8 Πώς συμβάλλουν οι εταιρείες επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης και της πολιτικής στην Ελλάδα; Γιώργος Λιμπέρης: Τα social media έχουν αλλάξει πλήρως τους κανόνες του παιγνιδιού. Παρακολουθήσαμε πρόσφατα έναν νέο άνθρωπο πρωτοεμφανιζόμενο στην πολιτική σκηνή να κατακτά την ηγεσία ενός κόμματος μέσα σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων με μια καμπάνια που βασίστηκε σχεδόν αποκλειστικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό δεν έχει ξανασυμβεί, ούτε μπορούσαμε να το διανοηθούμε πριν από λίγα χρόνια. Ωστόσο, εξακολουθώ να πιστεύω στη βασική αρχή ότι για να χτιστεί ένα brand με γερά θεμέλια και αντοχή στο χρόνο, δεν αρκεί η καλή επικοινωνία, χρειάζεται περιεχόμενο και ένα ουσιαστικό αφήγημα που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες της κοινωνίας, είτε αυτό αφορά ένα πρόσωπο είτε εταιρεία ή προϊόν. Η δική μας δουλειά είναι να αναδείξουμε αυτό το περιεχόμενο με τρόπο πειστικό, που θα ανταποκρίνεται στα σημερινά δεδομένα. Η κοινωνία μας σήμερα είναι κουρασμένη και απογοητευμένη και αναζητά το καινούργιο και το διαφορετικό. Αυτό δεν αφορά μόνο την πολιτική, αλλά και τα brands και τις εταιρείες. Το μήνυμα αυτό οφείλουμε να το περάσουμε στους πελάτες μας και να διαμορφώσουμε μαζί τους τον επικοινωνιακό τους σχεδιασμό ανάλογα. Ποιες συμβουλές θα δίνατε σε νέους επαγγελματίες που θέλουν να εισέλθουν στο χώρο των δημοσίων σχέσεων; Ελένη Σουράνη: Θα τους έλεγα ότι πέρα από τις σημαντικές γνώσεις που έχουν από τα πανεπιστήμιά τους, τα λεγόμενα hard skills τους, χρειάζεται να αναπτύξουν και τα soft skills τους. Να εκπαιδευτούν στην ευελιξία και την προσαρμοστικότητα. Να προπονήσουν τον εαυτό τους στη θετική προσέγγιση στα πράγματα και τον προσανατολισμό στη λύση και όχι στο πρόβλημα. Να οξύνουν διαρκώς την περιέργειά τους και να τροφοδοτούν την αγάπη τους για το καινούργιο. Διότι η επικοινωνία δεν είναι μόνο ικανότητα και γνώση, αλλά μια διαρκής προσπάθεια εξέλιξης και βελτίωσης. Υπάρχει ένας όρος που πρόσφατα δημιουργήσαμε και αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε, η «μη τυπική αριστεία». Είναι μια προσέγγιση αναζήτησης και απελευθέρωσης του κρυμμένου ταλέντου, που μπορεί να δημιουργήσει νέες δυναμικές στον καθέναν μας εσωτερικά, στις ομάδες μας, αλλά τελικά και στην κοινωνία. Μια προσέγγιση συμπεριληπτική, αποκαλυπτική για τις δυνατότητες που έχουν ή μπορούν να αναπτύξουν οι άνθρωποι και τελικά απελευθερωτική. Ζούμε σε μια εποχή που όλοι περιμένουμε ιδέες «έξω από τα κουτιά», γι’ αυτό και πιστεύω ότι δεν πρέπει να περιορίζουμε το ταλέντο στα τυπικά κουτιά, αλλά να βγούμε έξω από αυτά, να υπερβούμε τα εσωτερικά και εξωτερικά εμπόδια και να πετύχουμε στόχους που δεν είχαμε καν φανταστεί. Αυτό καλώ να κάνουν τα νέα παιδιά που θέλουν να μπουν στο χώρο. Η αγορά μας διψά για το ταλέντο τους και την αριστεία τους, την τυπική αλλά και τη «μη τυπική». Πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί η εικόνα του κλάδου των δημοσίων σχέσεων στην Ελλάδα; Πώς θα ενισχύσετε τη συνεργασία μεταξύ των μελών της ένωσης; Πώς θα προωθήσετε την επαγγελματική ανάπτυξη των επαγγελματιών των δημοσίων σχέσεων; Πώς θα συμβάλετε στην προώθηση των δημοσίων σχέσεων ως βασικής στρατηγικής επικοινωνίας για τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς; Δημήτρης Ρούλιας: Ξεκινήσαμε τη θητεία της νέας Διοικούσας Επιτροπής του Τομέα PR της Ένωσής μας με τη φιλοδοξία να ενισχύσουμε σημαντικά την εξωστρέφεια και την αναγνωρισιμότητα του κλάδου μας. Η προτεραιότητα αυτή συνδυάζεται με την ανάγκη μας να προσεγγίσουμε αποτελεσματικά τους ταλαντούχους ανθρώπους που θα αποτελέσουν το νέο αίμα των εταιρειών μας και θα εμπλουτίσουν με γνώσεις, ικανότητες, ενθουσιασμό και φαντασία τις υπηρεσίες μας. Προς αυτές τις κατευθύνσεις θα δημοσιοποιήσουμε στο αμέσως επόμενο διάστημα μια σειρά από πρωτοβουλίες. Αυτό που μπορούμε ήδη να προαναγγείλουμε, είναι η διεξαγωγή του PR Masterclass Series - μια μετεξέλιξη του πολύ Ξεκινήσαμε τη θητεία της νέας Διοικούσας Επιτροπής του Τομέα PR της Ένωσής μας με τη φιλοδοξία να ενισχύσουμε σημαντικά την εξωστρέφεια και την αναγνωρισιμότητα του κλάδου μας.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=