RETAIL CEOs Insight
51 Σε μια οικονομία που πραγματικά πιέ - στηκε και γύρισε σε ύφεση, λόγω των επιπτώσεων της Covid-19, η αγορά του retail κινήθηκε ανοδικά το 2020. Για το 2021, εκτιμώ πως το λιανεμπόριο θα μπει σε μια τροχιά σταθεροποίησης. Και είναι λογικό γιατί προέρχεται από μια υψηλή βάση. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και μετά, διαβλέπω μια ανοδική τροχιά για τον κλάδο μας. Την ίδια στιγμή, εκτιμώ πως η επίδραση της πανδημίας Covid-19 διαμόρφωσε τις συνθήκες για περαιτέρωσυγκέντρωση της αγοράς. Δεν είναι κάτι το οποίο θα δούμε άμεσα, αλλά μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια, πιστεύω. Εμείς, σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίζου - με να επενδύουμε προς όφελος των πελα - τών μας, με τον Άνθρωπο στο επίκεντρο, και να στηρίζουμε τους συνεργάτες μας, τους Έλληνες παραγωγούς, τους προμη - θευτές μας και την ελληνική κοινωνία.Με προσήλωση στους στόχους μας. Με οδη - γό το όραμα και τις αξίες μας. Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμε - τώπισαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ εν μέσω πανδημίας; Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία, κάτι που δεν είχε προηγούμενο και ευχόμαστε να μην ξανασυμβεί ποτέ. Από την πρώτη στιγμή, κληθήκαμε να αντιληφθούμε το διακύβευμα, να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων για την προστασία της δη - μόσιας υγείας και με επάρκεια αγαθών, να προσαρμοστούμε, να ανταποκριθού - με στις ανάγκες των πελατών μας και της ελληνικής κοινωνίας. Και όλα αυτά με μεγάλο λειτουργικό κό - στος, με επενδύσεις για τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας και ασφάλειας, με πίεση στο εργατικό δυναμικό λόγω «απουσιών», αλλά και επι - πλέον προσλήψεις, ταυτόχρονα, για την κάλυψη της ζήτησης. Για το σύνολο του κλάδου αυτό υπολογίζεται σε ένα κόστος της τάξεως των 164 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για περίπου 6,5% παραπάνω δαπάνη σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Δεν ήταν εύκολο. Ανταποκριθήκαμε όμως, χωρίς φόβο ή πανικό. Με φροντί - δα. Οι άνθρωποί μας έδωσαν -και δίνουν ακόμη- τον καλύτερό τους εαυτό σε μια μεγάλη μάχη. Στην πρώτη γραμμή. Και οφείλω για μια ακόμη φορά να τους ευ - χαριστήσω όλους! Τι αλλαγές εντοπίσατε στη συμπεριφο - ρά των πελατών; Η πανδημία μάς υποχρεώνει όλους να ξαναδούμε το μοντέλο λειτουργίας και να προσαρμοστούμε στις νέες τάσεις και τις ανάγκες που εμφανίστηκαν λόγω της πανδημίας - και είναι πολλές και διαφο - ρετικές. Οι καταναλωτές έχουν υιοθετήσει διαφο - ρετικά κριτήρια επιλογής. Έχει αναδειχθεί σε κορυφαίο κριτήριο επιλογής η ασφά - λεια την οποία θέλουν να νιώθουν όταν επιλέγουν μια εταιρεία. Αυτό αφορά τόσο στην υγεία τους όσο και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων. Είδαμε νέες τάσεις να αναδύονται όπως η υγιεινή διατροφή και η ευεξία, η εντο - πιότητα και η αναζήτηση περισσότερων και αναλυτικών πληροφοριών για τα προ - ϊόντα που επιλέγουν. Αλλά είδαμε επίσης και την κοινωνική αλληλεγγύη να αποκτά άλλη διάσταση, να αποκτά μια εξέχουσα θέση για τους καταναλωτές. Σε αυτές τις συνθήκες, αλλάξαμε και εμείς. Άλλαξε ο ρόλος που οφείλουμε να έχουμεως επιχειρήσεις. Να γινόμαστε καθημερινά καλύτεροι. Να βρίσκουμε λύ - σεις χωρίς να έχουμε απαραίτητα όλα τα δεδομένα. Να αυξάνουμε συνεχώς το κοι - νωνικό μας αποτύπωμα.Με οδηγό την εν - συναίσθηση και επίκεντρο τον Άνθρωπο. «Θα συνεχίζουμε να επενδύουμε προς όφελος των πελατών μας, με τον Άνθρωπο στο επίκεντρο, και να στηρίζουμε τους συνεργάτες μας, τους Έλληνες παραγωγούς, τους προμηθευτές μας και την ελληνική κοινωνία»
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=