RETAIL CEOs Insight
66 συνέντευξη Πάνος Κατηφόρης, Διευθύνων Σύμβουλος, Ηousemarket A.E. (IKEA) Tην επόμενη μέρα θα είμαστε λίγο πιο σοφοί και σίγουρα πιο έτοιμοι Πώς επηρεάστηκε από την κρίση της πανδημίας η ΙΚΕΑ στην Ελλάδα; Πώς έκλεισε το 2020 και πώς «τρέχει» μέχρι στιγμής η φετινή χρονιά; Είναι γεγονός ότι όλοι κληθήκαμε να αντι - μετωπίσουμε πρωτόγνωρες συνθήκες λόγω της πανδημίας, οι επιπτώσεις της οποίας είναι σημαντικές. Οι προτεραιό - τητές μας στις αυξημένες απαιτήσεις της πανδημίας, αλλά και στις νέες συνθήκες που προέκυψαν, παραμένουν σταθερές. Κατ’ αρχήν, δώσαμε ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην υγεία και την ευημερία των ανθρώπων μας. Παράλληλα, πήραμε άμεσα πρωτοβουλίες και υλοποιήσαμε τον προληπτικό σχεδιασμό μας με διπλό στόχο: να διασφαλίσουμε τη λειτουργική συνέχεια και να θωρακίσουμε την επιχει - ρηματικήμας αειφορία. Βασικό συστατι - κό του επιχειρησιακού σχεδιασμού ήταν να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες του e-commerce. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο εξάμηνο του 2020οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα «έτρεξαν» με ρυθμό πάνωαπό 170%σε σχέσημε την αντίστοι - χη περίοδο του 2019. Φυσικά, παρά την ανοδική πορεία του e-commerce, οι δι - αδικτυακές πωλήσεις σε καμία περίπτω - ση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα φυσικά καταστήματα, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στον τζίρο, αλλά και την εμπειρία του πελάτη που επισκέπτεται ένα κατά - στημα ΙΚΕΑ. Εκτιμάτε πως θα καταγραφεί ανάπτυξη στην αγορά λιανικής από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 ή πρέπει να καλυ - φθεί πολύς δρόμος ακόμη για να μι - λάμε για επιστροφή σε θετική πορεία; Ήδη διανύουμε ένα παρατεταμένο τρίτο lockdown, με κάθε εβδομάδα που περ - νάει με κλειστή την αγορά να έχει μεγά - λο αντίκτυπο στην οικονομία και βέβαια στην κατανάλωση. Ηεξίσωση για το πότε θα καταγραφεί ανάπτυξη στην αγορά λιανικής είναι πολυ-παραγοντική - με βασικότερη παράμετρο βέβαια το υγει - ονομικό αποτύπωμα. Αν προχωρήσου - με σε κάποιας μορφής άνοιγμα μετά τα μέσαΜαρτίου, και το κυριότερο, έχουμε σταθερή βελτίωση των συνθηκών, ενδε - χομένως να μιλήσουμε για αύξηση της κατανάλωσης, η οποία όμως θα είναι στα - θερή από τον Σεπτέμβριο, παρατηρώντας μια μεγάλη αύξηση τις πρώτες τρεις με τέσσερις εβδομάδες μετά το άνοιγμα και κατόπιν μια επιβράδυνση, πριν φτάσουμε στον Σεπτέμβριο. Ποιες ήταν οι σημαντικότερες προκλή - σεις που κληθήκατε να διαχειριστείτε ως CEO σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο; Σε ποια ζητήματα χρειάστηκε να δώσε - τε ιδιαίτερο βάρος; Όπως σας είπα, βρεθήκαμε απέναντι σε δύο προτεραιότητες αιχμής: να εξασφα - λίσουμε με τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείς συνθήκες για τους εργαζομένους, τους δικούς μας ανθρώπους αλλά και τους πε - λάτες μας και, παράλληλα, οφείλαμε να στηρίξουμε την αποδοτικότερη δυνατή λειτουργία της ΙΚΕΑ ως επιχείρησης και ως brand. Να ανταποκριθούμε στο βάρος των αξιών και την υπόσχεση της μάρκας μας απέναντι στους φίλους και τους πε - λάτες μας. Να προωθούμε τα προϊόντα μας και να τα επικοινωνούμε έτσι ώστε να αναδεικνύεται η αξία τους, εξυπηρετώ - ντας τους πελάτες μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τι ανάπτυξη κατέγραψε το ηλεκτρονι - κό κατάστημα της IKEA μέσα σε αυτό το διάστημα της κρίσης της πανδημί - ας; Το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΙΚΕΑ έχει σημειώσει πολύ μεγάλη αύξηση συγκρι - τικά με την περίοδο που τα καταστήμα - τα ήταν ανοικτά, στην προ Covid εποχή. Βλέποντας συνολικά το 2020 σε σχέση με το 2019, ο τζίρος του ηλεκτρονικού καταστήματος διπλασιάστηκε. O διευθύνων σύμβουλος της IKEA του Ομίλου FOURLIS αναλύει τη στρατηγική και το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας εν μέσω πανδημίας, αναφέρεται στα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί και, μεταξύ άλλων, υπογραμμίζει πως είναι αναγκαίο να μείνει ζωντανή η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, η οποία θα ανατροφοδοτήσει τη δυναμική της αγοράς. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=