ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ #PR AGENCIES 2019

6 αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι συνεργάτες μας. Σε τελική ανάλυση, το ζητούμενο είναι μια σχέση ειλικρινής και αμοιβαία επωφελής και σε γενικές γραμμές πιστεύουμε ότι τα καταφέρνουμε. Θεωρείτε γενικά καλή, μέτρια ή κακή την οικονομική κατάσταση των μελών σας συγκριτικά με τη γενική εικόνα της χώρας και, φυσικά, σε σχέση με τους ισολογισμούς των εταιρειών επικοινωνίας (διαφημιστικές, media shops); Φυσικά επηρεαζόμαστε από τη γενικότερη κατάσταση και τα οικονομικά μας αποτελέσματα συσχετίζονται με τις διακυμάνσεις και τις συνθήκες της αγοράς. Όμως, η εκτίμησή μας είναι ότι οι εταιρείες του κλάδου προσαρμόστηκαν στην πραγματικότητα, επιδεικνύοντας οξυδέρκεια και τόλμη σε επίπεδο management. «Φάγαμε ξύλο», αλλά δεν τα παρατήσαμε, με αποτέλεσμα η οικονομική εικόνα του κλάδου να είναι συγκριτικά υγιής και υποσχόμενη καλύτερες μέρες. Είναι δυνατόν να επιτευχθούν κανόνες υγιούς ανταγωνισμού στο περιβάλλον της αγοράς του PR, δεδομένης της αρνητικής συγκυρίας στη χώρα και την αγορά, των υψηλών απαιτήσεων των πελατών σας και, φυσικά, της σύνθετης «γεωγραφίας» του κλάδου με τις εταιρείες να επιμερίζονται σε θυγατρικές μεγάλων ομίλων, ανεξάρτητες και πολύ μικρά σχήματα; Αυτή η «γεωγραφία» συναντάται πρακτικά σε όλες τις αγορές: παντού υπάρχουν και δραστηριοποιούνται ισχυροί διεθνείς όμιλοι, μεγάλες ανεξάρτητες τοπικές εταιρείες αλλά και μικρότερα, «μπουτίκ» σχήματα. Από την άλλη, είναι γεγονός ότι στην Ελλάδα ο χώρος μας είναι περισσότερο κατακερματισμένος απ’ ό,τι δικαιολογεί το μέγεθος της χώρας και της αγοράς μας. Ο «πληθωρισμός» υπηρεσιών PR φυσικά και δεν βοηθά στην παγίωση υγιών κανόνων ανταγωνισμού, αλλά εναπόκειται κατ’ αρχήν σ’ εμάς, στα μέλη της Ένωσης, να συνεννοηθούμε, να συμφωνήσουμε και να πράξουμε αναλόγως, στο πλαίσιο μιας ελεύθερης αγοράς. Περιμένουμε δε και από τους πελάτες μας να συμβάλλουν ενεργά προς αυτή την κατεύθυνση, στον βαθμό που τους αναλογεί. Η προσπάθεια είναι συνεχής. Είναι οι εταιρείες PR βασικός συνεργάτης των πελατών σε θέματα brand manage- ment, content creation, social communities, corporate affairs και προβολής στα social media στο digital περιβάλλον; Η απάντηση είναι «ναι σε όλα». Μπορεί προσωρινά να υπήρξε σύγχυση με επίκεντρο το “digital” και να εμφανίστηκαν πολλοί παίκτες στο προσκήνιο ισχυριζόμενοι ότι προσφέρουν νέου τύπου υπηρεσίες. Καθώς όμως η σκόνη κατακάθεται, όλοι, και κυρίως οι πελάτες μας, συνειδητοποιούν ότι οι βασικές αρχές της επικοινωνίας παραμένουν αναλλοίωτες: τα πάντα ξεκινούν από την κατανόηση των αναγκών και των στόχων ενός brand και τη διαμόρφωση των κατάλληλων μηνυμάτων για τις επί μέρους ομάδες του κοινού. Τα εργαλεία αλλάζουν, οι δυνατότητες πολλαπλασιάζονται, αλλά τα ζητούμενο ήταν και θα είναι να φτάσει το μήνυμα στο στόχο. Αυτός ήταν ανέκαθεν ο ζωτικός χώρος των Δημοσίων Σχέσεων, γι’ αυτό και οι εταιρείες μας εμπλέκονται με επιτυχία σε όλες τις περιοχές υπηρεσιών στις οποίες αναφερθήκατε. Πώς μπορούν να συνεργαστούν οι εταιρείες PR με τις διαφημιστικές και τα media units, προκειμένου να διευρυνθεί το engagement των καταναλωτών με τις μάρκες του πελάτη / διαφημιζόμενου; Ο χώρος του PR, διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα, υπήρξε πρωτοπόρος στην ανάδειξη της ανάγκης για «ολιστική επικοινωνία 360 μοιρών». Προωθούσαμε και επιμέναμε σε συνεργατικά μοντέλα “through- the-line” όταν αυτό δεν ήταν καθόλου της μόδας. Τώρα, που αυτή η προσέγγιση έχει γίνει αυτονόητη πραγματικότητα, αισθανόμαστε ιδιαίτερα άνετα: όχι μόνο δεν έχουμε πρόβλημα να συνεργαστούμε με τις άλλες εξειδικεύσεις, αλλά συχνά μπαίνουμε μπροστά και οδηγούμε τα πράγματα, αναλαμβάνοντας ρόλους στρατηγικούς και συντονιστικούς. Είναι στη φύση του PR να προσεγγίζει σφαιρικά τα επικοινωνιακά θέματα, ως εκ τούτου, με δεδομένα τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου επικοινωνιακού τοπίου, βρισκόμαστε σε πλεονεκτική θέση. Είναι μύθος ότι οι πολυεθνικές αναζητούν πολυεθνικές εταιρείες PR για συνεργάτες τους; Δεν είναι μύθος, αλλά δεν είναι και κανόνας. Η ύπαρξη των πολυεθνικών δικτύων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επιθυμία των διεθνών εταιρειών να διαχειρίζονται με ενιαίο, «παγκόσμιο» τρόπο την επικοινωνία τους. Αυτό είναι ένα

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=