RETAIL CEOs Insight
52 άρθρο Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος, ΜETRO Μπορούμε να προσμένουμε πραγματικά καλύτερες μέρες σύντομα Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που μπήκε για τα καλά στη ζωήμας ο Covid-19 και μας αιφνιδίασε όλους. Ένα χρόνο πριν, οι ζωές όλων άλλαξαν σε βαθμό που κα- νείς δεν μπορούσε να προβλέψει και σή- μερα βιώνουμε μια νέα πραγματικότητα, που έχει φέρει καταιγιστικές εξελίξεις σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας: από το πώς κοινωνικοποιούμαστε μέχρι τις αγοραστικές μας συνήθειες και τις ιεραρχικά σημαντικότερες ανάγκες μας. ΟCovid-19 ανέτρεψε όλες τις προβλέψεις και τα δεδομένα, μας έδειξε πόσο ανίσχυ- ροι και ευάλωτοι είμαστε. Μας τρόμαξε, αλλά θα περάσει! Το 2020 προμηνυόταν αισιόδοξο, καθώς η οικονομία της χώρας είχε μπει σε τροχιά ανάκαμψης. Έχοντας όμως τον τουρισμό ως τη βαριά βιομηχανία της χώρας, ήμα- σταν πολύ ευάλωτοι στις επιπτώσεις του Covid-19. Η παγκόσμια οικονομία πήγε δύο-τρία χρόνια πίσω, αλλά σε μακροπρόθεσμη βάση οι επιπτώσεις δεν θα είναι ουσια- στικές. Βλέποντας το θετικό πρόσημο, μέσα από την πανδημία έχουμε αποκτήσει γνώση και εμπειρία, η οποία δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε πόσο καιρό θα μας έπαιρνε σε αυτό που μέχρι πρότινος ονομάζαμε «κανονικές συνθήκες». Οι επιτακτικές ανάγκες των περιοριστικών μέτρων έκα- ναν fast forward τον ψηφιακό μετασχη- ματισμό των εταιρειών αλλά και του κρά- τους, και σε αυτό τον τομέα όλοι έχουμε ωφεληθεί σημαντικά. Πέρασε μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά για το λιανεμπόριο τροφίμων. Αναδείχθηκε κατ’ αρχάς ο καθοριστικός ρόλος των εργα- ζομένων στην πρώτη γραμμή, που κατά- φεραν να διατηρήσουν την εφοδιαστική αλυσίδα ενεργή και χωρίς προβλήματα από την πρώτη κιόλας μέρα της πανδη- μίας. Ως κλάδος αντιμετωπίσαμε εξαιρε- τικά σημαντικές δυσκολίες! Περιόδους με πολύ υψηλή προσέλευση και ταυτό- χρονα μέριμνα για την ομαλή τροφοδοσία των καταστημάτων, ενώ είχαμε αρκετές απουσίες εργαζομένων λόγω αδειών ει- δικού σκοπού. Παράλληλα, τα έξοδα για μέτρα προ- στασίας, που εύλογα απαιτούνται, είναι τεράστια. Εργαζόμενοι και πελάτες ένιωθαν ανησυ- χία και φόβο. Έχουμε μεγάλη ευθύνη και υποχρέωση απέναντι στο σύνολο των 11.000 εργα- ζομένων μας και στις οικογένειές τους. Θέλουμε να αισθάνονται ασφαλείς στην εργασία τους και τους παρέχουμε όσα περισσότερα εφόδια μπορούμε. Έχουμε επίσης ευθύνη απέναντι στους πελάτες μας, ώστε να αισθάνονται ασφα- λείς στα καταστήματά μας, τόσο από πλευράς υγείας όσο και από πλευράς επάρκειας αγαθών. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι τα καταφέρα- με καλά, καθώς υπήρχε πλήρης επάρκεια προϊόντων, με μικρές εξαιρέσεις κατά την έναρξη της πανδημίας, ενώ το αυστηρό πρωτόκολλο που εφαρμόζουμε στο σύ- νολο των εγκαταστάσεών μας για την αντιμετώπιση θετικού κρούσματος σε εργαζόμενό μας, διασφαλίζει την υγεία και την ασφάλεια των 9.000 ανθρώπων που έχουμε στην πρώτη γραμμή. Κάνοντας τον απολογισμό μας, βλέπουμε ότι μάθαμε πολλά. Αντιδράσαμε γρήγορα και με ευελιξία. Έχουμε βγει σοφότεροι από την πανδημία, έχοντας στηφαρέτρα μας σημαντικά εργαλεία. Επιταχύνθηκε ο ψηφιακός μετασχηματισμός και σήμερα μπορούμε να απολαμβάνουμε αυτά τα Ο επικεφαλής της METRO καταγράφει όσα συνέβησαν σε αυτή την πολύ ιδιαίτερη κρίση της πανδημίας, παρουσιάζει τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η εταιρεία και τον τρόπο που τις ξεπέρασε και εξηγεί γιατί θεωρεί πως αναμένει ένα εξαιρετικό 2022.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=