5 BCS PR AGENCIES τη χρησιμότητα ενός έμπιστου συνεργάτη στο συγκεκριμένο πεδίο, όχι μόνο στο πλαίσιο της «κλασικής» εταιρικής επικοινωνίας, αλλά για να αναδείξουν το φάσμα υπηρεσιών που, και λόγω της ψηφιοποίησης, προσφέρονται στους πολίτες. Είναι γεγονός ότι η ψηφιοποίηση του κράτους και των υπηρεσιών του έφερε στο προσκήνιο περισσότερες και μεγαλύτερες ανάγκες για επικοινωνία και δημόσιες σχέσεις - με μεγαλύτερη στόχευση, σε πολλές και διαφορετικές επιμέρους ομάδες του κοινού και όχι μαζικά και μονοδιάστατα. Σε ό,τι αφορά στην αλληλεπίδραση του κλάδου μας με το Δημόσιο, δύο μεγάλες προκλήσεις εν προκειμένω είναι ο περαιτέρω περιορισμός της γραφειοκρατίας, στην προκήρυξη, την ανάθεση και τη διαχείριση των επικοινωνιακών έργων, όπως και η δέουσα, περισσότερο έμπρακτη, αναγνώριση της θεσμικής προτεραιότητας των εταιρειών-μελών της ΕΔΕΕ. Πώς έχει εξελιχθεί η ρόλος των επιχειρήσεων επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων σε σχέση με τα θέματα ESG (Environmental, Social, Governance) και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη; Είστε δυναμικοί και αποδεκτοί σύμβουλοι στους πελάτες σας στο θέμα αυτό; Ελένη Σουράνη: Τόσο η Εταιρική Υπευθυνότητα (CSR) όσο και τα κριτήρια ESG αποτελούν παραμέτρους που πλέον καθορίζουν την εταιρική λειτουργία. Δεν έχουν ρόλο συμπληρωματικό αλλά καθοριστικό σε πολλά επίπεδα, από τη χρηματοδότηση έως τη δημόσια εικόνα των εταιρειών. Άρα έχει σημασία να μην αντιμετωπίζονται ως ακατανόητα εταιρικά αρκτικόλεξα, αλλά ως πολύτιμα εργαλεία με τα οποία οι εταιρικοί δρώντες μπορούν να καταγράφουν και να προβάλλουν τις αρχές και τις αξίες τους, τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την ύπαρξή τους στον κόσμο και στην κοινωνία που ζούμε. Σε αυτό το πεδίο η Επικοινωνία έχει καθοριστική σημασία, καθώς χρειάζεται να είναι ο μεσολαβητής αυτής της κατανόησης από τις εταιρείες προς το κοινό. Και πλέον οι συνεργάτες μας το περιμένουν από εμάς, μας ζητούν να συμβάλλουμε ενεργά προς αυτή την κατεύθυνση, διότι κατανοούν την αξία αυτής της προσέγγισης. Πώς έχει επηρεαστεί η διαχείριση κρίσεων από πλημμύρες και φυσικές καταστροφές από τις εξελίξεις στον τομέα της Επικοινωνίας; Δημήτρης Ρούλιας: Είναι γεγονός ότι τα ζητήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε για λογαριασμό των πελατών μας είναι συχνά πρωτοφανή - άλλης τάξης μεγέθους σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Δύο είναι τα κλειδιά μιας αποτελεσματικής αντίδρασης σε μια τέτοια κρίση: η προετοιμασία και η ταχύτητα. Πρόκειται για δύο παραμέτρους αλληλένδετες. Όσο καλύτερα προετοιμασμένος είσαι, όσο καλύτερα έχεις αναλύσει και κατανοήσει τα πιθανά ενδεχόμενα, όσο βαθύτερα έχεις κατανοήσει την αλλαγή που συντελείται στο περιβάλλον γύρω μας, τόσο πιο επεξεργασμένες και ώριμες είναι οι στρατηγικές και οι τακτικές σου. Και βέβαια, τόσο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά μπορείς να αντιδράσεις, στο μέτρο πάντα του δυνατού. Να σημειώσουμε παράλληλα ότι καμία κρίση δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί χωρίς απόλυτη διαφάνεια, ειλικρίνεια και ενσυναίσθηση. Αν υπάρχουν ακόμα κάποιοι που θεωρούν ότι μπορούν να αντεπεξέλθουν σε μια μεγάλη κρίση κρυπτόμενοι, υπεκφεύγοντας, λέγοντας μισές (ή και καθόλου) αλήθειες, ποντάροντας σε ισορροπίες ισχύος και σε υποτιθέμενες διασυνδέσεις ή θεωρώντας ότι το κοινό έχει «κοντή» μνήμη, καλό είναι να αντιμετωπίσουν κατάματα την πραγματικότητα. Ο κόσμος αλλάζει με ταχύτητες φωτός και τα «παλιά κόλπα» που ευαγγελίζονται διάφοροι, όχι απλά δεν δουλεύουν, αλλά θα Ελένη Σουράνη Socialdoo Βασίλης Δασκαλόπουλος Valuecom Δημήτρης Ρούλιας Out of the Box Γιώργος Λιμπέρης, Palladian Communications Specialists
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=