RETAIL CEOs Insight
72 συνέντευξη Αναστάσιος Σπανίδης, Founder & CEO, Generation Y Μονόδρομος για τις επιχειρήσεις πλέον οψηφιακός μετασχηματισμός Toν τελευταίο χρόνο, λόγω των συν - θηκών, καταγράφηκε πολύ σημαντική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας. Πώς τη βιώσατε εσείς και τι εκτιμάτε για τη συνέχεια; Είναι ξεκάθαρο ότι οι επιχειρήσεις στη χώρα μας ενίσχυσαν το κομμάτι των ηλε - κτρονικών καταστημάτων τους. Μάλι - στα, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας αγοράς την οποία πραγματοποίησε το Market Research Unit της Generation Y για τη χώρα μας: • Στο πρώτο εξάμηνο του 2020 οι ηλε - κτρονικές αγορές στην Ελλάδα «έτρε - ξαν» με θετικό ρυθμό 182% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγού - μενης χρονιάς, περισσότερες κατά 3,3 δισ. ευρώ. • Το αντίστοιχο ποσοστό το καλοκαίρι κυμάνθηκε θετικά έως και 68%. • Το 2020 σταθεροποιήθηκε η πελατεια - κή βάση των online αγοραστών στο 65% των χρηστών διαδικτύου (σε σχέση με 24% το 2019). Ένα από τα βασικά συμπεράσματα στα οποία καταλήγουμε, είναι ότι η ταχύτητα εκπαίδευσης ως προς τις ηλεκτρονικές αγορές εξαπλασιάστηκε στο ελληνικό κοινό, ενώ ταυτόχρονα ανέβηκε ψηλότε - ρα στην ατζέντα των CEOs η ανάγκη για επένδυσηστονψηφιακόμετασχηματισμό, που ειδικά για κάποιους κλάδους όπως το retail, βασική υποδομή για την επιβίωση και την ανάπτυξή τους σ’ αυτή τη νέα επο - χή αποτελεί το ηλεκτρονικό εμπόριο. Θεωρείτε πως θα συνεχιστεί η ανά - πτυξη του e-commerce και του digital marketing στην Ελλάδα; Γενικότερα, πώς θεωρείτε ότι έχει λειτουργήσει η πανδημία ως προς τον ψηφιακό μετα - σχηματισμό των επιχειρήσεων; Το 2021 θα υπάρξει πολλαπλασιαστική αύξηση των online αγορών και περαιτέ - ρω διεύρυνση του αγοραστικού τοπίου online, το οποίο πλέον διαμορφώνουν τόσο μεγάλοι όσο και μικρότεροι οργα - νισμοί. Τα δε κανάλιαDigital Marketing, τα οποία ήδη είναι από τα πλέον αποδοτικά σε επίπεδο ROI, θα μετασχηματίσουν τον τρόπο επικοινωνίας με τους καταναλω - τές, επιδιώκοντας περισσότερο προσω - ποποιημένη στόχευση, διευκολύνοντας έτσι την ποιοτική διεκπεραίωση κάθε αγοραστικής εμπειρίας. Αυτό που έχει πραγματικά ενδιαφέρον, ωστόσο, είναι ότι το καταναλωτικό κοι - νό μέσα από αυτή την εκπαίδευση που προαναφέρθηκε, αναγνώρισε πρωτίστως το added value που προσφέρει η αγορά από ηλεκτρονικά κανάλια, όπως η διεκ - περαίωση αγορών υπό οποιαδήποτε συν - θήκη, καθώς και η άνεση παραλαβής των προϊόντων. Η κατανόηση αυτών των πλεονεκτημά - των των ηλεκτρονικών αγορών, ανάμεσα σε άλλα, υποδηλώνει ότι το καταναλω - τικό κοινό θα συνεχίσει να εμπιστεύεται τις ηλεκτρονικές αγορές, ακόμα κι αν ο ιός μαγικά εξαφανιστεί. Υπό αυτήν την έννοια, η πανδημία λειτούργησεως κατα - λύτης στη διαπίστωση που οι σύμβουλοι ψηφιακού μετασχηματισμού διαβλέπαμε πολλά χρόνια πριν, δηλαδή την ισχυρο - ποίηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και τη συμπληρωματική ή ισάξια συνύπαρξή του με το φυσικό εμπόριο. Τι προβλέπει το πλάνο σας για τη συ - νέχεια; Ποιες κινήσεις προγραμματίζε - τε στο δρόμο προς την post-Covid-19 εποχή; Οι μεγάλοι οργανισμοί έχουν αποφασί - σει να αξιοποιήσουν σημαντικές νέες τε - χνολογίες, όπως εικονική ή επαυξημένη πραγματικότητα, τεχνητή νοημοσύνη κ.ο.κ, επιταχύνοντας την εμπειρία του χρήστη απέναντι στο προϊόν/υπηρεσία. Η Generation Y σε αυτή τους την κατεύ - θυνση επιτάχυνσης λειτουργεί ως πάρο - χος τέτοιων τεχνολογιών, τις οποίες με έρευνα, τεχνογνωσία, διεθνείς συνεργα - σίες, καθώς και αντίληψη της νέας τάξης πραγμάτων, εφαρμόζουμε επιτυχώς στο διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον. O Αναστάσιος Σπανίδης, Founder & CEO της Generation Y - International eBusiness Hub, υπογραμμίζει πως η πανδημία λειτούργησε ως καταλύτης για μεγαλύτερη επικέντρωση και ουσιαστικές επενδύσεις στο ψηφιακό περιβάλλον και τις νέες τεχνολογίες. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=