PR AGENCIES 2023

30 Πού πιστεύετε πως πρέπει να εστιάζουν σήμερα οι επαγγελματίες και οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων; Βασίλης Κάββαλος: Τα τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει διαδοχικές κρίσεις, που άλλαξαν τις προτεραιότητες και τις απαιτήσεις των κοινωνιών από τους οργανισμούς. Σήμερα γνωρίζουμε πλέον ότι το απρόβλεπτο και οι συνεχείς ανατροπές είναι η νέα κανονικότητα. Καλούμαστε, ταυτόχρονα, να λειτουργήσουμε σε ένα νέο ψηφιακό περιβάλλον, το οποίο για την επικοινωνία δημιουργεί νέες δυνατότητες, αλλά και παγίδες και κινδύνους. Μέσα σε αυτό το τοπίο, χρειάζεται να εστιάσουμε στη δημιουργία αξίας για τους πελάτες μας, με συγκεκριμένους τρόπους: προστατεύοντας τη φήμη και τις σχέσεις τους με κρίσιμα κοινά, χτίζοντας την ανθεκτικότητά τους απέναντι σε κρίσεις. Αυτό απαιτεί ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία και ετοιμότητα από την πλευρά μας. Χρειάζεται να σχεδιάζουμε στρατηγικές, αλλά ταυτόχρονα και plan Β -ίσως και C- να αξιολογούμε διαρκώς το πώς οι εξελίξεις μπορούν να επηρεάσουν τους πελάτες μας, ακόμα κι αν συμβαίνουν στην άλλη άκρη του κόσμου. Σωτήρης Παπαδημητρίου: Είναι πιο σημαντική από ποτέ η ανάγκη για προσεκτική μελέτη των συνθηκών της αγοράς. Η στρατηγική επικοινωνία γίνεται αναμφίβολα data-driven, έχουμε νέα εργαλεία, πιο αποτελεσματικά, γρήγορα και οικονομικά απ’ ό,τι στο παρελθόν. Από εκεί και πέρα, όμως, χρειάζονται η κριτική σκέψη και η ικανότητα να ερμηνεύουμε σωστά τα δεδομένα. Για να συνθέσουμε τα πολλά και διαφορετικά κομμάτια του παζλ, να διαμορφώνουμε το αφήγημα και τα μηνύματά μας, να επικοινωνούμε -κυρίως- με τρόπο που παράγει αποτέλεσμα. Γιατί στην εποχή του virality και του newsjacking, η αποτελεσματικότητα σε σχέση με το στόχο εξακολουθεί να είναι το βασικό ζητούμενο. Ποιες είναι οι τάσεις και οι πρακτικές που διαμορφώνουν το τοπίο σήμερα τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς; Βασίλης Κάββαλος: Μια κυρίαρχη τάση είναι η αυξανόμενη σημασία της κοινωνικής συνείδησης των οργανισμών. Η έμφαση στα θέματα ESG, συμπεριληπτικότητας και ίσων ευκαιριών, δεν είναι πια ζήτημα ηθικής υποχρέωσης, αλλά αναγκαιότητα, προκειμένου να ενισχύσουν τη φήμη τους, να αποκτήσουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση, να συμμορφωθούν με κανονιστικές απαιτήσεις, να προσελκύσουν ταλέντα. Στο επόμενο διάστημα θα συνεχίσει να αυξάνεται η ζήτηση για εξειδικευμένες υπηρεσίες σε αυτούς τους τομείς. Βεβαίως, η ανάγκη δεν είναι μόνο η παρουσίαση δεικτών επίδοσης - κι εδώ θεωρώ ότι διαφοροποιούνται οι εταιρείες επικοινωνίας από τους συμβούλους, που ειδικεύονται σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης. Πλέον το σύνολο της επικοινωνίας αποκτά αξιακό περιεχόμενο. Εταιρείες, brands, δημόσιοι οργανισμοί χρειάζεται να επικοινωνούν συστηματικά με τρόπο που εκφράζει το σκοπό, τις αξίες και την κουλτούρα τους. Χρειάζεται να επικοινωνούν με κοινωνική επίγνωση και ενσυναίσθηση. Οι εταιρείες επικοινωνίας μπορούν να διασφαλίσουν αυτό το αποτέλεσμα, γιατί έχουν τη μεγάλη εικόνα, κατανοούν τις προτεραιότητες και τις τάσεις της εποχής, ενώ έχουν την πείρα και την τεχνογνωσία, για να διαμορφώσουν την κατάλληλη προσέγγιση. Βασίλης Κάββαλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Stratcom Σωτήρης Παπαδημητρίου, Γενικός Διευθυντής της Stratcom Η επιτυχημένη επικοινωνία κρίνεται από το αποτέλεσμα Βασίλης Κάββαλος Σωτήρης Παπαδημητρίου

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=