PR Agencies 2018
14 Ποιος θα λέγατε πως είναι ο ρόλος μιας εταιρείας PR στη σημερινή ελληνική αγορά; Πώς έχει επηρεάσει η ύφεση την αγορά αλλά και την πρακτική των Δημοσίων Σχέσεων; Ποια νέα δεδομένα έχουν επιφέρει τα περικομμένα μεν budgets αλλά με μεγαλύτερα παραδοτέα; Γιώργος Ντάβλας: Ο ρόλος μιας εταιρείας PR, με την έννοια της επικοινωνίας-προβολής προϊόντων, ατόμων και υπηρεσιών, παραμένει ο ίδιος. Αυτό που αλλάζει είναι ουσιαστικά τα μέσα με τα οποία εκπληρώνεται επιτυχώς αυτός ο ρόλος καθώς και η ανάγκη του πελάτη για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και η επιθυμία του για συνέργειες. Οι πελάτες περισσότερο από κάθε άλλη εποχή ζητούν τη στενή συνεργασία των Agencies, το προσωπικό engagement της εταιρείας PR, την απόλυτη κατανόηση και γνώση του brand και του προϊόντος, ενώ παράλληλα «απαιτούν» ολιστικές προτάσεις που περιλαμβάνουν υπηρεσίες όπως η διαχείριση των Influencers, το Storytelling και η δημιουργία Content, το Media Planning, το Media Buying, το Event Management κ.λπ. Όλα τα παραπάνω services αυξάνουν ουσιαστικά το service προς κάθε πελάτη, παρέχοντας μια πολύ πιο σφαιρική «φροντίδα». Η δύσκολη οικονομική συγκυρία επηρέασε σε σημαντικό βαθμό τη ζήτηση για Δημόσιες Σχέσεις, αλλά πλέον η αγορά έχει σταθεροποιηθεί αρκετά. Σήμερα πραγματοποιούνται πλεον πολλά events καθημερινά και ο όγκος του content που παράγεται και διανέμεται είναι μεγάλος, ίσως και δυσανάλογος της αγοράς, θα μπορούσα να πω. Η άνοδος της ψηφιακής επικοινωνίας και των social media τι σημαίνει για τις Δημόσιες Σχέσεις και τη διαχείριση φήμης; Ποια νέα δεδομένα έχουν έρθει στο προσκήνιο και πώς έχουν επηρεάσει τα agencies; Χάρης Ντάβλας: Η ψηφιακή επικοινωνία έχει αλλάξει κατά πολύ τις ισορροπίες και την καθημερινότητα της δουλειάς μας, η ταχύτητα με την οποία διαδίδεται μια πληροφορία (πραγματική ή όχι) είναι αστραπιαία. Ως επαγγελματίες της επικοινωνίας επιβάλλεται να είμαστε συνέχεια σε εγρήγορση και απόλυτα ενημερωμένοι, τόσο για τις εξελίξεις στα ψηφιακά μέσα όσο και σε αυτό καθεαυτό το γίγνεσθαι στις εκάστοτε πλατφόρμες. To reputation management γίνεται όλο και πιο προκλητικό, μιας και όλοι έχουν άποψη (απόλυτα θεμιτό) αλλά και βήμα για να την εκφράσουν (π.χ. μέσω των social media). Τα νέα δεδομένα που έχουν έρθει στο προσκήνιο αφορούν στους followers, στο engagement rate, στους πραγματικούς influencers αλλά και στους micro-influencers. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα εξαιρετικά δυναμικό universe, το οποίο έχει την ιδιότητα να μεταλλάσεται καθημερινά. Γι’ αυτόν το λόγο η δουλειά μας έχει γίνει ακόμη πιο απαιτητική και η ανάγκη για προσαρμογή και ευελιξία είναι ακόμα πιο επιτακτική. Τα fake news αλλά και η γενικότερη έλλειψη εμπιστοσύνης των πολιτών απέναντι σε επιχειρήσεις, media και θεσμούς έχουν επίπτωση στον τρόπο που λειτουργούν ή πρέπει να λειτουργούν σήμερα τα PR Agencies; Γιώργος Ντάβλας: Η καχυποψία και η έλλειψη Γιώργος & Χάρης Ντάβλας Ποιότητα, Ευελιξία & Αυθεντικότητα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=