ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ #PR AGENCIES 2019

8 Το νέο περιβάλλον, εντός του οποίου καλείται να λειτουργήσει η αγορά Δημοσίων Σχέσεων, καταδεικνύει με ξεκάθαρο τρόπο η έκθεση της ICCO (International Communications Consultancy Organisation) για τη σεζόν 2018-2019. Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ Εξαιρετικά ενδιαφέροντα και κυρίως μη προβλέψιμα στοιχεία φέρνει στο φως της δημοσιότητας η έκθεση της ICCO (International Communications Consultancy Organisation) για τη σεζόν 2018- 2019. Στο ετήσιο report της Διεθνούς Οργάνωσης Συμβούλων Επικοινωνίας καθίσταται σαφές ότι η αγορά του PR παίρνει μια ανοικτή στροφή προς τη νέα περίοδο της βαθιάς της ωρίμανσης, μετά από δεκαετίες ιχνηλάτησης ενός τοπίου στο οποίο κυριαρχούσαν τόσο η διαφήμιση όσο και πιο hard core τρόποι προβολής των εταιρειών και των brands. Στο επίκεντρο της νέας μεγάλης εικόνας δεσπόζει ο καταναλωτής, ένας νέος πιο ώριμος πελάτης που μετασχηματίζεται, βοηθούσης της τεχνολογίας, που μοιραία εξωθεί τα budgets στα social media, την εταιρική φήμη και τις δράσεις ΕΚΕ. Ισοδύναμης αξίας συμπέρασμα, το γεγονός ότι οι Δημόσιες Σχέσεις αρχίζουν διεθνώς να συμφιλιώνονται με το marketing και να αποσπούν μέρος του budget που τους αντιστοιχεί, πόσω μάλλον όταν αποδεικνύονται, ως κλάδος της επικοινωνίας, πιο προσαρμοστικές και ευέλικτες με τις νέες τεχνολογίες και τα εργαλεία που παρέχουν. Το τελικό συμπέρασμα είναι ένα: Ο πελάτης κατανοεί τη σημασία του PR όλο και περισσότερο και αυτό αποτυπώνεται σε κάθε χώρα του κόσμου, από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ έως και την Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Παρά την εκτίμηση, ωστόσο, που τρέφει για τη σημασία των υπηρεσιών αυτών, συνεχίζει να μην εμπιστεύεται σημαντικό μέρος των πόρων επικοινωνίας στο PR, με τη στάση αυτή να ανατρέπεται αισθητά το 2019, καθώς όλοι ανεξαιρέτως στέλνουν ένα θετικό μήνυμα και κάνουν λόγο για νέες ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Οι προκλήσεις στο νέο σκηνικό Στην παγκόσμια κατάταξη των εταιρειών Δημοσίων Σχέσεων πρωτοστατεί η Edelman με 893,5 εκατ. δολάρια, ενώ στην πεντάδα συμπεριλαμβάνονται η Weber Shandwick με 805 εκατ. δολάρια, η FleishmanHillard με 570 εκατ. δολάρια, η Ketchum με 550 εκατ. δολάρια και η Burson-Marsteller με 463 εκατ. δολάρια. Μια αγορά την οποία σκιαγραφεί στο report ο ίδιος ο Francis Ingham, γενικός διευθυντής της ICCO, τονίζοντας ότι το PR τα τελευταία χρόνια καλείται να αντιμετωπίσει σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν από τις δραματικές αλλαγές στο πολιτικό, διπλωματικό και οικονομικό σκηνικό, όπως το νέο είδος άσκησης πολιτικής στην Αμερική, η πολιτική αβεβαιότητα στη Μέση Ανατολή και το Brexit στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη. Έκθεση της ICCO για 2018-2019 Προκλήσεις και αλλαγές στην αγορά του PR Ο πελάτης κατανοεί τη σημασία του PR όλο και περισσότερο και αυτό αποτυπώνεται σε κάθε χώρα του κόσμου.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=