PR Agencies 2018

5 BCS-PR AGENCIES καλύψει με επιτυχία τις ανάγκες της αγοράς, να ενσωματώσει γρήγορα και αποτελεσματικά νέα τεχνογνωσία και με τον τρόπο αυτό να εδραιώσει έτι περαιτέρω τη θέση του στην αγορά. Φυσικά, υπήρξαν επιπτώσεις από τη συνολική μείωση των δαπανών, αλλά η τεχνογνωσία και οι δυνατότητες που υπάρχουν έκαναν δυνατή την αντιμετώπισή τους με επιτυχία. Έχουν πάρει τα brands και οι εταιρείες στην Ελλάδα το μάθημα από τις κρίσεις που έχουν αντιμετωπίσει δυνατές εταιρείες; Αναζητούν υπηρεσίες διαχείρισης κρίσεων ή περιμένουν να τις αντιμετωπίσουν όταν και εφόσον ξεσπάσουν; Γ.Λ. Σίγουρα οι μεγάλες επικοινωνιακές κρίσεις που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό έχουν πείσει αρκετές εταιρείες για την ανάγκη προετοιμασίας. Παλαιότερα, ήταν εξαιρετικά σπάνιο να σε προσεγγίσει μια εταιρεία και να ζητήσει ένα Εγχειρίδιο Διαχείρισης Κρίσεων ή ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης. Τα τελευταία χρόνια, αντίθετα, έχουν έρθει στην Palladian πολλοί πελάτες, ζητώντας προληπτική διαχείριση κρίσεων. Από την άλλη πλευρά, η διαχείριση κρίσεων είναι σήμερα μια πολύ πιο πολύπλοκη άσκηση έναντι των περασμένων ετών, κυρίως εξαιτίας της εμπλοκής των social media, πράγμα που βρίσκει αρκετούς πελάτες απροετοίμαστους. Για το λόγο αυτό, από πλευράς μας, έχουμε αναπτύξει μια σειρά από εργαλεία, για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συνεχίζουν τα affiliations να προσφέρουν πολλά περισσότερα πλεονεκτήματα χάρη στα θετικά των δικτύων (τεχνογνωσία, πρόσβαση σε διεθνές πελατολόγιο) ή οι αυτόνομες εταιρείες παρουσιάζουν άλλα συγκριτικά πλεονεκτήματα, που δεν μπορούν να έχουν οι θυγατρικές εταιρείες PR των μεγάλων networks; Κ.Α. Το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί αντικείμενο συζήτησης για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να υπάρχει κατάληξη σε ένα ασφαλές συμπέρασμα. Ευνόητο είναι ότι η πρόσβαση σε διεθνές πελατολόγιο, όπως αντίστοιχα και σε κάποια διεθνή «εργαλεία», αποτελούν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αποτελούν όμως «κενό γράμμα» όταν αντίστοιχα δεν υπάρχει η εμπειρία, η γνώση των συγκεκριμένων τομέων της αγοράς και των ιδιαιτεροτήτων τους, όπως και η τεχνογνωσία που απαιτείται για την αποτελεσματική υποστήριξη. Σημαντικό παράγοντα αποτελεί ακόμη το μέγεθος και οι διαφορές της ελληνικής αγοράς από τις άλλες ευρωπαϊκές, που δεν επιτρέπει πάντα την ανάπτυξη αντίστοιχων προγραμμάτων, στοιχείο που ενισχύει περαιτέρω τον παράγοντα της τοπικής τεχνογνωσίας. Γ.Λ. Χωρίς αμφιβολία η σύνδεση με ένα δίκτυο βοηθά μια εταιρεία επικοινωνίας με την έννοια του know how, της ανταλλαγής πελατολογίου και της δυνατότητας εξυπηρέτησης των αναγκών του πελάτη σε τρίτες χώρες. Από την άλλη πλευρά, πολλές ελληνικές εταιρείες έχουν αναπτύξει σημαντική δική τους τεχνογνωσία, ενώ όλες οι γνώσεις και πρακτικές δεν εφαρμόζονται πάντα με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις χώρες, καθώς υπάρχουν πάντα ιδιαιτερότητες. Εμείς στην Palladian έχουμε επιλέξει μια σχέση affiliation με ένα ισχυρό διεθνές δίκτυο, την MC Group, η οποία μας εξασφαλίζει όλα τα πλεονεκτήματα που ανέφερα, ενώ μας επιτρέπει να διατηρήσουμε ανεξαρτησία κινήσεων. Λειτουργεί το corporate affairs και το lobbying στην Ελλάδα της κρίσης ή η κατάσταση έχει δυσκολέψει στο επίπεδο της επικοινωνίας με κυβερνητικά στελέχη και θεσμούς εξαιτίας των προγραμμάτων επιτήρησης; Γ.Λ. To lobbying θα λειτουργεί πάντα, καθώς επιτελεί μια σημαντική αποστολή, αυτήν της ενημέρωσης των κέντρων λήψης αποφάσεων για τις θέσεις και απόψεις όσων επηρεάζονται από τις εκάστοτε πολιτικές. Τα προγράμματα επιτήρησης έχουν προφανώς μετατοπίσει τα κέντρα διαμόρφωσης πολιτικών και λήψης αποφάσεων και κατ’ επέκταση το στόχο του lobbying. Σε κάθε περίπτωση, το ζητούμενο σήμερα όσον αφορά τα public affairs είναι η δημιουργία ενός πλαισίου κανόνων που να βάζει τάξη στο επάγγελμα. Αυτό μπορεί να προκύψει είτε μέσα από νομοθετική πρωτοβουλία είτε μέσα από αυτοδέσμευση όσων ασχολούνται με το επάγγελμα αυτό και την προσήλωση σε έναν αυστηρό κώδικα δεοντολογίας. Όμως, οποιαδήποτε ρύθμιση θα πρέπει να έχει καθολική εφαρμογή και να μην αφήνει παράθυρα για επιτήδειους εκτός επαγγέλματος, δημιουργώντας λομπίστες δύο ταχυτήτων. H Palladian συμμετέχει στην πανευρωπαϊκή ένωση PACE (Public Affairs Community of Europe), η οποία επιδιώκει ακριβώς την καθιέρωση κανόνων λειτουργίας του lobbying και την ενίσχυση της διαφάνειας σε αυτόν τον τομέα. Γίνονται spec για πελάτες του δημοσίου; Και σε ποιο βαθμό ανταποκρίνονται με θέρμη οι εταιρείες PR; Κ.Α. Η εποχή των μεγάλων και πολλών spec του δημόσιου τομέα, κυρίως όσον αφορά την Κεντρική Διοίκηση, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί, για τους

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=