RETAIL CEOs Insight

56 συνέντευξη Παναγιώτης Λουκέρης, CEO ADUS Καταλυτικός ο ρόλος μας στην κρίση της πανδημίας πτώση των πωλήσεων που μοιραία εμφα - νίστηκε, διότι ο κόσμος έσπευσε να πάρει ό,τι νόμιζε ότι θα χρειαζόταν. Όταν πλέον οι καταναλωτές διαπίστωσαν ότι δεν θα υπήρχαν ελλείψεις και κανο - νικοποιήθηκαν η ροή και η ζήτηση, οι εταιρείες έπρεπε να βρουν τρόπο να ξεπε - ράσουν τις ουρές και τους περιορισμούς λόγω της πανδημίας, όπως η απαγόρευση κυκλοφορίας. Έπρεπε λοιπόν να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων, αφού πλέον οι αγορές μέσω διαδικτύου εκτοξεύτηκαν. Είδαμε λοιπόν το φαινόμενο μεγάλοι οργανισμοί του χώρου είτε να δημιουρ - γούν e-shops δικά τους είτε να καλύπτουν αυτή την ανάγκη μέσω συνεργειών. Κατόπιν, οι εταιρείες που είδαν πτώση στις πωλήσεις τους, όπως προαναφέ - ραμε, έπρεπε να βρουν τρόπους να ανα - νήψουν και να πάρουν πίσω τον χαμένο τζίρο τους, ώστε να μπορέσουν να προ - χωρήσουν περαιτέρω. Σαφέστατα ημεγαλύτερη πρόκλησηήταν -και εξακολουθεί να είναι- η αντιμετώπιση της αναστολής λειτουργίας του τομέα της εστίασης. Πολλές εταιρείες που θεωρού - σαν τα σούπερ μάρκετ έναν τομέα χωρίς ενδιαφέρον και είχαν από ελάχιστη έως ανύπαρκτη δραστηριότητα, αναγκάστη - καν να ανασκευάσουν και να αλλάξουν άρδην τη στρατηγική τους, διότι διαφο - ρετικά θα έρχονταν αντιμέτωπες με τη δικιά τους μόνιμη αναστολή λειτουργίας. Ηεπόμενη πρόκληση, λοιπόν, αναπόφευ - κτα ήταν να βρουν τρόπο να δραστηριο - ποιηθούν άμεσα και αποτελεσματικά σε μια αγορά που δεν την ήξεραν και μάλιστα με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Άλλες προκλήσεις που υπάρχουν, έχουν σχέση με την επιβίωση ή όχι των κατα - στημάτων που είναι συνεχώς κλειστά και με τις αναστολές εργασίας των εργαζομέ - νων. Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τη συρ - ρίκνωση της αγοραστικής δύναμης τους καταναλωτικού κοινού και επομένως την απώλεια πωλήσεων. Η εταιρεία μας, με τις υπηρεσίες που πα - ρέχει από την αρχή της πανδημίας, δίνει τις απαντήσεις στα περισσότερα από τα προαναφερθέντα θέματα που της αναλο - γούν. Ήταν, είναι και θα είναι στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστη - ριοποιούνται ή θέλουν να εισέλθουν στην αγορά των σούπερ μάρκετ και γνωρίζει ακριβώς τι να κάνει ώστε να τις οδηγήσει με ασφάλεια στην έξοδο από την κρίση. Πώς αλλάζουν οι καταναλωτικές συ - νήθειες εξαιτίας των νέων δεδομένων που έχει δημιουργήσει η κρίση της πανδημίας; Ποιες τάσεις εκτιμάτε πως θα μας απασχολήσουν περισσότερο στα επόμενα χρόνια; Οι καταναλωτικές συνήθειες ακολούθη - σαν την πορεία της πανδημίας. Στην αρχή ο καταναλωτής στράφηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, σε