης και του σημαίνοντος ρόλου τους στην ενημέρωση σχετικά με τις ενέργειες που αυτή προβαίνει προς όφελος και προστασία των stakeholders της. Σύμφωνα, άλλωστε, με το 2021 Edelman Trust Barometer, σε παγκόσμιο επίπεδο οι επιχειρήσεις είναι οι πλέον αξιόπιστοι φορείς ενημέρωσης, οκτώ μονάδες πάνω από τις κυβερνήσεις και δέκα από τα ΜΜΕ, ενώ περισσότερο από το 65% εργαζομένων και πελατών περιμένει από τον εκάστοτε CEO να δίνει άμεσα και ξεκάθαρα το στίγμα του σε θέματα ιδιαίτερης σημασίας για την επιχείρηση ή και την κοινωνία. Τα νέα δεδομένα ωθούν την PR επικοινωνία σε έναν Γιάννης Καρδαράς, Partner “Skin in the game”

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=