PR Agencies 2018
20 Ποιος θα λέγατε πως είναι ο ρόλος μιας εταιρείας PR στη σημερινή ελληνική αγορά; Πώς έχουν επηρεάσει την αγορά αλλά και την πρακτική των Δημοσίων Σχέσεων η ύφεση και τα περικομμένα budgets, αλλά με μεγαλύτερα παραδοτέα, που έχει επιφέρει; Ιλίνα Πομάσκα, Director της Pitch: Παρόλο που ο κλάδος των Δημοσίων Σχέσεων δεν είναι καινούργιος, υπάρχει μεγάλη σύγχυση ως προς το τι προσφέρει μια εταιρεία PR. Κάποιοι νομίζουν πως “PR” σημαίνει αποστολή δελτίων τύπου, άλλοι λένε «α, εσείς είστε που βρίσκετε influencers;», ενώ οι… γονείς μας δεν έχουν ιδέα με τι ασχολούμαστε. Καθότι πολυδιάστατοι, δυσκολευόμαστε κι εμείς οι ίδιοι να δώσουμε έναν μονολεκτικό ορισμό, οπότε μας αρέσει να χρησιμοποιούμε την εξής παρομοίωση: ένα brand χωρίς PR στη ραχοκοκαλιά του μοιάζει με έναν άνθρωπο κλεισμένο σε ένα δωμάτιο που δεν έχει καμία επαφή με το περιβάλλον ή τους γύρω του. Αν θέλετε να μιλήσουμε πιο τεχνικά, ο ρόλος ξεκινά με τη γέννηση μιας αφήγησης, συνεχίζεται με τη χάραξη στρατηγικής και ολοκληρώνεται με την εκτέλεση και υλοποίηση της αρχικής ιδέας. Η συρρίκνωση των οικονομικών πόρων είναι όντως πολύ αισθητή και εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς τις αρνητικές της επιπτώσεις, ωστόσο στην Pitch καταφέραμε να προσαρμοστούμε και να ανταποκριθούμε στη νέα τάξη πραγμάτων, φροντίζοντας όλες οι κινήσεις μας να είναι ευέλικτες, συνειδητές, στοχευμένες και ενδεχομένως -ελλείψει δυνατότητας σπατάλης- πιο ουσιαστικές. Η άνοδος της ψηφιακής επικοινωνίας και των social media τι σημαίνει για τις Δημόσιες Σχέσεις και τη διαχείριση φήμης; Ποια νέα δεδομένα έχουν έρθει στο προσκήνιο και πώς έχουν επηρεάσει τα agencies; Νέλη Πανουσοπούλου, Manager της Pitch: Τα εργαλεία ψηφιακής επικοινωνίας έχουν διευκολύνει πάρα πολύ τη διαδικασία του “media monitoring”, έχουν εμπλουτίσει τη γραπτή επικοινωνία (περιεχόμενο multimedia, online ψηφοφορίες, emoji κ.τ.λ.) και μας έχουν δώσει περισσότερα εργαλεία και διαφορετικές πλατφόρμες επικοινωνίας με τους τελικούς καταναλωτές. Η σημαντικότερη δε αλλαγή που επέφερε η άνοδος των social media είναι πως άλλαξε τελείως τους χρόνους αντανακλαστικών. Ειδικότερα, σε μια κρίση, για παράδειγμα, δεν υπάρχει περιθώριο καθυστέρησης. Όλα τα ζητήματα αλληλοεπιδρούν και λύνονται σε πραγματικό χρόνο. Μέσω social media μπορεί κανείς να αντιδράσει, να ευχαριστήσει, να απολογηθεί, να μιλήσει απευθείας με τους καταναλωτές, καθώς και να αναπτύξει διάλογο. Δεν υπάρχει περιθώριο να είμαστε απροετοίμαστοι, η τεχνολογία τρέχει πιο γρήγορα από τη φήμη και η φήμη μπορεί εύκολα να καταρρεύσει - μόλις πέντε λεπτά, για την ακρίβεια, αρκούν. Pitch: Τα νέα δεδομένα στο χώρο της Επικοινωνίας δεν αφήνουν περιθώρια χαμηλών αντανακλαστικών
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=