είδη πρώτης ανάγκης, γιατί φοβήθηκε ότι θαυπήρχαν ελλείψεις και άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα νααγοράσει προϊόνταπουθα τον βγάλουν πέραστην κρίση, όπως αλεύ - ρι, ζάχαρη, ζυμαρικά, ρύζι. Η τάση αυτή έχει παρατηρηθεί και επιβεβαιώνεται σε περιόδους ανασφάλειας, όταν και αγο - ράζονται αγαθάπουαντέχουν στο χρόνο. Στη συνέχεια, όταν εξομαλυνθήκαν τα πράγματα και είδαν ότι δεν κινδυνεύουν από ελλείψεις, οι καταναλωτές γύρισαν στις συνήθειές τους καθώς και σε προ - σφορές. Όποιες προσφορές έγιναν, προ - τιμήθηκαν και ήταν πρώτες στην επιλογή από το καταναλωτικό κοινό. Η Adus ειδικά πώς επηρεάστηκε από την εμφάνιση της πανδημίας; Πού δώ - σατε ιδιαίτερο βάρος την προηγούμε - νη χρονιά; Οι υπηρεσίες της Adus, εστιασμένες στο σούπερ μάρκετ, δεν ανεστάλησαν ούτε για μια στιγμή. Αντίθετα, εντάθηκαν, όπως και η δουλειά της οργανωμένης λιανικής. Τα στελέχη μας, τηρώντας όλα τα μέτρα ασφαλείας -πολύ περισσότερο, εφόσον η ασφάλεια του προσωπικού είναι έτσι κι αλλιώς προτεραιότητά μας-, στά - θηκαν δίπλα στους πελάτες μας και, φυ - σικά, στο ράφι, μεριμνώντας τα προϊόντα τους να έχουν ανελλιπώς άρτια τοποθέτη - ση. Οι ενέργειές μας αποδείχθηκαν άκρως αποτελεσματικές, δεδομένου ότι όλοι οι πελάτες μας είχαν αύξηση πωλήσεων. Σε όλη την περίοδο της έντασης κανένα από Τον τρόπο με τον οποίο η Adus κατόρθωσε και στην απαιτητική περίοδο της έκρηξης της πανδημίας να σταθεί στο πλευρό των πελατών της και να τους οδηγήσει σε αύξηση πωλήσεων, περιγράφει ο CEO της εταιρείας, Παναγιώτης Λουκέρης, ο οποίος αναφέρεται, επίσης, στις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, τις πιέσεις στα σούπερ μάρκετ αλλά και τα πλεονεκτήματα του outsourcing. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Ποιες ήταν κατά τη γνώμη σας οι ση - μαντικότερες προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η αγορά του λιανε - μπορίου και των FMCG εξαιτίας της κρίσης της πανδημίας; Είναι ξεκάθαρο ότι όταν υπάρχουν τέ - τοιου είδους κρίσεις, είναι πολλές οι προ - κλήσεις που παρουσιάζονται και έχουν μεγάλη και άμεση σχέση με κάθε φάση της κρίσης χρονικά. Ηπρώτη πρόκληση λοιπόν που έπρεπε να αντιμετωπιστεί αρχικά ήταν η απορρόφη - ση της τεράστιας ζήτησης σε προϊόντα πρώτης ανάγκης που παρουσιάστηκε στην αρχή της πανδημίας λόγω του πα - νικού του καταναλωτικού κοινού. Οι εται - ρείες έπρεπε να κάνουν έναν τιτάνιο αγώ - να ώστε να καλύψουν αυτήν τη ζήτηση και τα ράφια των σούπερ μάρκετ να είναι γεμάτα ανά πάσα στιγμή. Ταυτόχρονα, οι υπόλοιπες επιχειρήσεις που δεν είχαν είδη πρώτης ανάγκης ή τρόφιμα γενικότε - ρα, έπρεπε να αντιμετωπίσουν την άμεση

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=