ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ #PR AGENCIES 2019

12 Χρόνο με το χρόνο οι έρευνες δικαιώνουν το ρόλο του PR όλο και πιο ξεκάθαρα, πιο εμφατικά. Και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, το PR έχει ξαναβρεί την αίγλη του. Το αποδεικνύει η σταθερότητα με την οποία ο κλάδος αντέχει και αναπτύσσεται. Το αποδεικνύει το μεγάλο turn over των στελεχών που κάνουν καριέρα από εταιρεία σε εταιρεία, από θέση σε καλύτερη θέση. Το αποδεικνύουν τα ταλέντα που μπορούμε πλέον να προσεγγίζουμε χωρίς παρωπίδες και κολλήματα για τα τυπικά προσόντα, με κύριο γνώμονα την κοινή λογική και τη δημιουργικότητα. Και όλα αυτά εν μέσω της αναμέτρησης όλων μας με την τεχνολογία. Οι προκλήσεις διαμορφώνονται τεράστιες. Βαρεθήκαμε να το ακούμε, να το λέμε, να το διαπιστώνουμε. Αν δούμε όμως αυτές τις προκλήσεις στη μία διάσταση που μπορούμε μόνο να ψηλαφήσουμε σήμερα, αυτό που είναι μπροστά μας, είναι η αναγκαιότητα να μένουμε πάντα συνδεδεμένοι με το καινούργιο. Όχι μόνο λόγω του τρόπου και της ταχύτητας με την οποία η τεχνολογία αλλάζει την επικοινωνία και τους κανόνες της, αλλά διότι αλλάζει εμάς τους ίδιους. Οι επαγγελματίες της επικοινωνίας βρίσκονται σήμερα σε μια διαρκή άσκηση ευελιξίας μπροστά στα ζητούμενα πελατών αλλά και εποχής. Η εμπιστοσύνη και η αφοσίωση είναι στόχος και των brands και των εταιρειών (όλων μας των πελατών, δηλαδή) και αναζητείται σε ένα περιβάλλον που μέσω της τεχνολογίας επιτρέπει σε όλους μας να αποφασίζουμε άμεσα πού θα χαρίσουμε την αφοσίωσή μας. Ή από πού θα την αφαιρέσουμε. Έστω και προσωρινά. Προσωρινά, γιατί τα κοινά μας αλλάζουν γνώμη εύκολα. Και χωρίς δεύτερη σκέψη, καθώς η φωνή τους ακούγεται με την ίδια ένταση και η γνώμη τους μπορεί να αλλάζει όσο συχνά θέλει ο καθένας. Και να διαδίδεται αμέσως εμπλέκοντας τους επαγγελματίες του PR, τους πελάτες και τα κοινά τους σε μια δημιουργική μεν, ρευστή δε, συνάντηση χωρίς βάθος, με κύριο γνώμονα επιτυχίας τα metrics. Ο αγώνας για να κόψει κανείς πρώτος το νήμα στα metrics θα είναι αδυσώπητος και πολύπλοκος, διότι εγείρει ζητήματα παραπλάνησης, που αυξάνουν την ευθύνη όλων μας στο PR. Δουλειά μας είναι να λέμε τις ιστορίες των πελατών μας, εταιρειών και brands, και να τις συνδέουμε με ανθρώπους που θα τις εγκρίνουν, θα τις αποδεχτούν, θα τις επιλέξουν. Ιστορίες που θα πετύχουν τον επιθυμητό στόχο, να αφοσιωθούν τα κοινά στον πελάτη. Καθώς τα metrics γίνονται η νέα θρησκεία πιστοποίησης, και στο PR, όπως είναι φυσικό, οι εφαρμογές που θα εξυπηρετήσουν αυτή την ανάγκη αναπτύσσονται ξεπερνώντας κάθε φαντασία (προς το παρόν, τουλάχιστον). Το PR «τεχνολογικοποιείται» εκθετικά. Έχουμε στη διάθεσή μας σημαντικά τεχνολογικά εργαλεία που πιστοποιούν τη διείσδυση κάθε επικοινωνιακής ενέργειας. Που συνοδεύουν κάθε μας δημιουργική ιδέα. Το artificial intelligence, όσο κι αν δεν θέλουμε να το πιστέψουμε, είναι προ των πυλών και στο PR. O μη κερδοσκοπικός ερευνητικός οργανισμός Open AI του Elon Musk και του Sam Altman ανέπτυξε πρόσφατα το γλωσσικό μοντέλο «GPT-2», το οποίο εκπαιδεύεται για να προβλέπει την επόμενη λέξη με βάση όλες τις προηγούμενες λέξεις σε ένα κείμενο. Νάνση Σουρμπάτη, Αντιπρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος Το PR είναι και θα παραμείνει το «γιατί» μιας ιστορίας

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=