PR Agencies 2021
6 τις επενδύσεις τους στα e-shops, για να επιβιώσουν και η πρόκληση για μας ήταν να καταδείξουμε την αξία της νέας καταναλωτικής συνήθειας, να επισημάνουμε τους κινδύνους που υπάρχουν και, φυσικά, να στηρίξουμε την εξέλιξή της. Ποια είναι τα κοινά σημεία σε ερευνητικό επίπεδο που εντοπίζετε με άλλες, πιο ώριμες αγορές που επίσης είναι μέλη της ICCO; Δημήτρης Ρούλιας: Όπως ανέφερα και πιο πάνω, το θέμα των ευέλικτων υβριδικών μοντέλων εργασίας είναι αυτή τη στιγμή κυρίαρχο σε παγκόσμια κλίμακα. Οι συζητήσεις στο πλαίσιο της ICCO επιβεβαιώνουν ότι πρακτικά όλα τα agencies, ανεξαρτήτως γεωγραφίας και μεγέθους, επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο που δουλεύουν. Αυτό συνδυάζεται με ένα από τα βασικά ζητήματα που βρίσκονται εδώ και πολύ καιρό στην κορυφή της ατζέντας του κλάδου, σε όλον τον κόσμο: την προσέλκυση και τη διατήρηση των πραγματικά ταλαντούχων ανθρώπων στις εταιρείες μας. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι νέοι επαγγελματίες που διαθέτουν όραμα και ταλέντο, χωρίς να παραβλέπουν το οικονομικό, δίνουν μεγάλη έμφαση στις συνθήκες εργασίας, στις ηθικές αξίες, στην ομαδική δουλειά, στην ελευθερία να εργάζονται από απόσταση και να διαμορφώσουν το δικό τους προσωπικό μίγμα επαγγελματικού και προσωπικού χρόνου. Η ουσία αυτής της παγκόσμιας συζήτησης είναι ότι η επιτυχία μας εξαρτάται από την ποιότητα των στελεχών μας: βασική μας προτεραιότητα είναι, με ανοιχτό μυαλό και τόλμη, να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον ελκυστικό, παραγωγικό και ανθρώπινο. Περνώντας στο καθαρά επιχειρηματικό πεδίο, κανείς δεν κρύβει πλέον ότι τα μεγάλα consulting firms μπαίνουν στα χωράφια μας, με πολιορκητικό κριό τις στρατηγικές αειφορίας, βιωσιμότητας, περιβαλλοντικής ευαισθησίας και κοινωνικής ευθύνης, που αποτελούν πλέον κεντρικά και όχι περιφερειακά ζητήματα για τους σύγχρονους επιχειρηματικούς οργανισμούς. Ήδη, στις μεγάλες αγορές βλέπουμε έντονες ζυμώσεις προς αυτή την κατεύθυνση, ακόμα και εξαγορές και συγχωνεύσεις. Είναι σε εξέλιξη μια μεγάλη και έντονη συζήτηση στον κλάδο μας, με επίκεντρο την περαιτέρω ανάδειξη της αξίας της δουλειάς μας και του ρόλου μας, με τη λογική ότι δεν έχει νόημα να προσπαθείς να περιχαρακώσεις μια περιοχή υπηρεσιών, αν δεν μπορείς να πείσεις έμπρακτα ότι διαθέτεις την πείρα και την τεχνογνωσία για να ηγείσαι στον συγκεκριμένο χώρο. Ποια είναι η οικονομική κατάσταση των μελών σας συγκριτικά με τους ισολογισμούς των εταιρειών επικοινωνίας (διαφημιστικές, media shops κ.λπ.); Γιώργος Λιμπέρης: Δεν υπάρχουν ακόμη τα απαραίτητα στοιχεία για να δώσει κανείς μια τεκμηριωμένη απάντηση σε αυτή την ερώτηση. Πιστεύω όμως ότι οι εταιρείες επικοινωνίας που είχαν την τεχνογνωσία αλλά και τα γρήγορα αντανακλαστικά για να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση για τις υπηρεσίες που ανέφερα πρωτύτερα (crisis management, εσωτερική επικοινωνία, digital και social media), δεν πρέπει να χτυπήθηκαν από την κρίση και ενδεχομένως να ισχυροποιήθηκαν. Σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση και τα media shops, η εικόνα που έχω είναι ότι η αγορά υπέφερε το πρώτο διάστημα μετά την εκδήλωση της πανδημίας, ωστόσο σύντομα είδαμε να εμφανίζονται νέες κατηγορίες διαφημιζόμενων, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα deliveries κ.ά., ενώ και ο κλάδος των τροφίμων ενισχύθηκε σημαντικά, καλύπτοντας μεγάλο μέρος από τις αρχικές απώλειες. Πώς κρίνετε τη διαχείριση της επικοινωνίας από την πλευρά της κυβέρνησης για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού αναφορικά με τον εμβολιασμό; Γιώργος Λιμπέρης: Η άρτια οργάνωση της εμβολιαστικής εκστρατείας από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η επικοινωνία του μέσω sms, email κ.λπ., συνέβαλε αναμφίβολα στην επιτυχία του προγράμματος, ιδιαίτερα κατά τους πρώτους μήνες. Οι Έλληνες είδαν για πρώτη φορά το κράτος να λειτουργεί αποτελεσματικά με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας. Ωστόσο, υπάρχει μια σημαντική μειοψηφία που διστάζουν να εμβολιαστούν, είτε επειδή ανησυχούν για την ασφάλεια του συγκεκριμένου εμβολίου είτε για την αποτελεσματικότητά του, είτε για λόγους «αρχής», είτε, ακόμη, επειδή δεν πιστεύουν καν στην ύπαρξη του ιού. Φαίνεται ότι η κυβέρνηση, με τη βοήθεια της επιστήμης και των αριθμών που επιβεβαιώνουν την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του εμβολίου, πείθει σταδιακά την πρώτη κατηγορία. Η μεγάλη δυσκολία βρίσκεται σε αυτούς που δεν έχουν πεισθεί ότι ο κορονοϊός είναι μια υπαρκτή απειλή που τους αφορά προσωπικά, οι οποίοι εξακολουθούν να μην πείθονται, με σημαντικό υγειονομικό και οικονομικό κόστος για όλους τους άλλους. Φοβούμαι ότι αυτοί θα πειστούν να εμβολιαστούν μόνο όταν δουν ότι η ζωή τους γίνεται πραγματικά δύσκολη, όταν δηλαδή χάσουν πολλά από τα προνόμια και τις ελευθερίες που θεωρούν αυτονόητες. Πόσο έχουν πληγεί οι εταιρείες PR που ειδικεύονταν στα events; Λειτούργησαν και απέδωσαν στην πράξη τα digital events; Ελένη Σουράνη: Η πρόκληση των εταιρειών του κλάδου ήταν να προσαρμοστούν εξελισσόμενες. Διότι μπορεί η φυσική επαφή μεταξύ των ανθρώπων και η δημιουργική νοητική τους ώσμωση μέσα από τη συνύπαρξη στον ίδιο χώρο να μην αντικαθίσταται με τίποτα, ωστόσο, τα digitalevents δεν ήρθαν απλώς
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=