ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ #PR AGENCIES 2019

14 Ποια είναι η εικόνα της ελληνικής αγοράς PR σήμερα και τι προβλέπετε για τον κλάδο όσον αφορά το άμεσο μέλλον; Το γεγονός ότι ο χώρος του PR συνεχίζει μια ανοδική πορεία παγκοσμίως, είναι αισιόδοξο και επιβεβαιώνει ότι οι ανάγκες που καλύπτει στις αγορές είναι ουσιαστικές και στρατηγικής σημασίας. Σαφώς, η πορεία του συμβαδίζει με αυτήν της γενικότερης οικονομικής κατάστασης και γι’ αυτό οι προβλέψεις στον Ευρωπαϊκό Νότο αποκλίνουν σημαντικά από τις θετικές προοπτικές που καταγράφονται σε άλλες οικονομίες. Το 2018 ήταν μια χρονιά ανάκαμψης για την αγορά των Δημοσίων Σχέσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για την αγορά της Ελλάδας. Η κρίση οδηγεί τους πελάτες του χώρου να αξιώνουν όλο και περισσότερες υπηρεσίες με το ίδιο ή μειωμένο κόστος, ενώ οι εταιρείες και τα στελέχη τους καλούνται να πείσουν ότι αυτά που προσφέρουν δεν είναι πολυτέλεια. Η αλήθεια είναι ότι ο κλάδος των Δημοσίων Σχέσεων δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αντίθετα έχει ουσία και καλείται να παίξει βασικό ρόλο στις σημερινές συνθήκες. Ως εκ τούτου, είναι αναγκαία η δημιουργία εταιρειών επικοινωνίας νέου τύπου που θα λειτουργούν ακόμη πιο στρατηγικά, θα κινούνται με γρηγορότερους ρυθμούς, θα είναι πιο δημιουργικές και καινοτόμες και ταυτόχρονα θα μπορούν να ενσωματώσουν τις νέες διαρκώς αναπτυσσόμενες digital τάσεις της αγοράς. Ποιες δεξιότητες θεωρείτε πως θα πρέπει να διαθέτει ένα PR Agency σήμερα; Έχουν αλλάξει τις απαιτήσεις και τις ανάγκες το digital και τα social media; Ο χώρος των social media και των ψηφιακών μέσων αναπτύσσεται ραγδαία και οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων που καταφέρνουν να διαχειριστούν και να αξιοποιήσουν αυτά τα νέα κανάλια επικοινωνίας, προσφέροντας «έξυπνα» προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες τους, σίγουρα θα αντέξουν και θα δυναμώσουν τη θέση τους. Η κρίση έδωσε το έναυσμα για μεγαλύτερη δημιουργικότητα και ανάπτυξη στα πεδία των digital communications, community management, digital influencers marketing, reputation protection & management. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν απευθυνόμαστε πλέον απλά σε καταναλωτές, αλλά σε πολίτες με άποψη, που επιζητούν αυθεντική αλληλεπίδραση και διάλογο με τις επιχειρήσεις και τα brands, ενώ δεν διστάζουν να αναπτύξουν ιδιαίτερα επικριτική στάση όταν οι τελευταίοι δεν κρατούν τις υποσχέσεις τους. Οι νέες εταιρείες του χώρου θα πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρουν επικοινωνία στοχευμένη, ειλικρινή, ευέλικτη και κυρίως προσαρμόσιμη στις εναλλασσόμενες συνθήκες και τα πολλαπλά μέσα επικοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα οι υπηρεσίες τους να είναι value for money. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον ποια είναι η δική σας θέση; Ποια είναι η φιλοσοφία σας όσον αφορά τις Δημόσιες Σχέσεις και πού θα λέγατε ότι εξειδικεύεστε; H δική μας γνώμη είναι πως ο κλάδος των υπηρεσιών PR στην Ελλάδα είναι «αδικημένος» από πλευράς όγκου πωλήσεων και «χαμένων» συνεργασιών, τόσο στον ιδιωτικό τομέα όσο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Η επιχείρηση σήμερα χρειάζεται επικοινωνία περισσότερο από ποτέ. Η παραδοσιακή διαφήμιση είναι ακριβή. Είναι αποκομμένη από το σήμερα και απελπιστικά «μαζική» για να δουλέψει. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις που σε περιόδους ύφεσης επένδυσαν στις Δημόσιες Σχέσεις μείωσαν τις αρνητικές επιπτώσεις και Χάρης Σιανίδης, CEO/Founder, “Beautiful People” PR - Events Δημόσιες Σχέσεις εστιασμένες στο νέο digital περιβάλλον όπου το κοινό έχει πρωταγωνιστικό ρόλο

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=