PR Agencies 2021

5 BCS-PR AGENCIES έπρεπε να διατηρήσουν την επαφή με διάσπαρτους εργαζομένους, να τους εμψυχώσουν και να τους καθοδηγήσουν μέσα από νέα εργαλεία, όπως οι τηλεδιασκέψεις, τα townhall meetings κ.λπ. Επίσης, αυξήθηκε ο ρόλος όλων των καναλιών της ψηφιακής επικοινωνίας, καθώς ο καταναλωτής βρέθηκε για μήνες καθηλωμένος στο σπίτι του με μόνο «σύντροφο» το κινητό ή τον υπολογιστή του. Η πανδημία, τέλος, επιτάχυνε και μια ακόμη σημαντική τάση: Οι καταναλωτές πλέον απαιτούν, όλο και περισσότερο, από τις επιχειρήσεις και τα brands να έχουν ηθική συμπεριφορά και να προσφέρουν στην κοινωνία, και είναι έτοιμοι να «τιμωρήσουν» όσες δεν το πράττουν. Συνεπώς, μια ισχυρή πολιτική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και η αποτελεσματική επικοινωνία των επιτευγμάτων τους σε ζητήματα ESG δεν αποτελεί πλέον πολυτέλεια αλλά προϋπόθεση, για να πετύχει μια επιχείρηση. Στον αντίποδα, ο μεγάλος χαμένος ήταν ο κλάδος των events (συνέδρια, εκδηλώσεις κ.λπ.), που πάγωσε κυριολεκτικά τους πρώτους μήνες. Ωστόσο, αρκετές επιχειρήσεις έδειξαν προσαρμοστικότητα και, αξιοποιώντας την τεχνολογία, πέρασαν στις διαδικτυακές και, στη συνέχεια, τις υβριδικές οργανώσεις, και σταδιακά κέρδισαν το χαμένο έδαφος. Σε ποιο βαθμό οδηγήθηκε η αγορά στον ταχύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό; Μπορούμε πλέον σοβαρά να μιλάμε για Digital PR ως υποκλάδο του PR; Ελένη Σουράνη: Αναμφίβολα, διανύουμε μια περίοδο επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού. Η πανδημία συνέπεσε με την τεχνολογική ωρίμαση της 4ης Βιομηχανικής επανάστασης. Αυτός ο συνδυασμός λειτουργεί καταλυτικά στις εξελίξεις. Έτσι, πλέον, μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι μια παροδική κατάσταση ή μια απλή συγκυρία. Είναι μια σύνθετη -πολυδιάστατη και εξελικτική- διαδικασία, τα πρώτα σημαντικά βήματα της οποίας βιώνουμε ήδη. Η διαρκής τεχνολογική εξέλιξη ενσωματώνεται σχεδόν αυτόματα στο σχεδιασμό και την παραγωγή-παροχή προϊόντων και υπηρεσιών. Και αυτό συμβαίνει γιατί ο μετασχηματισμός αυτός δεν μας επηρεάζει εξ αντανακλάσεως, αλλά αναδιαμορφώνει -εκ των έσω- μια νέα προσέγγιση επικοινωνίας. Γι’ αυτό και δεν μιλάμε για Digital PR ως υπο-κλάδο του PR, αλλά για ένα πλήρως αναδιαμορφωμένο περιβάλλον, όπου οι δημόσιες σχέσεις στηρίζονται στα big data. Αξιοποιούν εξελιγμένες τεχνικές και εργαλεία social listening, παρακολουθώντας στενότερα τις ψηφιακές κοινωνικές τάσεις. Προσεγγίζουν τις νέες δυνατότητες συμπεριφορικής ανάλυσης. Αξιοποιούν τα πλεονεκτήματα της αυτοματοποιημένης παραγωγής προσωποποιημένου περιεχομένου κοκ. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι απλώς ένα trend της εποχής αλλά μια υπαρξιακού χαρακτήρα πρόκληση για τον κλάδο. Υπάρχουν κλάδοι που εξαιτίας του DNA τους (φαρμακευτικές, e-shops κ.ά.) χρειάστηκαν περισσότερο τις υπηρεσίες του PR; Γιώργος Σιάφης: Η σκιά της πανδημίας της Covid-19, μιας πρωτόγνωρης κρίσης για όλον τον κόσμο, έφερε στην επικαιρότητα λέξεις, έννοιες και ορισμούς σχετικές με την ανακάλυψη του ιού, την ανάπτυξη και την πρόσβαση σε νέα διαγνωστικά μέσα, τις νέες θεραπείες και βέβαια τα εμβόλια για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας απειλής για την Υγεία. Είναι αυτονόητο ότι η αντιμετώπιση τέτοιων υγειονομικών κρίσεων χρειάζεται πρωτίστως την ενημέρωση του κοινού, και όχι μόνο - και εδώ ήρθαν οι Δημόσιες Σχέσεις να συμβάλουν καθοριστικά, καταδεικνύοντας την άμεση ανάγκη δημιουργίας και στήριξης ενός υγιούς κοινωνικού και οικονομικού περιβάλλοντος. Και αναφερόμαστε σε καταστάσεις απώλειας ζωών, καταστροφών οικογενειών και επιχειρήσεων. Η πανδημία δημιούργησε σημαντικές προκλήσεις στην παγκόσμια κοινότητα από το 2020. Πολλές απ’ αυτές συνεχίζουν να υφίστανται και το 2021 - μια απ’ αυτές είναι η εκρηκτική ανάπτυξη του e-commerce όπως αυτό αποτυπώθηκε από την έξαρση της δραστηριότητας των e-shops. Μια νέα συνήθεια στη ζωή μας, όπως φαίνεται, θα κυριαρχήσει... Σε ό,τι μας αφορά, οι περισσότερες επιχειρήσεις ενίσχυσαν Ελένη Σουράνη Δημήτρης Ρούλιας Γιώργος Σιάφης Γιώργος Λιμπέρης

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=