ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ #PR AGENCIES 2019

20 Ποια είναι η εικόνα της ελληνικής αγοράς PR σήμερα και τι προβλέπετε για τον κλάδο όσον αφορά το άμεσο μέλλον; Η τελευταία τριετία υπήρξε αδιαμφισβήτητα περίοδος έντονης κινητικότητας και σημαντικών ανακατατάξεων, τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων. Από τη δημιουργία νέων εταιρικών σχημάτων έως συγχωνεύσεις διεθνών δικτύων -με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τα τοπικά agencies- και από την ανάδυση νέων τάσεων και αναγκών έως την ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση του digital, το μόνο σίγουρο είναι ότι σε αυτό τον κλάδο δεν βαριόμαστε ποτέ. Για τους επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων, το απρόβλεπτο είναι σήμερα η νέα «κανονικότητα». Με αυτό το σκεπτικό, πιστεύω ότι η αναδιαμόρφωση της αγοράς θα συνεχιστεί και στο άμεσο μέλλον. Ο κλάδος κλήθηκε να προσαρμοστεί σε μια περίοδο σημαντικών οικονομικών, πολιτικών, κοινωνικών και τεχνολογικών αλλαγών, που σε μεγάλο βαθμό άλλαξαν όλο τον τρόπο λειτουργίας του. Πιστεύω ότι σε μεγάλο βαθμό τα έχουμε πλέον καταφέρει και μπορούμε να βλέπουμε το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία, παρότι βέβαια δεν λείπουν οι προκλήσεις. Μεταξύ άλλων, αυτές αφορούν το καλύτερο monetization των υπηρεσιών που προσφέρουν οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων και τη στροφή της αγοράς σε ολοένα και πιο ολοκληρωμένα και multi-disciplined μοντέλα επικοινωνίας. Στη βάση αυτή, είναι ξεκάθαρο ότι ο ρόλος του PR οφείλει να είναι πιο στρατηγικός, πιο business-focused και πιο digital. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο λόγος που οι εταιρείες του χώρου προσπαθούν να ενισχυθούν σε στελέχη, τεχνογνωσία και νέες δυνατότητες. Ποιες δεξιότητες θεωρείτε πως θα πρέπει να διαθέτει ένα PR Agency σήμερα; Έχουν αλλάξει τις απαιτήσεις και τις ανάγκες το digital και τα social media; Σίγουρα, τα ψηφιακά μέσα και τα social media έχουν φέρει σημαντικές αλλαγές. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που η αγορά μας συζητάει εδώ και αρκετά χρόνια, θα έλεγα. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει στην επαγγελματική μας καθημερινότητα να κυριαρχούν όροι όπως “storytelling”, “content development”, “influencer endorsement”, “audience targeting” κ.ά. Αν κοιτάξουμε προσεκτικά καθεμιά από αυτές τις τάσεις, θα δούμε ότι αφορούν τον «πυρήνα» της δουλειάς μιας εταιρείας δημοσίων σχέσεων. Αυτό που πάντα «μετράει» είναι η ανάπτυξη κατάλληλων μηνυμάτων και περιεχομένου ανά κοινό, η επένδυση σε σχέσεις εμπιστοσύνης, ο διάλογος και η κοινωνική διαμεσολάβηση κ.ά. Από την άλλη, έχουν αναμφίβολα δημιουργηθεί μεγάλες απαιτήσεις σε όρους διαχείρισης όγκου περιεχομένου και πληροφοριών, ενώ έχει αυξηθεί εκθετικά η ταχύτητα διαμόρφωσης των εξελίξεων. Για παράδειγμα, οι ειδήσεις «ταξιδεύουν» μέσα σε δευτερόλεπτα και η φήμη μιας εταιρείας μπορεί να τεθεί υπό κρίση μέσα σε λίγα λεπτά, σε αντίθεση με το παρελθόν. Συνεπώς, για να αντεπεξέλθεις σε ένα τέτοιο περιβάλλον, επιβάλλεται ευελιξία, ταχύτητα αντιδράσεων, υψηλό επίπεδο αναλυτικής, συνθετικής και στρατηγικής σκέψης. Αυτά είναι βασικά χαρακτηριστικά που αναζητούν οι πελάτες Γιώργος Χατζόπουλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος H πολυσυλλεκτική ομάδα είναι το μεγάλο asset μας British American Tobacco: Choose something new event

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=