RETAIL CEOs Insight
14 συνέντευξη Ιάκωβος Ανδρεανίδης, Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς Ο κλάδος του λιανεμπορίου είναι συστημικής σημασίας Πώς επηρεάστηκαν τα μεγέθη της Lidl Ελλάς από την εμφάνιση της κρίσης της πανδημίας; Τι αύξηση πωλήσε- ων καταγράφηκε στο σύνολο αυτού του διαστήματος αλλά και ειδικότε- ρα στις περιόδους των μέχρι σήμερα lockdowns; Ξεκινώντας από τη μεγάλη εικόνα, δεν μπορούμε παρά να σημειώσουμε την υπό εξέλιξη αλλαγή στο τοπίο της λιανι - κής. Η πανδημία οδηγεί -αργά ίσως αλλά πάντως σταθερά- στην αναδιάταξη της επιχειρηματικής κοινότητας. Και καθώς πολλές επιχειρήσεις ή και ολόκληροι κλά - δοι παρουσιάζουν μεταβαλλόμενη ανθε - κτικότητα, είναι προφανές ότι θα έχουμε ακόμα περισσότερες ανακατατάξεις. Και φυσικά αναδιαμόρφωση των μεριδίων στην αγορά. Η Lidl Ελλάς προσαρμόστη - κε πολύ γρήγορα στις αυξημένες απαιτή - σεις λειτουργίας έτσι όπως αυτές διαμορ - φώθηκαν από την πανδημία. Το πρώτο lockdown ήταν πραγματική δοκιμασία για ανθρώπους και συστήματα. Τολμώνα πω ότι εξασφαλίσαμε για τον καταναλω - τή μια ιδιότυπη ισορροπία αγοραστικής εμπειρίας Lidl, αλλά και ασφάλειας. Αξίζει να υπογραμμίσουμε ότι ακόμα και μέσα στην αιχμή της υγειονομικής κρίσης η Lidl Ελλάς συνέχισε να προσφέρει μόνιμες θέ - σεις εργασίας. Αλλά και να είναι συνεπής στις πληρωμές των προμηθευτών της και μάλιστα, στον μισό χρόνο από τον μέσο όρο της αγοράς, καθώς ο μέσος όρος εξό - φλησης των προμηθευτών μας παραμένει στις 62 ημέρες, όταν ο μέσος όρος στο σύνολο του κλάδου είναι 122 ημέρες. Τώρα, σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, εμείς κινηθήκαμε με ανοδικούς ρυθμούς, αλλά κάτω από το πλάνο μας. Η φύση του portfolio των καταστημάτων, με μέσο χώρο πώλησης μικρότερο από αυτόν του μέσου όρου της αγοράς -κάτι που παρε - μπιπτόντως μας επιβάρυνε δυσανάλογα πολύ- σε συνδυασμό με τους περιορι - σμούς για την προσέλευση των πελατών, αλλά και τους περιορισμούς στην πώληση near food/ non-food κωδικών, είναι οι κυ - ριότεροι λόγοι για την απόκλιση από το στόχο μας. Πώς προβλέπετε πως θα κινηθεί η ελ- ληνική αγορά σούπερ μάρκετ το 2021, μετά τη διψήφια άνοδο που καταγρά- φηκε το 2020; Ποια είναι, επίσης, η εκτίμησή σας συνολικά για την ελλη- νική οικονομία; Τα πάντα εξαρτώνται από την εξέλιξη της πανδημίας. Θα πρόσθετα και την πορεία του εμβολιαστικού προγράμματος, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα παρουσια - στεί κάποια μετάλλαξη του ιού ως game changer. Σήμερα, απλά αντιδρούμε για να μην εκτροχιαστεί η δημόσια υγεία και οικονο - μία. Ας πάρουμε το ήδη προσαρμοσμένο θετικό σενάριο. Αν τηρηθεί το πρόγραμμα των εμβολιασμών, μέχρι το καλοκαίρι θα έχουμε θωρακίσει τους ευάλωτους πλη - θυσμούς. Αυτό θα μας δώσει ανάσες, ώστε να πετύχουμε μέχρι τον Σεπτέμβριο τον λειτουργικό έλεγχο της πανδημίας. Το φθινόπωρο θα είναι κομβικό για τη μετέπειτα πορεία του λιανικού εμπορί - ου. Φυσικά, και των ελληνικών σούπερ μάρκετ. Πιθανώς να δούμε μια πρόσκαιρη καταναλωτική έκρηξη. Κυρίως ως ψυχο - λογική συμπόρευση με το «άνοιγμα» της κοινωνίας, αλλά και λόγω της αυξημέ - νης αποταμίευσης πολλών νοικοκυριών. Εκτιμώ όμως ότι στη συνέχεια τα μεγέθη στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, στο λιανε - μπόριο γενικότερα, θα πιεστούν. Ακόμα περισσότερο όσο προχωράμε μέσα στο χειμώνα. Ας μην ξεχνάμε ότι μεγάλος αριθμός οικογενειών θα στηρίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα στο επίδομα των 535 ευρώ. Ο Ιάκωβος Ανδρεανίδης, Προέδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς, μιλά για τον τρόπο που αλλάζει η πανδημία την αγορά λιανικής αλλά και το επιχειρείν γενικότερα, παρουσιάζει την πορεία και τις δράσεις της αλυσίδας σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο και καταθέτει τις εκτιμήσεις του για τη συνέχεια. Εξηγεί γιατί δεν άλλαξε ο επενδυτικός σχεδι- ασμός και υπογραμμίζει πως πάνω από όλα, τη χρονιά που πέρασε, η Lidl Ελλάς παρέμεινε πιστή στις αξίες της «επιχειρηματικότητας με ήθος». Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=