PR Agencies 2021
4 Τα μέλη του Τομέα PR της ΕΔΕΕ μιλούν για την κρίση και το νέο τοπίο που διαμορφώνεται. Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ Ωριμότερες και μάλλον σοφότερες βγαίνουν από την κρίση της πανδημίας οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της μάχης για λογαριασμό των πελατών τους, προσφέροντάς τους ουσιαστικές υπηρεσίες. Απέδειξαν ότι αντέχουν το βάρος της διαμόρφωσης και υλοποίησης της επικοινωνιακής στρατηγικής σε ένα ρευστό τοπίο. Αναμφίβολα, οι υπηρεσίες διαχείρισης κρίσης είχαν την τιμητική τους, με την εταιρική επικοινωνία να βρίσκεται επίσης πολύ ψηλά στην ατζέντα των επιχειρήσεων λόγω της τηλεργασίας. Το μεγάλο «στοίχημα», ωστόσο, για τις εταιρείες PR ήταν να πείσουν τους πελάτες τους και να τους προσφέρουν στη συνέχεια ισχυρό και αξιόπιστο consulting για χάραξη πολιτικών ΕΚΕ και αποτελεσματική επικοινωνία των επιτευγμάτων τους σε ζητήματα ESG. Όσο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου, αυτός είναι διαρκής και πλέον δεν γίνεται λόγος για Digital PR ως υπο-κλάδος του PR, αλλά για ένα πλήρως αναδιαμορφωμένο περιβάλλον, όπου οι δημόσιες σχέσεις στηρίζονται στα big data. Τα μέλη του Τομέα PR της ΕΔΕΕ, Δημήτρης Ρούλιας (Managing Partner, Out of the Box), Γιώργος Λιμπέρης, (CEO, Palladian Communications), Γιώργος Σιάφης, (Office Manager, Action Global PR) και Ελένη Σουράνη (Founding Managing Partner, Socialdoo), μιλούν για τις προκλήσεις και τις τάσεις στον κλάδο και ανοίγουν τα χαρτιά τους για τις απειλές που δέχονται από μεγάλα consulting firms, από τα οποία καμία εταιρεία με τεχνογνωσία, πείρα και προσαρμοστικότητα δεν έχει να φοβηθεί κάτι. Πώς βγαίνει η αγορά του PR από την εποχή Covid; Σοφότερη, ωριμότερη ή πιο τραυματισμένη; Δημήτρης Ρούλιας: Βγαίνουμε από την περιπέτεια σίγουρα ωριμότεροι και ελπίζω σοφότεροι. Αυτή η πρωτοφανής εμπειρία ανέδειξε τις βασικές αξίες του κλάδου μας: τη στρατηγική σκέψη, την ετοιμότητα και την ταχύτητα αντίδρασης, την ευελιξία, την κατανόηση της πραγματικότητας. Οι πελάτες μας βρέθηκαν αντιμέτωποι με ιδιαίτερα δύσκολες καταστάσεις και χρειάστηκε να απευθυνθούν στο εξωτερικό και στο εσωτερικό κοινό με τόλμη και πειστικότητα. Ταυτόχρονα, έπρεπε να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους -όπως κι εμείς- σ’ ένα εντελώς διαφορετικό επιχειρηματικό, οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον. Σ’ αυτές τις συνθήκες, η εκτίμησή μου είναι ότι οι εταιρείες και οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων, βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή, προσέφεραν ουσιαστικές υπηρεσίες και αντεπεξήλθαν με επιτυχία. Απέδειξαν, εν ολίγοις, ότι είμαστε μαθημένοι στα δύσκολα και μπορούμε να αναλάβουμε το βάρος της διαμόρφωσης και της υλοποίησης της επικοινωνιακής στρατηγικής, ειδικά όταν γύρω μας διαμορφώνεται ένα τοπίο αβέβαιο και πολύπλοκο. Παραφράζοντας μια έκφραση της μόδας, τους τελευταίους μήνες ο επικοινωνιακός χρόνος ήταν πυκνός και ασφαλώς ενίσχυσε τη συλλογική μας ωριμότητα, η οποία θα μετουσιωθεί σε σοφία αν αξιοποιήσουμε αυτές τις εμπειρίες ώστε να δώσουμε ακόμα μεγαλύτερη αξία στις υπηρεσίες μας. Την ίδια στιγμή, όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι πρέπει να εξετάσουμε τη μονιμοποίηση των ευέλικτων μοντέλων εργασίας που υιοθετήσαμε αναγκαστικά στην αρχή της πανδημίας, συνειδητοποιώντας όμως στη συνέχεια την αποτελεσματικότητα και την προοπτική τους. Ποιες υπηρεσίες του PR βλέπετε να ενισχύθηκαν περισσότερο την περίοδο της πανδημίας και ποιες άλλες υποβαθμίστηκαν; Γιώργος Λιμπέρης: Όπως και σε όλους τους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας, η πανδημία έφερε μεγάλες ανατροπές και στον τομέα της επικοινωνίας. Ο κλάδος που γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη μετά την πανδημία ήταν το crisis management, καθώς οι επιχειρήσεις έπρεπε να επικαιροποιήσουν και να εφαρμόσουν στην πράξη πρωτόκολλα και κανονισμούς ασφαλούς λειτουργίας, αλλά και να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο κρουσμάτων μεταξύ του προσωπικού ή των πελατών τους. Μεγάλη έμφαση δόθηκε επίσης στην εσωτερική επικοινωνία όταν, με την εξάπλωση της τηλεργασίας, οι επιχειρήσεις Τομέας Δημοσίων Σχέσεων της ΕΔΕΕ Ωριμότερος και αντάξιος των ευρωπαϊκών ο κλάδος του PR στην Ελλάδα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=