PR Agencies 2021

7 BCS-PR AGENCIES για να καλύψουν την ανάγκη των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Μας ανέδειξαν νέες δυνατότητες και ευκαιρίες και μας αφήνουν μια σημαντική κληρονομιά. Μέσα από την κρίση της πανδημίας συνειδητοποιήσαμε ότι με μια νέα λογική, με μια μικρή τεχνολογική επένδυση και αξιοποιώντας τη δυναμική των social και digital media, μπορούμε να προσεγγίσουμε ένα αισθητά μεγαλύτερο κοινό από εκείνο που θα είχαμε σε ένα παραδοσιακό event με φυσική συμμετοχή. Δώσαμε, για παράδειγμα, την ευκαιρία σε ανθρώπους της περιφέρειας να παρακολουθήσουν εκδηλώσεις που δεν θα είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν σε άλλες περιπτώσεις. Επιπρόσθετα, μπορούμε να εμπλέξουμε στη δημόσια συζήτηση πιο ευφάνταστα πάνελ ομιλητών, καθώς υπερβαίνουμε το εμπόδιο των αποστάσεων και της διαθεσιμότητας του χρόνου που απαιτεί ένα μακρινό ταξίδι. Γι’ αυτό και πιστεύω ότι η επόμενη περίοδος θα είναι υβριδική, phygital. Θα αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα και των δύο τύπων διοργανώσεων, δημιουργώντας νέες δυνατότητες και προοπτικές στον κλάδο. Θα ξαναγυρίσουμε πιο κοντά, φτάνοντας όμως ταυτόχρονα και πιο μακριά. Αυτό είναι ένα πραγματικά σημαντικό επίτευγμα. Σε ποιο βαθμό έχουν μειωθεί τα κονδύλια των δημοσίων οργανισμών και υπουργείων για το PR; Γιώργος Σιάφης: Η κρίση μάλλον συνέβαλε στην αύξηση των κονδυλίων, ειδικά σε υπουργεία όπως το Υγείας και το Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Επίσης, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 1177/2019 - ΦΕΚ 1447/Β/24-4-2019 καθορίζονται η απασχόληση και οι αμοιβές συντακτών σε θεσμούς του δημοσίου. Το ερώτημα είναι κατά πόσο αυτά τα κονδύλια περνούν στις εταιρείες-μέλη του τομέα PR της ΕΔΕΕ. Η απάντηση, εκτός κάποιων εξαιρέσεων, είναι όχι. Ποιο είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα, φαίνεται στην κρίση και πώς τη διαχειρίζονται, που είναι πολλές φορές καταστροφικό. Κάνοντας μια αναζήτηση στη Διαύγεια, διαπιστώνει κανείς ότι οι προκηρύξεις αναζήτησης συμβούλων επικοινωνίας και βέβαια οι απευθείας αναθέσεις έργων επικοινωνίας είναι στο καθημερινό 11:15 πμ. timeline. Οι διακηρύξεις διαγωνισμών επικοινωνίας χρειάζεται να «αναβαθμιστούν» και φωτεινό παράδειγμα είναι τα tender της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στην ελληνική πραγματικότητα. Ένα σημείο επίσης είναι ο υποχρεωτικός όρος της πιστοποίησης των εταιρειών με ΕΛΟΤ 1345 για συμμετοχή σε διαγωνισμούς που από το 2017 δεν απαιτείται. Πώς αντιμετωπίζετε την κρίση αξιοπιστίας των ΜΜΕ και την εκτόξευση της δημοφιλίας των social media στην Ελλάδα; Δημήτρης Ρούλιας: Ουσιαστικά μιλάμε για το πιο «καυτό» ζήτημα του καιρού μας - που καθορίζει την κοινωνική και την πολιτική πραγματικότητα σε όλον τον πλανήτη. Βρισκόμαστε εξ αντικειμένου στο επίκεντρο αυτής της διαδικασίας, πλοηγώντας τους πελάτες μας σε συχνά αχαρτογράφητα νερά. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν, ούτε δοκιμασμένα «φίλτρα αξιοπιστίας» - παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αλλά και το μεταβαλλόμενο τοπίο των ΜΜΕ, αξιοποιούμε τα ψηφιακά εργαλεία και τις μεθοδολογίες που έχουμε στη διάθεσή μας, προτείνουμε στρατηγικές και τακτικές, παράγουμε και αξιολογούμε περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο. Αν υπάρχει μια πυξίδα για τον κλάδο μας, αυτό είναι ένα πλαίσιο επιχειρηματικής και επαγγελματικής συμπεριφοράς, ένα σύνολο αρχών και αξιών που έχει συμπυκνωθεί σε δύο σημαντικά κείμενα της ICCO: τη χάρτα της Στοκχόλμης και τη διακήρυξη του Ελσίνκι, που έχουμε προσυπογράψει κι εμείς, ως ΕΔΕΕ. Σχεδιάζουμε μάλιστα κάποιες πρωτοβουλίες ενημέρωσης, εντός και εκτός κλάδου, για τους επόμενους μήνες. Οι χάρτες και οι διακηρύξεις δεν αποτελούν φυσικά πανάκεια ούτε μπορούν να μετατρέψουν αυτόματα τυχόν διαβόλους σε αγίους, η ουσία είναι όμως ότι οι εταιρείες και οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων οφείλουν να πορευθούν στην εποχή των big data και της «κυριαρχίας των αλγορίθμων», διαμορφώνοντας ένα στίγμα προάσπισης της αλήθειας, της διαφάνειας και της ελευθερίας της έκφρασης. Έχουν βελτιωθεί τα εργαλεία μέτρησης αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών PR; Σας ζητούν οι πελάτες αποδείξεις για την αποτελεσματικότητά σας ή και δεσμεύσεις για το performance προτού καν συνεργαστείτε; Γιώργος Σιάφης: Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, όπου κυριάρχησε η τηλεργασία, αλλά και γενικότερα με την ανάπτυξη της πληροφορικής και του ΙοΤ, καταγράφεται στο χάρτη των Δημοσίων Σχέσεων ραγδαία ανάπτυξη νέων πληροφοριακών συστημάτων, με έμφαση στη μέτρηση της απόδοσης της εργασίας, της αποτελεσματικότητας και της προοπτικής. Οι πρακτικές του PR αλλάζουν, με ατμομηχανή την εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας: υπόκειται σε συνεχή αναδιάρθρωση, αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής και το νέο παγκόσμιο και ευρωπαϊκό περιβάλλον. Ένα περιβάλλον που οι υποψήφιοι πελάτες είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί - και η επένδυσή τους στις Δημόσιες Σχέσεις οφείλει να επιβαβαιώνεται και κυρίως να κερδίζεται σε όλα τα στάδια της συνεργασίας.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=