ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ #PR AGENCIES 2019
5 BCS-PR AGENCIES Σε ποιον βαθμό τηρούνται οι προϋποθέσεις των προτύπων που έχετε στην ΕΔΕΕ σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών δημοσίων σχέσεων; Θεωρείτε ότι έχει βελτιωθεί η στάση των εταιρειών PR και μελών του τομέα στο θέμα της τήρησης των προτύπων; Οι εταιρείες-μέλη μας βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο όσον αφορά στην ποιότητα και την πληρότητα των υπηρεσιών που παρέχουν – όχι μόνο τυπικά, αλλά και ουσιαστικά. Υπάρχει ασφαλώς ο κώδικας δεοντολογίας της Ένωσής μας, ο οποίος τηρείται απαρέγκλιτα απ’ όλους, όπως επίσης και η δέσμευσή μας για την τήρηση αντιστοίχων παγκοσμίων προτύπων που έχουν διαμορφωθεί από την ICCO (Ιnternational Communication Consultancies Organization), της οποίας είμαστε ενεργά μέλη. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι οι περισσότερες εταιρείες του Τομέα μας είναι πιστοποιημένες κατά ISO, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε σχέση με την οργάνωση και τις διαδικασίες μας – ενώ πρόσφατα όλοι μας προσαρμόσαμε τη λειτουργία μας με βάση τις προϋποθέσεις του GDPR. Στο επίπεδο της ουσίας, πάντως, όποιος έρχεται σε επαφή και συνεργάζεται με μεγάλα agencies του εξωτερικού, συνειδητοποιεί ότι οι ελληνικές εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων προσφέρουν εξαιρετικά ποιοτικές και «σοφιστικέ» υπηρεσίες – συνήθως με υποπολλαπλάσιο budget… Πιστεύετε ότι η Πολιτεία και οι πρόσφατες κυβερνήσεις, γενικά η διοίκηση της χώρας, αναγνωρίζουν την αξία των υπηρεσιών που παρέχουν οι εταιρείες-μέλη του τομέα PR στην Ελλάδα; Έχουν μειωθεί σημαντικά τα κονδύλια των δημοσίων οργανισμών και υπουργείων για το PR; Ορισμένες εταιρείες και φορείς του δημόσιου τομέα συνειδητοποιούν σήμερα τη σημασία των υπηρεσιών επικοινωνίας σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι στο παρελθόν. Βασική προϋπόθεση όμως είναι οι εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται να λειτουργούν ως πραγματικοί σύμβουλοι επικοινωνίας, να καθοδηγούν τον πελάτη και να δημιουργούν ουσιαστική προστιθέμενη αξία. Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις όπου δημόσιες επιχειρήσεις ή οργανισμοί προσλαμβάνουν συμβούλους επικοινωνίας χωρίς να πολυκαταλαβαίνουν το ρόλο τους, απλώς και μόνο επειδή το απαιτεί κάποιος κανονισμός. Ως προς τα κονδύλια των δημοσίων οργανισμών, παρότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, η αίσθησή μας είναι ότι έχουν πράγματι μειωθεί αισθητά. Από την άλλη πλευρά, ας μην ξεχνάμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία κατανοεί τη σημασία της επικοινωνίας, επιβάλλει σε όσους οργανισμούς διαχειρίζονται ευρωπαϊκά κονδύλια να δαπανούν κάποια ποσά στην επικοινωνία των δράσεων τους, πράγμα που λειτουργεί θετικά για την αγορά. Είναι εφικτό και σχετικά εύκολο για τις εταιρείες PR να διεκδικήσουν συμμετοχή σε προγράμματα και χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Το θέμα προσεγγίζεται από 2 πλευρές: στο ερώτημα αν μπορεί ένα ελληνικό PR agency να διεκδικήσει χρηματοδότηση από ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, προκειμένου να εξελίξει τις δραστηριότητές του, η απάντηση, θεωρητικώς, είναι ναι, αρκεί βέβαια να παρουσιάσει ένα σχέδιο που να περιλαμβάνει καινοτομία, νέου τύπου υπηρεσίες, εξωστρέφεια και κατάλληλες συνεργασίες. Η άλλη διάσταση του ζητήματος είναι αν μια εταιρεία του Τομέα μας μπορεί να συμμετέχει στην υλοποίηση προγραμμάτων επικοινωνίας που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Και εδώ η απάντηση είναι καταφατική, με την προϋπόθεση και πάλι ότι υπάρχει σχετική τεχνογνωσία και συνεργασίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Η αλήθεια είναι ότι, και στις 2 περιπτώσεις, οι διαδικασίες επιτυχούς εμπλοκής σε τέτοια projects είναι συχνά πολύπλοκες και απαιτητικές. Χρειάζεται χρόνος, εξειδικευμένα στελέχη και επένδυση – στοιχεία που συχνά είναι αποτρεπτικά, ειδικά σε δύσκολες περιόδους. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι πλέον να αναπτυχθούν καλές και αγαστές σχέσεις συνεργασίας με τα ΜΜΕ σε ένα πολύπλοκο τοπίο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με υψηλό δείκτη ανεργίας, λιγότερα Μέσα και εκατοντάδες digital players, ορισμένοι από τους οποίους ποντάρουν στο click bate, τα fakenews και το copy paste; Είναι δύσκολο, ασφαλώς, αλλά αυτή είναι η δουλειά μας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το περιβάλλον έχει γίνει σύνθετο και σε κάποιες καινούργιες περιοχές αχαρτογράφητο. Τα ΜΜΕ, με τη σύγχρονη έννοια του όρου, καθώς και οι άνθρωποι που εργάζονται σ’ αυτά, πορεύονται συχνά σε δύσβατα μονοπάτια, προσπαθώντας άλλοτε να επιβιώσουν και άλλοτε να εξελιχθούν, ή και να καινοτομήσουν. Εμείς όμως επιμένουμε, με σκληρή ομολογουμένως προσπάθεια, να προσαρμοζόμαστε στην πραγματικότητα,
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=