RETAIL CEOs Insight

26 άρθρο Ιάκωβος Γιαννακλής, Γενικός Διευθυντής Retail Banking της Eurobank Eurobank: Δίπλα στις επιχειρήσεις 24/7 Ηπανδημία είναι μια οικονομική πρόκλη - ση ιστορικών διαστάσεων, καθώς αντι - μετωπίζουμε τη μεγαλύτερη ύφεση σε διεθνή κλίμακα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Ελλάδα, όπως και οι περισσό - τερες ευρωπαϊκές οικονομίες, βίωσε μια βαθιά ύφεση, 8,2% πέρυσι, ενώ φέτος προσδοκάται ανάκαμψη 4,8%, σύμφωνα με την πρόβλεψη του προϋπολογισμού, με τις θετικές εξελίξεις στο «μέτωπο» του εμβολιασμού να επιτρέπουν συγκρατη - μένη αισιοδοξία για τις προοπτικές του έτους. Αυτή η ισχυρή οικονομική διαταραχή επηρεάζει όλους τους οικονομικούς κλάδους, με διαφορετικό τρόπο και ένταση. Κλάδοι που σχετίζονται με τον κοινωνικό συγχρωτισμό και τις μετακινήσεις, όπως ο τουρισμός και η εστίαση, έχουν δεχθεί πολύ ισχυρό πλήγμα. Στον αντίποδα όμως, άλλοι κλάδοι ενισχύονται αισθητά, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα logistics, οι ταχυμεταφορές. E - Commerce: Ήλθε για να μείνει Σύμφωνα με την Convert Group, το ηλεκτρονικό εμπόριο ευνοήθηκε από τη συγκυρία, με 1,77 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να πραγ - ματοποιούν αγορές ύψους 4 τρισ. ευρώ το 2020, ενώ προβλέπεται να αυξηθούν σε 2,14 δισ. το 2021, με προοπτική ο τζί - ρος να ανέλθει στα 6,5 τρισ. ευρώ έως το 2023. Ο κλάδος είχε ήδη ξεκινήσει να κερδίζει έδαφος και στην Ελλάδα και μάλιστα πριν ξεσπάσει η πανδημική κρίση. Όπως όμως ισχύει συνολικά για τον ψηφιακό μετα - σχηματισμό, έτσι και στο ηλεκτρονικό εμπόριο η πανδημική κρίση επιτάχυνε τις εξελίξεις, φέρνοντας κατά κάποιο τρόπο το μέλλον στο παρόν. Από την αρχή της πανδημίας, σύμφωνα με έρευνα τουGRECA, ο προβληματισμός των επιχειρήσεων επικεντρωνόταν σε δύο ζητήματα: • Αν ο Έλληνας καταναλωτής θα προσαρ - μοστεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο, • Κατά πόσο ο εμπορικός κόσμος θα είναι έτοιμος να ανταποκριθεί αποτελεσματι - κά στην αυξημένη ζήτηση. H έκρηξη που σημείωσε το ηλεκτρονικό εμπόριο τον τελευταίο χρόνο, παρείχε χρήσιμες απαντήσεις και στα δύο ερω - τήματα. Η εκτίμησή μας είναι ότι η πο - σόστωση του ηλεκτρονικού εμπορίου, επί του συνόλου των αγορών, θα υποχω - ρήσει με το άνοιγμα των καταστημάτων. Όμως, το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πια εδώ για να μείνει και η κατανα - λωτική συνήθεια των ηλεκτρονικών αγορών θα παραμείνει ισχυρή. Είναι λογικό, άλλωστε, αφού η πανδημία κατέδειξε με τον πλέον εμφατικό τρόπο πως η αξιοποίηση της τεχνολογίας και η καθιέρωση των e-shops διευρύνουν την εμβέλεια κάθε επιχείρησης και το πεδίο δράσης της, από τα στενά όρια της τοπικής αγοράς σε όλο τον «ηλε - κτρονικό» κόσμο, αυξάνοντας εκθετικά τις ευκαιρίες ανάπτυξης εργασιών. Ταυτόχρονα, διαμορφώνονται και ανα - πτύσσονται νέες τάσεις στην αγορά, όπως η τεράστια σημασία που αποκτά το λε - γόμενο last mile, δηλαδή η παράδοση του προϊόντος που συνεπάγεται, εκ των πραγμάτων, μια επιπλέον επένδυση από τις επιχειρήσεις, καθώς και νέες μορφές e-commerce, όπως το q-commerce (quick commerce), που βασίζεται στην παράδοση των προϊόντων σε διάστημα από λίγη ώρα μέχρι μία μέρα. ΣτηEurobank,απαντώνταςάμεσαστιςνέες ανάγκες των πελατών μας, δημιουργήσα - με το Business Banking e-Commerce O Ιάκωβος Γιαννακλής, γενικός διευθυντής Retail Banking της Eurobank, αναλύει τη στρατηγική και τις δράσεις της τράπεζας για τη στήριξη της αγοράς καθώς και τις πρωτοβουλίες για την ανάταξη του ελληνικού επιχειρείν μετά την πανδημία.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=