RETAIL CEOs Insight

67 Η IKEA υλοποιεί ένα πλάνο παρουσί - ασης μεσαίων και νέας γενιάς κατα - στημάτων, που έχει αντιμετωπίσει σημαντικές δυσκολίες λόγω των πε - ριορισμών που έχουν επιβληθεί στην αγορά. Πώς εξελίσσεται μέχρι στιγμής η δυναμική αυτή κίνηση και ποιο εί - ναι το νέο χρονοδιάγραμμα που έχει οριστεί; Πράγματι, πρόσφατα παρουσιάσαμε δύο νέα μοντέλα καταστημάτων, ένα μεσαί - ου μεγέθους στηΒάρνα της Βουλγαρίας, στα τέλη του 2020, καθώς και το «νέας γενιάς κατάστημα», έως 2.000 τ.μ. στον Πειραιά. Παρά τη δυσκολία που υπάρχει λόγω των περιοριστικών μέτρων και στις δύο χώρες, η ανταπόκριση του κοινού ήταν μεγάλη και πιστεύουμε πως όταν ομαλοποιηθεί η υγειονομική κατάσταση, η επισκεψιμότητα θα αυξηθεί ακόμη πε - ρισσότερο. Αν και οι συνεχείς αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας των καταστημάτων, με την εισαγωγή νέων μεθόδων όπως click away, click inside, ανοιχτά, κλειστά κτλ. δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία των επιχειρήσεων, σκοπεύουμε να υλο - ποιήσουμε κανονικά το επενδυτικό μας πλάνο, εγκαινιάζοντας μια σειρά νέων κα - ταστημάτων, καθώς έπεται η λειτουργία ενός ακόμη αντίστοιχου καταστήματος «νέας γενιάς» στη Σόφια της Βουλγαρί - ας και ενός στο κέντρο της Αθήνας μέχρι το τέλος του έτους - ενώ μέσα στο 2022, αναμένεται η λειτουργία τριών νέων κατα - στημάτων, ενός ακόμη «νέας γενιάς» έως 2.000 τ.μ. στην Ελλάδα, καθώς και δύο μεσαίων καταστημάτων (έως 10.000 τ.μ.) σε Πάτρα και Ηράκλειο. Θεωρείτε πως οι καταναλωτικές συνή - θειες που διαμορφώθηκαν αυτή την περίοδο θα παραμείνουν και στην επο - χή μετά την πανδημία; Ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά του Έλληνα κατανα - λωτή στην post-Covid-19 εποχή; Η πανδημία έχει επηρεάσει σε πολλά επίπεδα τον τρόπο σκέψης όλων μας. Η καθημερινότητα του μέσου καταναλωτή έχει γίνει ακόμη περισσότερο «ψηφιακή», οπότε η χρήση κάποιας μορφής τεχνολο - γίας θα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας αγοράς. Αυτή είναι μια τάση που θα συνεχίσει να εξελίσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Επίσης, ο κατανα - λωτής θα είναι σίγουρα ενδυναμωμένος και συνειδητοποιημένος όσο ποτέ. Γεγο - νός που είναι καλό για όλους μας, αφού αυτό θα ωθήσει τις εταιρείες να γίνουν ακόμη καλύτερες στην εξυπηρέτηση του πελάτη. Επιπλέον, θα πρέπει να πε - ριμένουμε και αντικρουόμενες κατανα - λωτικές συμπεριφορές. Για παράδειγμα, κάποιοι πολίτες μπορεί να βιώσουν ένα είδος «εξωστρεφούς έκρηξης», με συχνές επισκέψεις στα καταστήματα, όχι ανα - γκαστικά για να αγοράσουν κάτι, αλλά πε - ρισσότερο για την εμπειρία. Από την άλλη πλευρά, ένα σημαντικό ποσοστό πολιτών μπορεί να παραμείνει επιφυλακτικό και να μην αυξήσει τη συχνότητα επίσκεψης στα καταστήματα και γενικότερα στους κλειστούς χώρους σε σχέση με την προ Covid-19 εποχή. Βέβαια, θα πρέπει να πε - ριμένουμε για να μιλήσουμε με σαφήνεια για την Post Covid-19 εποχή. Κατά τη γνώμη σας, ποια μέτρα θα πρέ - πει να ληφθούν από την κυβέρνηση για την υποστήριξη της αγοράς; Πού θα πρέπει να εστιάσουν οι υπεύθυνοι; Είναι σημαντικό να συνεχισθεί η υποστή - ριξη της διαθέσιμης ρευστότητας. Πάνω απ' όλα να μείνει ζωντανή η ραχοκοκαλιά του λιανικού εμπορίου, δηλαδή η μικρο - μεσαία επιχειρηματικότητα. Είναι αυτή ακριβώς που θα ανατροφοδοτήσει τη δυ - ναμική της αγοράς, μέσα από την αύξηση της κατανάλωσης. Θα χτίσει εμπιστοσύνη και θα ενισχύσει την αξιοπιστία στην ανα - πτυξιακή προοπτική της αγοράς. Θέλωνα ελπίζωότι η στοχευμένη αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης θα δημιουργήσει θετικό κλίμα και ψυχολογία ουσιαστικής ανάκαμψης. Πέρα από τα νέα καταστήματα, τι άλλο προβλέπει το επενδυτικό και αναπτυ - ξιακό πλάνο της ΙΚΕΑ για τη συνέχεια; Ο Όμιλος FOURLIS και η ΙΚΕΑ θα συνεχί - σουν να επενδύουν στην «πολυκαναλική» (omnichannel) προσέγγιση σε ό,τι αφορά την εμπειρία του πελάτη. Προκειμένου λοιπόν να υποστηριχθεί η διακίνηση των προϊόντων, θα πραγματοποιηθούν περαι - τέρω επενδύσεις για την αναβάθμιση των logisticsκαι τηνενίσχυσητουe-commerce. Επίσης, όπως κάνουμε εδώκαι πάνωαπό τρία χρόνια, θα συνεχίσουμε να επενδύ - ουμε στην τεχνολογία, με στόχο πάντα την άρτια εξυπηρέτηση του πελάτη. Στα πλάνα μας, για παράδειγμα, είναι να εξε - λίξουμε ακόμη περισσότερο το ΙΚΕΑΑpp και να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας, έτσι ώστε να απλοποιήσουμε ακόμη περισσότερο τη διαδικασία αγοράς στα καταστήματά μας. Παράλληλα, θα βελτι - στοποιηθούν και υπηρεσίες που έχουμε ήδη λανσάρει, όπως η υπηρεσία Click & Collect. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι θα κάνουμε σημαντικές επενδύσεις και όσον αφορά στην ανάπτυξη των δεξι - οτήτων των ανθρώπων μας. Οι άνθρωποί μας είναι άλλωστε η κινητήριος δύναμη πίσω από κάθε επιτυχία του brand ΙΚΕΑ μέχρι τώρα αλλά και στο μέλλον. Σίγουρα η περίοδος που διανύουμε είναι πολύ απαιτητική από κάθε άποψη, αλλά είμαι βέβαιος ότι με υπομονή, επιμονή και αισιοδοξία, την επόμενη μέρα θα είμαστε λίγο πιο σοφοί και σίγουρα πιο έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε την επόμενη πρόκληση.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=