PR AGENCIES 2023

6 αποδειχθούν καταστροφικά για τη φήμη που υποτίθεται ότι καλούνται να προστατεύσουν. Ποια είναι η σημασία της ψηφιακής επικοινωνίας στο χώρο των PR και πώς έχει αλλάξει ο τρόπος που αλληλεπιδρούν οι εταιρείες με το κοινό τους; Μετά την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού το 2020, το PR στην Ελλάδα έγινε πιο «ψηφιακό»; Ειρήνη Σουράνη: Αναμφίβολα. Η Επικοινωνία έχει μπει στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης. Και αυτό συμβαίνει όχι μόνον επειδή δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς, αλλά διότι καθημερινά ανακαλύπτουμε νέους δρόμους, νέες δυνατότητες και κυρίως νέες προοπτικές. Αυτό μας κάνει να λέμε ότι έχουμε υπερβεί τα όρια του ψηφιακού μετασχηματισμού και φτάνουμε στην πλήρη ψηφιακή αναδιάρθρωση και αναδιάταξη της Επικοινωνίας. Όμως, ας μη γελιόμαστε. Όσα ψηφιακά εργαλεία κι αν χρησιμοποιούμε, όσο και αν η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τα δεδομένα, η Επικοινωνία θα είναι πάντα μια διαδικασία ανθρωποκεντρική. Γι αυτό και δεν αρκεί μόνον η ευφυία, αλλά χρειάζεται και ενσυναίσθηση, αυτό που λέμε intellemo (intelligent+emotional), για να πετυχαίνουμε το στόχο μας: να περνάμε με επιτυχία και αποτελεσματικά τα μηνύματά των εταιρειών προς το κοινό τους. Πώς αξιολογείτε τη σχέση των εταιρειών δημοσίων σχέσεων με τον κλάδο της διαφήμισης; Θεωρείτε ότι αυτές οι δύο δραστηριότητες είναι συμπληρωματικές ή ανταγωνιστικές; Δημήτρης Ρούλιας: Είναι μάλλον απογοητευτικό το ότι εξακολουθούμε να κάνουμε αυτήν τη συζήτηση στη χώρα μας. Είμαστε αρκετοί οι συνάδελφοι, από τον Τομέα PR αλλά και από άλλους τομείς της ΕΔΕΕ, που εδώ και πολύ καιρό δεν έχουμε σταματήσει να λέμε και να γράφουμε ότι οι διαχωριστικές γραμμές στην Επικοινωνία αποτελούν παρελθόν. Έχουν σαρωθεί από την ψηφιακή τεχνολογική πραγματικότητα, από τις συνθήκες που διαμορφώνουν τα κοινωνικά δίκτυα, από την ήδη απτή επέλαση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Προκύπτει βεβαίως το εύλογο ερώτημα: οι εξειδικεύσεις, δηλαδή, δεν έχουν νόημα; Προφανώς και έχουν, αλλά όχι ως περιχαρακωμένα σιλό επί μέρους μεθοδολογιών, δεξιοτήτων και επιχειρηματικών συμφερόντων, αλλά ως εναλλακτικά σημεία εκκίνησης, επικοινωνιακής προσέγγισης, στρατηγικής σκέψης, ανάπτυξης και διάχυσης επικοινωνιακών μηνυμάτων. Υπ’ αυτή την έννοια οι εξειδικεύσεις, όπως η κλασική Διαφήμιση και οι Δημόσιες Σχέσεις οφείλουν να συνυπάρχουν συμπληρωματικά, συνεργατικά, αρμονικά, για να εξυπηρετήσουν αποτελεσματικά ένα επικοινωνιακό ζητούμενο. Και πάντως όχι για να τσακώνονται στο παρασκήνιο του πελάτη για το ποιος θα απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος του budget. Ας μου επιτραπεί δε η διαπίστωση ότι οι εταιρείες PR είναι πολύ περισσότερο συνειδητοποιημένες σε σχέση με την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί, με αποτέλεσμα όλο και περισσότερο να αποκτούν στρατηγικό/καθοδηγητικό ρόλο στη διαμόρφωση του λεγόμενου «επικοινωνιακού μείγματος». Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις Επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων στη σημερινή ψηφιακή εποχή; Βασίλης Δασκαλόπουλος: Είμαστε ο κλάδος που ασχολήθηκε άμεσα με την έλευση των Μέσων ψηφιακής γενιάς εν τη γενέσει. Άλλωστε, να θυμίσω ότι ψηφιακά Μέσα και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στηρίζονται στο αφήγημα, το περιεχόμενο, το μήνυμα που εξ αρχής αποτελεί την πεμπτουσία των Δημοσίων Σχέσεων. Κατανοήσαμε ως κλάδος την αναγκαιότητα της μετάβασης στο ψηφιακό περιβάλλον και υπήρξαμε θερμοί θιασώτες και πρεσβευτές της ψηφιακής Επικοινωνίας. Πρόκληση είναι η ρευστότητα των Μέσων, ειδικά στο περιβάλλον των social, λόγω των νέων πλατφορμών που διαρκώς εξελίσσονται και των αντίστοιχων influencers. Άλλη μια πρόκληση είναι ο ανταγωνισμός εν γένει στην αγορά, όπου υπάρχει μια «διάθλαση» του φάσματος υπηρεσιών, μια σύγχυση - εκεί, ως κλάδος, οφείλουμε να ενημερώσουμε πληρέστερα την αγορά για τη δική μας προστιθέμενη αξία. Τέλος, μια ακόμη θετική πρόκληση του διαρκώς μεταβαλλόμενου, Όσα ψηφιακά εργαλεία κι αν χρησιμοποιούμε, η Επικοινωνία θα είναι πάντα μια διαδικασία ανθρωποκεντρική.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=