RETAIL CEOs Insight

60 συνέντευξη Δημήτρης Ματεμτζής, Intrafashion Group Αντιμετωπίζουμε την κρίσηως ευκαιρία H αγορά ένδυσης και υπόδησης έχει επηρεαστεί σε σημαντικό βαθμό από την κρίση της πανδημίας και τα περι - οριστικά μέτρα στην αγορά λιανικής. Ποια είναι η εικόνα αυτήν τη στιγμή; Τι κάμψη έχει γνωρίσει ο κλάδος; Είναι σαφές πως η πανδημική κρίση και τα παρεπόμενα περιοριστικά μέτρα που επεβλήθησαν και συνεχίζουν να επι - βάλλονται στα καταστήματα λιανικής, έχουν αφήσει ένα εξαιρετικά αρνητικό αποτύπωμα, τόσο σε επίπεδο πτώσης του όγκου πωλήσεων όσο και στην αύ - ξηση των λειτουργικών ζημιών αλλά και επιπέδων αποθεμάτων. Αναφορικά με την ετήσια εικόνα του 2020 και δεδομένης της μη λειτουργίας για 4 από τους 12 μήνες του έτους, θεωρώπως στο σύνολό της η αγορά ένδυσης-υπόδη - σης (φυσικά καταστήματα, όχι E-Shops): α) παρουσίασε κάμψη στο τζίρο τουλάχι - στον -40% ως -45% έναντι του 2019, β) δέχτηκε σημαντικήπίεσηημέσηαξία/ τεμάχιο, καθώς πρώτον οι «κλειστοί» μή - νες ήταν δυνατοί -μη εκπτωτικοί μήνες (π.χ. Πάσχα και Χριστούγεννα) και δεύτε - ρον η συσσώρευση αδιάθετων αποθεμά - των οδήγησε σε πολύ υψηλές εκπτώσεις και εκποιήσεις προκειμένου ναδιατηρηθεί «ζωντανό» το cash flowτων επιχειρήσεων, γ) εμφάνισε αρκετές μετακινήσεις και ανακατατάξεις στα μερίδια αγοράς μετα - ξύ μαρκών, αλυσίδων και καταστημάτων εν γένει, καθώς κρίσιμα ζητήματα όπως η δυνατότητα εφοδιασμού με φρέσκο, ενημερωμένο και εποχικά στοχευμένο προϊόν, η ταχύτερη και βέλτιστη δυνα - τή προσαρμοστικότητα στις καθημερινά εναλλασσόμενες συνθήκες λειτουργίας (click away, in shop, αναστολές κ.λπ.) έκανε τη διαφορά στις καταναλωτικές επιλογές. Σημειώνω πως πολύ μεγάλες ανακατα - τάξεις και μετακινήσεις παρουσιάστηκαν και μεταξύ αγορών (γεωγραφικά), καθώς παρατηρήθηκε συγκέντρωση και ενδυνά - μωση πιο «τοπικών» αγορών έναντι εμπο - ρικών κέντρων/Malls και παραδοσιακών High traffic αγορών. Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα εικόνα του 2021, η αυστηροποίηση των μέτρων και κυρίως το πλήρες κλείσιμο Αθήνας-Θεσ - σαλονίκης, έχουν επιτείνει την αρνητική εξέλιξη του κλάδου, καθώς χάθηκε η ευ - καιρία εκμετάλλευσής της περιόδου των εκπτώσεων (άρα τα χειμερινά αποθέματα παραμένουν πολύ υψηλά). Είναι σαφές πως οι αντοχές των επιχειρή - σεων δοκιμάζονται, καθώς συνεχίζουν να λειτουργούν με μηδενικά έσοδα -ανεξαρ - τήτως των μέτρων στήριξης, αναστολές, ενοίκια, κ.ά. -με συνέπεια την πρακτική πλέον αδυναμία να ακολουθήσουν τις απαιτήσεις του εμπορικού κύκλου (νέες αγορές), ιδίως και λόγω της αβεβαιότητας για τις συνθήκες που θα επικρατήσουν κατά το β΄ τρίμηνο (Απρ.-Ιουν. ’21), με κομβικό σημείο την πασχαλινή περίοδο. Πώς έκλεισε το 2020 για τον όμιλο Intrafashion και πώς «τρέχει» μέχρι στιγμής το 2020; Ο όμιλός μας αντιμετώπισε -όπως όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου- τις πρωτο - φανείς προκλήσεις που επιφύλασσε ο Covid-19 για το 2020. Λαμβάνοντας υπόψη το μεγάλο μέγε - θος του ομίλου, τόσο σε επίπεδο όγκου πωλήσεων όσο και σε επίπεδο αριθμού καταστημάτων (> 90 καταστήματα στην Ελλάδα), αλλά και τη μικρή -αναλογικά- συμμετοχή των ηλεκτρονικών πωλήσεων επί συνόλου, αποφασίσαμε να αντιμετω - πίσουμε την κρίση ως ευκαιρία, επενδύ - οντας καθ’ όλην τη διάρκεια του έτους: α) σε αγορές νέων προϊόντων που διατή - ρησαν την ποιότητα και την ποσότητα της συλλογής μας διαρκώς ενημερωμένη και υψηλή, O Δημήτρης Ματεμτζής, με τη νέα του πλέον ιδιότητα του ιδιοκτήτη του 100% του Intrafashion Group, μας εξηγεί τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αγορά ένδυσης λόγω της πανδημίας και μας παρουσιάζει πώς ο όμιλος επέλεξε να τις αντιμετωπίσει προχωρώντας σε σημαντικές επενδύσεις και κινήσεις ανάπτυξης. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=