RETAIL CEOs Insight

53 οφέλη. Δημιουργήσαμε πλατφόρμες για την καλύτερη εξυπηρέτηση και ενημέρω- ση των ανθρώπων μας και εργαλεία για να γίνεται η δουλειά τους καλύτερα, απο- τελεσματικότερα, σε λιγότερο χρόνο και έτσι να κατευθύνουν την ενέργειά τους σε άλλα πιο σημαντικά θέματα εντός του καταστήματος. Εξυπηρετήσαμε καλά τον πελάτη και προσαρμοστήκαμε γρήγορα στις νέες απαιτήσεις, οι οποίες άλλαζαν από μέρα σε μέρα, από πόλη σε πόλη. Και ακόμα αλλάζουν! Απαιτείται πολύς κόπος και χρόνος για τη συμμόρφωσή μας στις εκάστοτε οδηγίες. Από όλα αυτά θα προσπαθήσουμε να κερ- δίσουμε τα καλά. Η τηλεδιάσκεψη μας έδωσε τη δυνατότητα να είμαστε σε συ- χνή επαφή με τα στελέχη μας σε όλη την Ελλάδα και να εξοικονομούμε χρόνο από συναντήσεις. Η ανθρώπινη επαφή όμως και η φυσική παρουσία είναι απαραίτητα συστατικά της δουλειάς μας και ανυπο- μονούμε για την ημέρα που θα μπορούμε να έχουμε ξανά τα στελέχη μας από όλη την Ελλάδα, μαζί. To e-commerce είδε απότομη ανάπτυ- ξη. Στο eshop μας ανταποκριθήκαμε σε 250% ετήσια αύξηση, για την οποία δεν ήμασταν προετοιμασμένοι στο πρώτο lockdown - είμαστε όμως σήμερα. Βέ- βαια, όσο μεγάλη και ραγδαία και αν ήταν η ανάπτυξή του την τελευταία χρονιά, το μερίδιό του e-commerce στο λιανεμπόριο τροφίμων παραμένει μονοψήφιο. Βασικό σημείο αγοράς παραμένει, και θα παρα- μείνει, το φυσικό κατάστημα. Σήμερα, οι πελάτες πραγματοποιούν λιγότερες επισκέψεις με μεγαλύτερα καλάθια και δείχνουν να προτιμούν μεγαλύτερα κα- ταστήματα. Ωστόσο, αυτό θεωρούμε πως είναι μια προσωρινή συνήθεια, που σταδιακά, όσο θα μπαίνουμε σε μια κα- νονικότητα, θα εκλείψει, και ο πελάτης θα επιστρέψει στο κατάστημα της γειτονιάς του, επαναφέροντας τις γνώριμες κατα- ναλωτικές του συμπεριφορές. Η χώρα δοκιμάστηκε σε μια άνευ προη- γουμένου κρίση και η κυβέρνηση αντέ- δρασε γρήγορα και με αποφασιστικότητα στην αρχή. Κέρδισε τον κόσμο, που εφάρ- μοσε τα μέτρα με ένα αίσθημα εθνικής ανάτασης, καθώς τα πηγαίναμε καλύτερα από τους άλλους. Όμως τώρα ο κόσμος κουράστηκε, τα μέτρα δεν έχουν πάντα κοινωνική αποδοχή, χάθηκε η σταθε- ρότητα που ενέπνεαν οι κυβερνητικές αποφάσεις και έχουμε γκρίνια και απο- γοήτευση. Ευτυχώς, πλησιάζουμε στο τέ- λος, παρότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έδειξε τη συνήθη έλλειψη ευελιξίας με τα εμβόλια. Οι εμβολιασμοί παρ’ όλα αυτά προχωρούν με σταθερότητα, και αυτό είναι το πρώτο σημαντικό βήμα για να βλέπουμε το μέλ- λον γεμάτοι αισιοδοξία. Το δεύτερο τρί- μηνο θα είναι καλύτερο από το πρώτο και σταδιακά οι συνθήκες θα ομαλοποιηθούν στο τρίτο τρίμηνο της χρονιάς. Ο τουρισμός θα είναι σε πολύ καλύτερα επίπεδα από αυτά του 2020, η HORECA αγορά σταδιακά θα λειτουργήσει ξανά και ο κόσμος, που έχει κουραστεί από τα παρατεταμένα περιοριστικά μέτρα, θα θελήσει να βγει έξω. Για τη διάσωση της παγκόσμιας οικονο- μίας, οι κεντρικές τράπεζες υποχρεώθη- καν να διαθέσουν τεράστιες ποσότητες δωρεάν χρήματος. Αυτό το χρήμαψάχνει επενδυτικές ευκαιρίες και η Ελλάδα είναι μια από αυτές. Μέσα σ’ αυτόν τον κατα- κλυσμό, υπάρχουν ευκαιρίες για τη χώρα μας, και μάλιστα μεγάλες. Μετά τη δύσκολη εποχή της οικονομικής κρίσης και μετά την πανδημία, μπορούμε να προσμένουμε πραγματικά καλύτερες μέρες σύντομα, και ένα εξαιρετικό 2022.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=