PR AGENCIES 2023

4 Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησαν οι εκπρόσωποι του τομέα PR της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας στο καθιερωμένο ετήσιο ραντεβού τους, για να μιλήσουν για όλα όσα αφορούν τον κλάδο του PR, από τη σχέση του με τη Διαφήμιση και την Πολιτική και τα Social Media έως και τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Γράφει η Σόνια Χαϊμαντά Οι διαχωριστικές γραμμές στην Επικοινωνία αποτελούν παρελθόν. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από όσα μας αναφέρουν οι εκπρόσωποι του τομέα Δημοσίων Σχέσεων της ΕΔΕΕ. Έχουν σαρωθεί από την ψηφιακή τεχνολογική πραγματικότητα, από τις συνθήκες που διαμορφώνουν τα κοινωνικά δίκτυα, από την ήδη απτή επέλαση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Και ως είδηση η διεξαγωγή του PR Masterclass Series - μια μετεξέλιξη του πολύ επιτυχημένου PR Specialist Course, που «έτρεξε» με μεγάλη συμμετοχή και ανταπόκριση για αρκετά χρόνια στο παρελθόν. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας σήμερα η σημασία των υπηρεσιών Public Relations (PR) στον ιδιωτικό τομέα; Έχει βρει το PR τη θέση που του αξίζει; Δημήτρης Ρούλιας: Έχει γίνει μεγάλη πρόοδος στο συγκεκριμένο ζήτημα, διεθνώς αλλά και στη χώρα μας. Οι σύγχρονοι οργανισμοί, είτε ιδιωτικοί είτε δημόσιοι είτε μη κερδοσκοπικοί, βιώνουν τη διαρκώς αυξανόμενη πολυπλοκότητα του επικοινωνιακού περιβάλλοντος σε ένα ευμετάβλητο πλαίσιο διαδοχικών κρίσεων, από την πανδημία και τις φυσικές καταστροφές μέχρι τις γεωπολιτικές και τις οικονομικές ανατροπές. Κατανοούν ότι το κοινό στο οποίο απευθύνονται, από το πιο ευρύ έως το πιο στοχευμένο, γίνεται αποδέκτης ασύλληπτου όγκου πληροφοριών και ερεθισμάτων, ξεκινώντας από τα παραδοσιακά και φτάνοντας στα πλέον εξελιγμένα ψηφιακά Μέσα. Ο χρόνος διάδοσης της πληροφορίας πρακτικά ελαχιστοποιείται - το ίδιο και ο χρόνος για επεξεργασία, αξιολόγηση, φιλτράρισμα. Και βέβαια, ανάμεσα σε αυτόν τον πληροφοριακό ωκεανό συμπεριλαμβάνονται οι ανακρίβειες, οι υποβολιμαίες αναφορές και τα fake news. Συνειδητοποιούν, λοιπόν, οι οργανισμοί ότι για να προστατεύσουν και να εξελίξουν τη φήμη τους, χρειάζονται συνεργάτες ικανούς να διερμηνεύουν το περιβάλλον, να σχεδιάζουν μακροπρόθεσμη επικοινωνιακή στρατηγική, να έχουν την ετοιμότητα και την ευελιξία της άμεσης αντίδρασης, να επεξεργάζονται τα κατάλληλα μηνύματα και να τα εκπέμπουν με τα κατάλληλα μέσα στο κατάλληλο ανά περίπτωση κοινό. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά συνοψίζεται ακριβώς η αξία της εξειδίκευσης των Δημοσίων Σχέσεων - και αυτός είναι ο λόγος που οι εταιρείες και οι επαγγελματίες του κλάδου μας βελτιώνουν θεαματικά τη θέση και τη βαρύτητά τους στο φάσμα των υπηρεσιών επικοινωνίας. Η αξία των υπηρεσιών Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων έχουν διαφορετικό «βάρος» για τον δημόσιο τομέα; Ποιες προκλήσεις καλείστε να αντιμετωπίσετε εκεί; Βασίλης Δασκαλόπουλος: Ο δημόσιος τομέας έχει κάνει πολλά και θετικά βήματα όσον αφορά την Επικοινωνία γενικά και τις Δημόσιες Σχέσεις ειδικότερα. Το πολιτικό προσωπικό, καθώς και τα στελέχη του δημοσίου τομέα αντιλαμβάνονται Διοικούσα Επιτροπή Τομέα Δημοσίων Σχέσεων ΕΔΕΕ Παρελθόν οι διαχωριστικές γραμμές στην Επικοινωνία

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=