PR Agencies 2018

4 Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση με τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του Τομέα Δημοσίων Σχέσεων της ΕΔΕΕ για όσα ισχύουν σήμερα στην ελληνική αγορά PR, αλλά και όλα όσα έρχονται στο άμεσο μέλλον. Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ Μια de profundis, ειλικρινής και εφ’ όλης της ύλης συζήτηση με τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του Τομέα Δημοσίων Σχέσεων της ΕΔΕΕ (14 τακτικά μέλη και 3 συνεργαζόμενα) δεν μπορεί παρά να παραγάγει ορισμένες ειδήσεις, αναμφίβολα να δώσει τροφή για σχόλια, ενδεχομένως και να προκαλέσει αντιδράσεις. Η αλήθεια είναι ότι, είτε κατά μόνας είτε συμμετοχικά, μια συζήτηση με τον Κίμωνα Αντύπα (Publicis Consultants), τον Γιώργο Λιμπέρη (Palladian Communications Specialists), τον Δημήτρη Ρούλια (Out of the Box) και τον Μάνο Σιφονιό (Reputation Unique), παρουσιάζει πάντα μεγάλο ενδιαφέρον… Είτε μιλάμε για την κρίση γενικώς είτε για την κρίση στον κλάδο και τη διαχείριση κρίσεων μέσα στην κρίση, είτε για τα spec, τις πολυεθνικές, τα δίκτυα, τις αυτόνομες εταιρείες, την ωριμότητα του πελάτη να δεχθεί τις συμβουλές του PR, τον τρόπο και το ύψος της κοστολόγησης, τα (ανύπαρκτα) spec του Δημοσίου… Συμπέρασμα; Όσο δύσκολος και ανηφορικός και να είναι ο δρόμος για τις εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων, όσο σφικτά και να είναι τα budgets, όσο μη ευήκοα και αν είναι τα ώτα των πελατών, το ελληνικό PR πάντα βρίσκει τρόπο να επιβιώνει, συνδυάζοντας αρμονικά το στοιχείο του επαγγελματισμού με αυτό της δημιουργικότητας και της καινοτομίας. Κρίνετε ότι ο κλάδος του PR έχει λειτουργήσει με τον δέοντα επαγγελματισμό και τη δέουσα ευελιξία τον καιρό της κρίσης και ότι οι απώλειες που έχουν υποστεί οι εταιρείες στα ταμεία τους είναι εύλογες και ανάλογες με αυτές των συγγενών κλάδων (διαφήμιση, marketing); Κ.Α. Η περίοδος της κρίσης για την αγορά των Δημοσίων Σχέσεων απετέλεσε, όπως και για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, μια σκληρή και επίπονη δοκιμασία, στην οποία κλήθηκε να αντιμετωπίσει νέες συνθήκες, νέα πρωτόγνωρα θέματα, μειωμένες δαπάνες και προϋπολογισμούς, παράλληλα με μεγάλες αλλαγές που συντελούνταν στο επικοινωνιακό τοπίο σε τρόπους, και Μέσα (social, digital) που έχουν αρχίσει να επικρατούν και για τα οποία απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις. Μπροστά σε όλες αυτές τις προκλήσεις πιστεύω ότι ο κλάδος ανταποκρίθηκε με πολύ υψηλό βαθμό ετοιμότητας, ευελιξίας και προσαρμογής, επιτυγχάνοντας να Τομέας Δημοσίων Σχέσεων της ΕΔΕΕ Πιο στρατηγικό, πιο digital το PR πλέον στην Ελλάδα Δημήτρης Ρούλιας Κίμων Αντύπας Μάνος Σιφονιός Γιώργος Λιμπέρης

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=