RETAIL CEOs Insight

15 Είμαι διστακτικός να μιλήσω για συνολι - κή «δυναμική» ανάπτυξη τύπου «V» στην ελληνική οικονομία. Προκρίνω μάλλον την πιθανότητα ανάπτυξης τύπου «W» ή τύπου «U», ανάλογα με την επιμέρους αγορά και τη μορφή της επιχείρησης. Η πορεία της οικονομίας προς το 2022 εί - ναι εξίσωση αρκετών μεταβλητών. Πολ - λά θα εξαρτηθούν από τη διαχείριση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης. Και προφανώς από την πορεία του τουρισμού το επόμενο καλοκαίρι. Πώς άλλαξε τον Έλληνα καταναλωτή ο κορονοϊός; Θεωρείτε πως οι τάσεις που δημιουργήθηκαν θα εδραιωθούν και θα μας απασχολούν και στα επό- μενα χρόνια; Ο Έλληνας καταναλωτής εντάχθηκε σχε - τικά γρήγορα στη νέα πραγματικότητα. Κατάλαβε κατ’ αρχάς ότι μπορεί να βασι - στεί στο σύνολο του κλάδου λιανεμπορί - ου τροφίμων για την ασφαλή προμήθεια αγαθών. Και είδε στην πράξη ότι όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου είναι έτοιμες να αντεπεξέλθουν στις απαιτητικές συνθή - κες της πανδημίας και ότι ο κλάδος του λιανεμπορίου είναι συστημικής σημασί - ας. Να σημειώσω εδώότι για αυτόν ακρι - βώς το λόγο οι εργαζόμενοι του κλάδου οφείλουν να έχουν υψηλή θέση στη σειρά προτεραιότητας στη διαδικασία του εμ - βολιασμού. Είναι γεγονός ότι πολλές μάρκες έδειξαν γρήγοραανακλαστικά. Προσαρμόστηκαν στις αυξημένες ανάγκες της ζήτησης, με ευελιξία και καινοτομικές επιλογές. Από τη δική τους πλευρά οι καταναλωτές, μέσαστην αβεβαιότητα της κρίσης, στρά - φηκαν σε επιλογές που ενέπνεαν αξιοπι - στία. Πολλές μάρκες όμως αποδυναμώ - θηκαν, γιατί μέσαστην πίεσηαναδύθηκαν οι συστημικές αδυναμίες τους. Ανάλογες μετατοπίσεις έγιναν και στην αγορά των σούπερμάρκετ. Είχαμε δηλαδή ένα crash τεστ στην πιστότητα. Θα προσθέσωότι ο μέσος καταναλωτής πρόσεξε σε μεγάλο βαθμό την ηθική της μάρκας. Πιστεύωότι και στις δύο αυτές περιοχές, της πιστό - τητας και της ηθικής, η Lidl Ελλάς έδειξε συνέπεια και αναβαθμίστηκε σημαντικά στη συνείδηση του καταναλωτή και θα συνεχίσει σε αυτήν την κατεύθυνση. Σε κάθε περίπτωση, η πίεση στους προ - ϋπολογισμούς των νοικοκυριών και η

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=