RETAIL CEOs Insight

70 συνέντευξη Olivier Arduin, Γενικός Διευθυντής LEROY MERLIN Ελλάδας και Κύπρου Hπανδημία ανέδειξε την αναγκαιότητα των προϊόντων μας τον κόσμο είναι εξαιρετική εξαιτίας της χρησιμότητας των προϊόντων μας, που είναι είδη πρώτης ανάγκης για την κατοι - κία. Oι προοπτικές στην αγορά DIY στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα καλές και η LEROY MERLINμπορεί να διεκδικήσει ακόμα με - γαλύτερο μερίδιο. Hπανδημία ανέδειξε ότι προϊόντα σαν τα δικά μας είναι απολύτως απαραίτητα για τη ζωήμας, όπως ακριβώς τοφαγητό. Το lockdown μας έφερε πρόσωπο με πρόσω - πο με την αλήθεια και ο κόσμος συνειδη - τοποίησε ότι το σπίτι είναι το καταφύγιό μας, ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας, το μέρος όπου αισθανόμαστε ασφα - λείς και χαιρόμαστε την οικογένειά μας. Στον Όμιλο ADEO αυτή η συνειδητοποί - ηση μας επέτρεψε να διατηρήσουμε μια καλήπορείακαι να έχουμε τακαταστήμα - τάμας ανοιχτά (στον υπόλοιπο κόσμο, όχι στην Ελλάδα), ώστε να υποστηρίζουν τις ανάγκες τωνκαταναλωτώνοι οποίες έγιναν ακόμα πιο βασικές μέσα στην πανδημία. Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε την πα - ρουσία μας σε Ελλάδα και Κύπρο με νέα καταστήματα, αναβάθμιση ψηφιακών υπηρεσιών, ενίσχυση της OmniChannel εμπειρίας των καταναλωτών και ευρύτε - ρες συνεργασίες. Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει αυτή την περίοδο η LEROY MERLIN; Πού δόθηκε ιδιαίτερο βάρος; Η νέα κατάσταση απαίτησε πολλές προ - σαρμογές. Είμαστε υπερήφανοι που σε αυτό το διάστημα καταφέραμε να εξελι - χθούμε οργανωτικά αναπτύσσοντας νέο ERP και νέο σύστημα supply chain. Επι - πλέον, καταφέραμε να βελτιστοποιήσου - με το e-shop μας, το οποίο λανσάραμε τον Οκτώβριο του 2019 και έπρεπε αμέ - σως να προσαρμόσουμε στις απαιτήσεις των lockdown. Αυτή η προετοιμασία μάς καθιστά ακόμα πιο δυνατούς για το 2021. Για εμάς η μεγαλύτερη πρόκληση παρα - μένει η ίδια: να προσφέρουμε αξέχαστες αγοραστικές εμπειρίες στους καταναλω - τές και αξία στην οικονομία της Ελλάδας - κάτι που καταφέραμε να πετύχουμε και μέσα στην πανδημία. Πώς αντιμετωπίσατε την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου; Προέκυψαν ζητήματα που απαίτησαν άμεση αντα - πόκριση; Αντιδράσαμε άμεσα στην άνοδο του ηλε - κτρονικού εμπορίου - οι πωλήσεις μας από απόσταση διπλασιάστηκαν. Στόχος μας για το 2021 είναι το 10% του συνόλου των πωλήσεών μας να προέρχεται από distance sales. Ένα ζήτημα που προέκυψε από την αλματώδη άνοδο του ηλεκτρονι - κού εμπορίου ήταν οι χρόνοι παράδοσης. Αυτό παραμένει το ευαίσθητο σημείο για όλους. Γι’ αυτό και βρισκόμαστε σε επαφές με συνεργάτες, ώστε να οργανώ - σουμε ακόμα καλύτερα τις παραδόσεις. Η LEROY MERLIN εξετάζει κεντρικά την επένδυση στο λεγόμενο «last mile» και τον έλεγχο ολοκλήρωσης των παραγγε - λιών, προκειμένου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις. Στόχος μας είναι να οικοδομήσουμε μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες μας που να βασίζονται στην εμπιστοσύνη. Έτσι, το last mile project αποτελεί προτεραιότητα για εμάς, καθώς η πανδημία ώθησε βίαια τους κα - ταναλωτές προς τις ηλεκτρονικές αγορές - το 70% θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για αγορές. Αναμένουμε αύξη - ση των διαδικτυακών πωλήσεων, αλλά σε μικρότερο βαθμό, όταν τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά. Παρά τις δυσκολίες της περιόδου της κρίσης της πανδημίας, παρουσιάσατε το νέο κατάστημα της αλυσίδας στον Κηφισό. Ποιες ήταν οι δυσκολίες αυ - τού του εγχειρήματος και ποια η μέχρι στιγμής πορεία του νέου σημείου; To γεγονός ότι εγκαινιάσαμε ένα νέο και μάλισταπολύ επιτυχημένο κατάστημα, με επένδυση 5 εκατ. ευρώ, μέσασε αυτήν τη Tο στόχο της LEROY MERLIN να γίνει η Home Improvement πλατφόρμα της Ελλάδας μάς αναλύει ο επικεφαλής της, ενώ εξηγεί και την επίδραση της πανδημίας τόσο στην αλυσίδα όσο και στην αγορά που δραστηριοποιείται. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Πώς επηρεάστηκε από την κρίση της πανδημίας η LEROY MERLIN στην Ελ - λάδα; Πώς έκλεισε το 2020 και πώς «τρέχει» μέχρι στιγμής ηφετινή χρονιά; Η πανδημία ήταν ένα μεγάλο μάθημα προσαρμογής και μια άσκηση ευελιξί - ας. Αποδείξαμε ότι είμαστε σε θέση να προσαρμοστούμε και να συνεχίσουμε να λειτουργούμε. Οτζίρος μας για την Ελλά - δα και την Κύπρο το 2020μειώθηκε κατά 14%. Όμως, επιταχύναμε τις πωλήσεις από απόσταση (e-commerce, call center) και καταφέραμε να διπλασιάσουμε τον τζίρο σε αυτόν τον τομέα. Προσαρμό - σαμε τη λειτουργία και την οργάνωσή μας και αυτό απέδωσε. Και σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες καταφέραμε το ακατόρθωτο: να εγκαινιάσουμε ένα νέο κατάστημα 10.000 τ.μ. στον Κηφισό, με 150 νέους εργαζομένους, ανεβάζοντας το σύνολο των εργαζομένων μας σε Ελλάδα και Κύπρο σε 1.300. Ελπίζουμε ότι το 2021 θα έχει μεγάλη δυναμική - εφόσον όλα πάνε καλά με τους εμβολιασμούς και το πολυπόθητο άνοιγμα της αγοράς. Ποια εκτιμάτε πως θα είναι η πορεία της αγοράς αλλά και της αλυσίδας την τρέχουσα χρονιά; Η πορεία των καταστημάτων μας σε όλο

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=