RETAIL CEOs Insight
68 συνέντευξη Γιάννης Δοξαράς, CEO, Warply Ήταν αναγκαία η μετάβαση του retail στονψηφιακό κόσμο προγράμματα, που είναι πλέον απαραίτη - τα για κάθε επιχείρηση, προκειμένου να διατηρεί τη σχέση με τους πελάτες και να μην έχει churn. Θεωρώ πως το νέο δεδο - μένο που δημιουργήθηκε δεν σχετίζεται μόνομε τις επιμέρους αλλαγές (ψηφιοποί - ηση, ανάγκη για συνεργασία, ταχύτητα) αλλά κυρίως με την αποδοχή εκ μέρους των επιχειρήσεων ότι πρέπει ναβάλουν το digital μπροστά, ανεξάρτητααπό τις συν - θήκες. Το e-commerce όφειλε να έχει μία καλύτερηθέσηπριν από την πανδημία και δυστυχώς βλέπουμε ακόμημεγάλες αλυ - σίδες retail να επενδύουν σεφυσικά κατα - στήματα αντί να ενισχύουν το customer experience και τις προσφερόμενες υπη - ρεσίες στο eshop τους. Πιστεύωόμως ότι οι επιχειρήσεις σταδιακά «εκπαιδεύονται» και αλλάζουν. Καταγράφεται μια «βίαιη» ανάπτυξη του e-commerce εξαιτίας των νέων συνθηκών. Πού θα πρέπει να εστιάσει η αγορά προκειμένου να μπορέσει να συνεχιστεί αυτή η πορεία ανάπτυξης χωρίς προβλήματα ακόμη και στη με- τα-Covid εποχή της «νέας κανονικότη- τας»; Ήταν εν μέρει βίαια αλλά κυρίως ήταν αναγκαία η μετάβαση του retail στον ψηφιακό κόσμο, όπως προείπα. Η Ελ - λάδα είχε μείνει πολύ πίσω στον τομέα του e-commerce. Σε αυτό συνέβαλε και η ιδιομορφία των ελληνικών επιχειρήσεων: μικρομεσαίες επιχειρήσεις που συχνά κα - λύπτουν τοπικές αγορές.Με την ευκαιρία ανάπτυξης παράλληλων καναλιών πώλη - σης, οι επιχειρήσεις αποκτούν μεγαλύ - τερη προσβασιμότητα σε ένα ευρύτερο κοινό. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, κατά τη γνώμη μου η αγορά πρέπει να αφουγκραστεί τις δι - εθνείς τάσεις και να μην «αγοράζει» προ - ϊόντα και υπηρεσίες επειδή είναι φθηνά. Όλες οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, πρέπει να απευθύνονται σε μεγάλους συνεργάτες ώστε να χαρά - ξουν στρατηγική και στόχους, αλλά και να καταναλώνουν λιγότερο χρόνο για υπηρεσίες που αυτήν τη στιγμή είναι δια - μοιρασμένες σε εξωτερικούς συνεργάτες χωρίς κοινό όραμα. ΣτηWarply παρέχου - με υπηρεσίες πληρωμών, loyalty, επιβρά - βευσης, e-marketing all-in-one. Τα προγράμματα και οι λύσεις loyalty πώς έχουν επηρεαστεί από τη νέα πραγματικότητα που έχει εδραιώσει στο χώρο του λιανεμπορίου η κρίση της πανδημίας; Ως η κορυφαία εταιρεία loyalty στην Ελ - λάδα παρατηρούμε σημαντικές αλλαγές. Ήτανπιοδύσκολοστοπαρελθόνναπείσεις για τη χρησιμότητα του loyalty, παρά τα ακλόνητα επιχειρήματα. Πλέον μεγάλες και μικρότερες εταιρείες έχουν κατανοή - σει πως το loyalty δεν αποτελεί μια εύκολη λύση για ναανταποδώσεις προσωρινά την προτίμηση του καταναλωτή. Το loyalty είναι μια συστηματική προσπάθεια που οφείλουν να καταβάλλουν οι marketeers ώστε να κατανοήσουν τις πραγματικές επιθυμίες εκάστου καταναλωτή. Η πλατ - φόρμα Warply Engage γίνεται σύμμαχος αυτής της προσπάθειας, αφού ταστοιχεία τεχνητής νοημοσύνης εξυπηρετούν στην αρτιότερη στόχευση. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως στηWarply προτείνου - με omichannel ΠρογράμματαΠιστότητας και Επιβράβευσης. Ο καταναλωτής μπο - ρεί να επωφεληθεί προσφορών, πόντων και ειδικών εκπτώσεων, ανεξάρτητα από το αν επιλέξει ψηφιακό ή φυσικό κατά - στημα για τις αγορές του. Παράλληλα, συ - στήνουμε στις εταιρείες τη χρήσηmobile wallets, καθώς σύντομα αυτός θα είναι και ομόνος τρόπος πληρωμών για τη γενιά που μόλις αποκτά δικά της χρήματα. Σε αυτό το περιβάλλον που διαμορ- φώνεται και εν όψει της «νέας κανονι- κότητας» που σχηματοποιείται, ποιος είναι ο ρόλος της Warply; Ποια είναι η στρατηγική σας για το μέλλον; Να οδηγήσουμε την αγορά, όπως κάνου - με μέχρι τώρα, ώστε να δημιουργηθούν σχέσειςακλόνητης εμπιστοσύνηςστοτρί - πτυχο «εταιρείες-καταναλωτές-τραπεζικό σύστημα» στη νέα του μορφή. Αυτό όσον αφορά στον ιδιωτικό τομέα. Όσον αφορά στον δημόσιο, επιθυμούμε να σταθούμε αρωγοί και στο μέλλον σε αυτή την αλμα - τώδη διαδικασία ψηφιοποίησης. Το Visit GreeceApp, τοΟΑΕΔMobileAppαλλάκαι ηπλατφόρμαe-katanalotis, απέδειξαν τις συνδυαστικές δυνατότητες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και έδωσαν στην ομάδα της Warply τη χαρά να εργάζεται για το σύνολο της κοινωνίας. Ο Γιάννης Δοξαράς, CEO της Warply, υπογραμμίζει τη στροφή του λιανεμπορίου στο ψηφιακό περιβάλλον, εξηγεί τις αλλαγές που έφερε η πανδημία όσον αφορά το loyalty και μας ενημερώνει για το πλάνο της εταιρείας για τη συνέχεια. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Kατά τη γνώμη σας, ποιες είναι οι ση- μαντικότερες αλλαγές που επέφερε στην αγορά του λιανεμπορίου η κρίση της πανδημίας; Ποια τα νέα δεδομένα που δημιούργησε και ποιες οι βασικές προκλήσεις που έπρεπε άμεσα να αντι- μετωπιστούν; Κλείσαμε ένα χρόνο ήδη από την έλευση της πανδημίας, που έχει φέρει πολύ με - γάλες μεταβολές στον τρόπο που κάνουν τις αγορές τους οι καταναλωτές και μεγά - λες μεταβολές στις προτεραιότητες των retailers. Οι πιο βασικές μεταβολές είναι ηραγδαίαανάπτυξη του e-commerce και των ψηφιακών πληρωμών, η κατανόηση της δυναμικής του mobile και η ανάγκη γιαomnichannel loyalty και engagement
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=