PR Agencies 2018
7 BCS-PR AGENCIES και συνέχεια. Αυτά ήταν πάντα τα βασικά συστατικά της δουλειάς μας και συνεχίζουν να συνθέτουν τον πυρήνα της αξίας που προσφέρουμε στους πελάτες μας. Η ψηφιακή έκρηξη τούς έδωσε νέα διάσταση, πρόσφερε νέες -αδιανόητες μέχρι πρότινος- δυνατότητες και κατέστησε το ρόλο μας ακόμα πιο σημαντικό, πιο στρατηγικό, ενισχύοντας εντυπωσιακά τις προοπτικές μας. Ειδικά το νέο αίμα στον κλάδο μας κατανοεί απολύτως τους κώδικες της ψηφιακής επικοινωνίας, κατά μία έννοια τούς εμπεριέχει και τους μετατρέπει αυτονόητα σε καθημερινή δουλειά. Εν ολίγοις, έχουμε πετύχει κάτι σημαντικό: δεν διαχωρίζουμε παραδοσιακές και ψηφιακές υπηρεσίες - ανάλογα με το επικοινωνιακό έργο που καλούμαστε να υπηρετήσουμε, χρησιμοποιούμε το καταλληλότερο κάθε φορά μείγμα εργαλείων. Έτσι παράγουμε μετρήσιμα αποτελέσματα και ενισχύουμε τη θέση μας στο ρόστερ των εταιρειών επικοινωνίας των πελατών μας. Σε ποιο βαθμό «ακούνε» οι πελάτες τις συμβουλές και εισηγήσεις των εταιρειών PR; Είναι οι βέλτιστες πρακτικές, τα προγράμματα CSR μια αυτόβουλη διαδικασία των πελατών ή συνδράμουν σε υψηλό βαθμό οι σύμβουλοι επικοινωνίας; Μ.Σ. Εξαρτάται από την εμπειρία του πελάτη στην επικοινωνία. Οι νεότευκτοι «ακούνε» μεν, διστάζουν δε. Δεν υιοθετούν, δηλαδή, μεγάλες πρωτοβουλίες, τόσον όσον αφορά out of the box ιδέες όσο και θέματα budget, ενώ αγνοούν την πραγματικότητα της επικοινωνίας! Όσοι πελάτες έχουν εμπειρία διαθέτουν πιο «ευήκοα ώτα», αλλά σε αρκετές των περιπτώσεων απαιτούν πολύ συμπιεσμένες τιμές, εκμεταλλευόμενοι τον κανιβαλισμό του κλάδου. Το ότι πάντα θα υπάρχουν πελάτες που εκτιμούν τις καλές ιδέες, αναγνωρίζουν την προσφορά των συμβούλων επικοινωνίας και σε πνεύμα συνεργασίας θα υλοποιούν δράσεις που τιμούν τον κλάδο, είναι η ελπίδα του κλάδου! It always takes two, to tango! Ποια είναι η τάση αναφορικά με τη χρήση υπηρεσιών PR ή ανάθεση σε εξωτερική εταιρεία ή τοποθέτηση in house στελεχών επικοινωνίας; Ή και τα δύο; Δ.Ρ. Καταγράφονται και οι δύο τάσεις, ανάλογα με το χαρακτήρα και το μέγεθος του κάθε επιχειρηματικού οργανισμού. Αυτό που παρατηρούμε όμως με αυξανόμενη συχνότητα είναι ότι οι πελάτες μας εμπιστεύονται στις εταιρείες PR ολοένα και πιο στρατηγικούς ρόλους - ανεξαρτήτως της ύπαρξης εσωτερικών τμημάτων επικοινωνίας. Αναζητούν σε μας το σύμβουλο για ζητήματα σημαντικά και μακρόπνοα, όπως είναι η μετεξέλιξη των brands, η στρατηγική γύρω από θέματα κοινωνικής ευθύνης και βιωσιμότητας - και βεβαίως η προετοιμασία και η ετοιμότητα για περιπτώσεις κρίσεων. Η αίσθησή μας είναι ότι ο ρόλος μας ενισχύεται, όποιες κι αν είναι οι εσωτερικές δομές των πελατών μας - κι αυτό προκύπτει και από την εμπειρία του κλάδου μας διεθνώς. Υπάρχει εξειδίκευση στον κλάδο του PR ή «όλοι τα κάνουν όλα»; Δ.Ρ. Η αγορά μας είναι αντικειμενικά μικρή κι αυτός είναι ο λόγος που οι περισσότερες εταιρείες μας είναι “generalists”. Υπάρχουν ασφαλώς και παραδείγματα εξειδίκευσης, είτε σε επίπεδο αυτόνομων εταιρειών είτε σε επίπεδο business units, δεν είναι όμως ο κανόνας. Γεγονός είναι πάντως ότι στην πλειονότητα των ελληνικών PR agencies υπάρχουν ηγεσίες και δυναμικό στελεχών με υπόβαθρο και δεξιότητες που τους επιτρέπουν να προσεγγίσουν και να κατανοήσουν σε μεγάλο βάθος πολλά και διαφορετικά αντικείμενα και να παράγουν επικοινωνιακό έργο υψηλού επιπέδου. Oι ξένοι συνάδελφοί μας συχνά εντυπωσιάζονται από την… πολυμέρειά μας, αλλά είναι αλήθεια ότι μπορεί μεν να κάνουμε «απ’ όλα», όμως τα κάνουμε καλά και αποτελεσματικά. Υπάρχει σιωπηρή ή ρητή συμφωνία μεταξύ τουλάχιστον των μελών της ΕΔΕΕ σε σχέση με τις τιμές και τα κοστολόγια παροχής υπηρεσιών; Δ.Ρ. Σε μια ελεύθερη και ταυτόχρονα ιδιαιτέρως πιεσμένη αγορά, η διαμόρφωση μιας συναντίληψης γύρω από τα θέματα τιμολόγησης των υπηρεσιών ενός κλάδου αποτελεί πάντα μια μεγάλη πρόκληση. Πρόκειται ασφαλώς για μια διαρκή συζήτηση, στο πλαίσιο τουλάχιστον της Ένωσής μας, που μας βοηθά να διαμορφώνουμε κάποια ισορροπία στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε το συγκεκριμένο ζήτημα. Υπάρχουν ασφαλώς σημαντικά βήματα να γίνουν ακόμα και δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση, ειδικά με δεδομένο ότι, εδώ και πολλά χρόνια, δεν λειτουργούμε σε «κανονικές» οικονομικές συνθήκες. Αντίθετα, λίγο-πολύ όλες οι εταιρείες μας έχουν βρεθεί κάτω από μεγάλη πίεση, που είναι παράγωγη όχι μόνο της αντικειμενικής οικονομικής πραγματικότητας αλλά και του συνεπαγόμενου ανταγωνισμού από άλλους κλάδους υπηρεσιών επικοινωνίας. Παρ’ όλα αυτά, επιδιώκουμε πάντα τη συνεννόηση, με σκοπό να διατηρήσουμε τις αμοιβές μας σε λογικά επίπεδα και να προστατέψουμε την ουσία της δουλειάς μας.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=