RETAIL CEOs Insight

62 συνέντευξη Με μια πραγματικά αξιόλογη προσπά - θεια σε επίπεδο προϊόντων, καταστη - μάτων, e-shop και ισχυρής υποστήριξης Marketing, αισιοδοξούμε ότι θα κερδί - σουμε την ψήφο εμπιστοσύνης του απαι - τητικού γυναικείου κοινού! Ποια είναι η στρατηγική της εταιρείας όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο; Πώς διαχειριστήκατε τις νέες προ - κλήσεις που προέκυψαν λόγω των lockdown; Είναι δεδομένο ότι οι συνθήκες ενέτειναν και επιτάχυναν την αύξηση των ηλεκτρο - νικών πωλήσεων σε όλους τους κλάδους. Όπως ήδη ανέφερα, ο όμιλός μας επέν - δυσε στη δημιουργία νέου E-Shop Pink Woman, αναπτύσσοντάς το σε επίπεδο τόσο αισθητικής, όσο και λειτουργικό - τητας, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκε νέο Logistics και customer service center στην Αθήνα για βελτίωση του επιπέδου παρεχόμενων υπηρεσιών. Παράλληλα, οι στοχευμένες διαφημιστι - κές επενδύσεις στο digital συνεχίζονται, ενώ «αδύναμος κρίκος» εξακολουθεί να παραμένει (νομίζω για όλη την αγορά) το κομμάτι των παραδόσεων (courier κ.λπ.), που προφανώς λόγω υποδομών και δυνατοτήτων δείχνει να αδυνατεί να ακολουθήσει τη μεγάλη αυξητική τάση των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Έχουν δημιουργηθεί νέες τάσεις και καταναλωτικές συνήθειες στην αγορά ένδυσης σε αυτή την περίοδο της παν - δημίας; Θεωρείτε πως θα διατηρηθούν και στη συνέχεια; Νομίζω πως σίγουρα διαμορφώνονται -λόγω πανδημίας- νέες τάσεις και αλλα - γές στις καταναλωτικές συνήθειες όπως: α) διεύρυνση των ηλεκτρονικών αγορών, β) ενδυνάμωση πιο τοπικών -περιφερεια - κών αγορών έναντι Malls και High traffic city center, γ) μετατόπιση προς πιο value for money επιλογές, δ) αύξηση πωλήσεων σε κατηγορίες πιο comfy, active κ.λπ., συνεπεία των επιπτώ - σεων του Covid-19 στην καθημερινότητά μας. Θεωρώ πως ακόμα και αν δεν διατηρη - θούν πλήρως και αυτούσιες αυτές οι τά - σεις, σίγουρα θα επηρεάσουν την εξέλιξη της καταναλωτικής συμπεριφοράς και στο μέλλον. Ποιο είναι το σχόλιό σας για τα περι - οριστικά μέτρα που έχουν επιβληθεί στην αγορά λιανικής μέσα σε αυτό τον ένα χρόνο της κρίσης της πανδημίας; Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να προτεί - νετε; Προφανώς αντιλαμβάνομαι την προτε - ραιοποίηση της προστασίας της ζωής και της δημόσιας υγείας, ως κριτήριο επιλο - γής και επιβολής μέτρων. Ωστόσο, είναι πεποίθησή μου πως κατ’ αρχήν εκτιμήθηκε με τρόπο υπερβολικό η ευθύνη του λιανεμπορίουως αιτίας και εστίας υπερ-μετάδοσης, καθώς η συντρι - πτική πλειοψηφία των εμπόρων και επι - χειρήσεων τήρησε και τηρεί αυστηρά τα μέτρα προστασίας. Παράλληλα, η διαρκής εναλλαγή των μέτρων (ανοικτά, κλειστά, click away ή in-shop κ.λπ.) δημιούργησε τεράστια προβλήματα - τόσο στην εφαρμογή όσο και στο αποτέλεσμα. Άποψή μου είναι πως -δεδομένης της τήρησης πάντα αυστηρών κανόνων λει - τουργίας- πρέπει να ανοίξει οριστικά η λειτουργία του λιανεμπορίου, απομονώ - νοντας ίσως συγκεκριμένες εστίες πολύ μεγάλου συνωστισμού στην αναμονή και αυστηροποιώντας το πλαίσιο για όσους λίγους επιθυμούν να «παρακάμψουν» το σύστημα, κινούμενοι τόσο κατά της προστασίας της δημόσιας υγείας όσο και θεμελιώνοντας πρακτικές αθέμιτου αντα - γωνισμού έναντι όλων ημών που δεσμευ - όμαστε στην πιστή τήρηση των μέτρων. To οικονομικό -και όχι μόνο- διακύβευμα της συνέχισης της αναστολής λειτουργί - ας είναι πλέον τεράστιο για όλους τους εμπλεκόμενους: επιχειρήσεις, εργαζομέ - νους και κράτος… Ποιο είναι το μέλλον για την αγορά ένδυσης στην Ελλάδα; Πώς θεωρείτε πως θα διαμορφωθεί το τοπίο στην post Covid-19 εποχή; Το μέλλον της αγοράς ένδυσης προδι - αγράφεται -στο σύνολό του- αρκετά δύσκολο, δεδομένων των βαριδίων και προβλημάτων που εδώκαι 12 μήνες έχουν συγκεντρωθεί: λειτουργικές ζημιές, υψη - λά αποθέματα, μετάθεση οικονομικών υποχρεώσεων περιορισμένη δυνατότητα νέων παραγωγών/εισαγωγών/τροφοδο - σίας κ.λπ. Η άποψή μου είναι πως -μακροσκοπικά- θα διαμορφωθούν οι ακόλουθες συνθή - κες: α) μείωση του συνολικού μεγέθους της αγοράς (κάμψη καταναλωτικής δαπά - νης), β) καταναλωτική μετακίνηση σε εμπο - ρικές προτάσεις υψηλότερου value for money με πίεση στη μέση αξία είδους/ τμχ. (φθηνότερο μίγμα), γ) απόκτηση μεγάλου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για όσους έχουν τη δυ - νατότητα και την κεφαλαιακή επάρκεια να διατηρήσουν το προϊοντικό τους μίγμα πλούσιο, φρέσκο και επαρκές. δ) ανακατατάξεις στην αγορά εμπορικών ακινήτων που θα αφορά κλείσιμο και άρα διάθεση αρκετών καταστημάτων και σχε - τικός εξορθολογισμός των μισθωτικών αξιών σε πολλές αγορές. Εν κατακλείδι, ο όμιλός μας θα προσπα - θήσει να αναγνωρίσει τη διαρκήμεταβλη - τότητα των συνθηκών, αναγνωρίζοντας τις πηγές κινδύνου ως εστίες πιθανών επιχειρηματικών ευκαιριών, στο πλαίσιο μιας συνετής αλλά αναπτυξιακής εταιρι - κής στρατηγικής.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=